понедељак, 03.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 03.04.2020. у 14:38

Пробијен тунел „Чортановци” на будућој брзој прузи (ФОТО)

(Фотографије Танјуг/ Анђелко Утјешановић)

Чортановци - Руски РЖД Интернатионал и домаћи градитељи завршили су данас, упркос кризи изазваној вирусом корона, пробијање десног тунела „Чортановци” на будућој брзој прузи од Старе Пазове до Новог Сада.

Директор РЖД Интернатионал у Србији Мансурбек Султанов, који је присуствовао пробијању тунела, дугог око 1,1 километар, најавио је да ће цела деоница од Старе Пазове до Новог Сада бити завршена у предвиђеном року, односно до новембра 2021. године.

Након пробјања и последњег кубика земље у десном тунелу, радници са јужног портала су прошли кроз рупу и поздравили се уз аплаз са колегама са друге стране.

Султанов је истакао да је тунел пробијен упркос томе што се ради у отежаним условима због кризе извазване вирусом корона и да је десна тунелска цев пробијена и пре рока, с обзиром да је раније било обећано Влади Србије да ће то бити учинено половином априла.

Деоницу Стара Пазова-Нови Сад граде руске железнице заједно са домаћим фирмама у дужини од 40 километара и она је део будуће брзе пруге од Београда до Будимпеште која ће бити за брзине возова до 200 километара на сат.

„Ја сам на почетку радова на тунелу изјавио да ће сви рокови бити испоштовани и ми са инветитором и ресорним министрством и под контролом две владе пратимо овај пројекат. Данашње спајање јужног и северног портала тунела је стигло пре рока”, рекао је Султанов.

Како је рекао, пробијање леве тунелске цеви у Чортановцима, дужине око 1,1 километар, биће завршено у јуну ове године, што је у складу са предвиђеним роком. Истакао је да се та пруга кроз Србију налази на траси железничког Коридора 10, што је један од најважнијих европских праваца.

„Имамо данас 1.000 радника ангажованих на овом пројекту обзира на све околности. Корона не омета радове, али ми радимо поштујући све прописе и наредбе државе Србије”, рекао је Султанов.

Он је прочитао писмо амбасадора Русије Александра Боцан Харченка који изразио велико задовољство због завршетка пробијања десне тунелске цеви и честитао извођачима и истакао да је то веома важна етапа у реализацији пројекта.

Слободанка Катанић из Инфраструктуре железнице Србије је захвалила руским партнерима на уложеној енергији и раду, што је разултирало завршетком пробијања десног тунела. Радови су почели у августу 2017. и све се одвија онако како је договорено, рекла је она.

Укупна дужина обе тунелске цеви је 2.242,5 метра, а данас је пробијена десна цев, дужине 1.086,5 метара. Траса тунела пролази кроз сложене рударско-геолошке услове у влажном тлу, а са стране северног портала тунел излази у зону клизишта у границама националног парка Фрушка Гора.

Тренутна реализација радова на том објекту износи 86 одсто. У оквиру истог пројекта, у току је изградња и двоколосецног вијадукта „Чортановци”, дужине три километра. Проценат реализације радова на вијадукту износи 91 одсто.

Вредност радова на изградњи тунела и вијадукта „Ћортановци”, који се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију српске железнице, износи 337,6 милиона долара, преноси Танјуг.

Коментари10
378bc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

rale j tomic
Nije mi jasno sto se ta grupa ne podeli jedni da prave prugu i sine prema NS odnosno Subotici dok drugi buse tunele Sta cekaju na tunel dok voz do subotice ide35/h
Kojic D. Brana dig
Bas sam ,, obradovan ,, koliko se gradjana razume u gradnenje tunela... oni misle da je isto busiti kamen ili tlo sa dosta vode... a gde su nam komentari ,, zasto to nismo radili pre 20 godina ,, Ja cu da cestitam graditeljima , kad su u ovako teskim vremenima uspeli da rade ...
budjoni
Tunel SEVRAN 50 kilometara od Strazbura prema Parizu 3800 metara probijen za 6 meseci druga cev iste duzine probijena za 7 meseci.
Александар Костић
Ово је машина за железничке тунеле, не и за аутомобилске.
Дринко Кончаревић
Цев је цев. Попречни пресек цеви тј. тунела у тоерији је исто. Разлика постоји по димензијама, може да се мења а шта ће "трчати" кроз цев је друго питање. Свакако, опремање тунела за возове и моторна возила није исто. Ово износим на основу искуства од 46 км тунела и 5.125 км мостова за време СФРЈ. Поента мог коментара је да се покрене већ једном бушење тунела испод Иришког венца који је неопходан. Вожња кроз Ириг до Венца је испод сваког стандарада.
Bogdan
Kada ovakva vest prestane da bude senzacija, smatracu da je srbija napredna drzava. Probili tunel pa sta?
Zoran Markovic
@Јован К.: Vest je da je tunel probijen na vreme. Odnosno, da je jedan posao koji je ugovoren i placen iz budzeta i zavrsen (ova faza, ne ceo posao) na vreme. U normalnim drzavama, ako se posao ugovori, onda se i uradi na vreme. Tamo je vest kad nesto kasni.
Јован К.
Претпостављам да, по Вашем мишљењу, у Србији треба да буде пробијен свакодневно један тунел.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља