субота, 04.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 09.04.2020. у 16:22 Дејан Алексић

Радова на мрежи тролејбуса узнемирили Доњи Дорћол

(Фото „Комшије са Дорћола”)

Међу становнике Доњег Дорћола поново се уселио немир. Разлог исти као и јесенас – градња нове тролејбуске мреже кроз Цвијићеву, Венизелосову, Гундулићев венац, Жоржа Клемансоа и Дунавску. Једина разлика је што су пре неколико месеци били у прилици да организују протестне скупове и изразе незадовољство због овог пројекта, а сада, како истичу, тако нешто није могуће јер је на снази ванредно стање. Дорћолци су успели да се изборе за обећање надлежних да ће пројекат нове тролејбуске мреже бити измењен и да ће на спорном делу трасе бити привремено обустављени радови, али према последњим њиховим реакцијама, не одвија се све по договору.

Како су навели у саопштењу житељи овог дела града, већ неколико дана се спроводе грађевински радови на изградњи нове тролејбуске трасе на углу Добрачине и Гундулићевог венца.

– Од новембра 2019. станари околних улица организовали су протесте и формирали удружење грађана „Комшије са Дорћола”, које је у више наврата заустављало радове без грађевинске дозволе. Сада, због ванредног стања, за грађане постоје објективне забране, а надлежне инспекције, комунална милиција, па и полиција не реагују на пријаве грађана. Тренутно су на терену радници који посао обављају без заштитне опреме, а осим тога раде у групама већим од две особе – истичу Дорћолци и додају да се од 17. марта у Жоржа Клемансоа и Венизелосовој спроводи и сеча стабала за шта су, како додају, задужени радници „Зеленила”.

– И они не поштују прописане здравствене мере и наређења за време епидемије, чиме се такође потенцијално шири опасна болест и нарушава здравље људи. Удружење „Комшије са Дорћола”, поред сумње да се изводе радови без одговарајућих дозвола, поставља и питање који су интереси надлежних органа, који су вероватно дозволили обављање оваквих радних активности.

За тренутне радове на новој тролејбуској мрежи зелено светло је свакако дао град.

Како су за наш лист навели у Дирекцији за грађевинско земљиште, за постављање контактне мреже на Дорћолу „добијена је одговарајућа сагласност да се радови могу изводити и у време забране кретања, с обзиром на то да тада нема саобраћаја, а што омогућава несметано одвијање радова”.

– Како је и планирано у договору са грађанима, радови се не одвијају у Улици Гундулићев венац јер је у току измена техничке документације којом ће траса бити измештена одатле. Преостали део трасе изводи се према урађеном пројекту и добијеном решењу о одобрењу за извођење радова – тврде у Дирекцији.

До сада је, како прецизирају, постављено око 80 одсто стубова контактне мреже и комплетна мрежа у Цвијићевој улици.

– У току су изградња исправљачке станице и радови у Дунавској улици који се односе на техничко регулисање мреже за потребе приступа депоу јавног градског превоза – наглашавају у Дирекцији и уверавају да се у току ових радова примењују све одредбе из области превентивних мера и заштите на раду, а у складу са ванредним стањем.

Житељима Дорћола у тренутним околностима, када не могу да организују протесте као пре неколико месеци, једино преостаје да верују тренутним тврдњама надлежних. Или да се стрпе док не прође ванредно стање па да онда после тога поново изразе свој протест. Наравно, уколико се до завршетка ванредног стања не окончају и радови.

Спорно отпочетка

За изградњу тролејбуске контактне мреже до Дунавске уговор је закључен са групом понуђача „АТМ Београд”, „Баувесен”, „Елнос БЛ” и „ДЦ енергокоп”. Извођач је у овај посао уведен крајем октобра, а убрзо после тога почели су и протести житеља овог дела Дорћола.

Долазак мајстора који имају задатак да изграде потпуно нову тролејбуску мрежу до Дунавске непријатно је изненадио житеље Гундулићевог венца и околине јер, како су истицали, нису ни консултовани ни обавештени шта ће се тачно радити нити је било табле са ознакама пројекта, рокова, инвеститора, извођача радова и надзора. План о изградњу тролејбуске мреже кроз њихов крај им се није допао јер је, како су указивали, предвиђао сечу стабала, скраћивање тротоара и укидање паркинг места. Истовремено, у Дирекцији су на то узвратили да пројекат предвиђа уклањање само шест стабала и опсецање, а не сужавање тротоара на местима где се постављају стубови. Овај одговор није баш задовољио Дорћолце па су се они убрзо, после иницијалних протеста, на састанку са надлежнима договорили да се пројекат, колико год је то могуће, измени на основу сугестија грађана.

Коментари5
29d74
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zika
Dorcol Republika. !!! :))) ma sve je to nebitno
Ivan Đorć
Ne postoji "donji" niti "gornji" Dorćol, već samo Dorćol,od ul. Cara Dušana do Dunava, a od ul. Vase Čarapića i Uzun Mirkove do ul.Cara Dušana se zvao u tursko vreme Zerek, nikad nije bio nikakav Dorćol! Novopečeni kumovi bi trebalo da se upoznaju sa činjenicama o Beogradu!
Vlada
Apsolutno podrzavam Markov komentar.Nikada se Dorcol nije delio na Gornji i Donji.U ulici Visokog Stevana zivim od 1956 god.Kada stariji Dorcolci cuju da neko deli Dorcol dize im se kosa na glavi.Za nepoznavanje istorije Beograda odgovorni ste vi novinari.Procitajte malo istoriju Beograda.
mila
Da li se gradjani pitaju? Prevoz, se ne regulise po potrebama gradjana, vec po odlukama "strucnih i nadleznih" koji se ne prevoze tim gradskim prevozom. Drvoredi se lako seku odlukom "Gradskog Zelenila", ali se tesko izboiriti sa njima da se zasadi novo drvo, pluca grada , ako niste u " zasticenoj zoni" ili "zasticen gradjanin". Za" nepoverovati" je da radovi pocinju, pored datog obecanja, i bez informisanja prestavnika gradjana, i u vrema zabrane okupljanja i kretanja
Марко
Моја бака је рођена и живи на Дорћолу од 1935.године до данас. Кад ми некад излети у разговору са њом "Доњи" или "Горњи" Дорћол одржи ми сваки пут предавање од пола сата. Дорћол је један,и зна се шта је Дорћол.То што би неко ко живи рецимо у улици Страхињића Бана да каже како живи на Дорћолу па онда измишља да је то некакав Горњи Дорћол друга је прича.То није Дорћол!Дорћол је од улице Цара Душана,Бајлонија па на доле до Дунава. Како је кренуло ускоро ће и Кнез Михаилову да зову Дорћол.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља