недеља, 20.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 14.04.2020. у 11:25 Дејан Алексић

Бициклисти траже жуте траке за двоточкаше

Предлог како би могле да изгледају стазе за бицикле

Доба ванредног стања престонички бициклисти виде као прилику да се грађани, нарочито они који су навикли на редован јавни превоз, који је тренутно укинут, окрену здравим навикама. У овим околностима осим пешачења то би, према предлогу бициклиста, могла да буде и вожња ових двоточкаша. Како истичу у удружењу грађана „Улице за бициклисте”, пандемија вируса корона драстично је изменила животе и начине кретања људи јер је јавни саобраћај од најефикаснијег масовног превоза путника постао највећи ризик за ширење заразе због чега је и укинут. Ипак, доста људи има потребу да оде од тачке А до тачке Б, ако ни због чега другог оно макар у набавку и да се заврше основни дневни послови.

Због свега овога ово удружење, али и иницијатива „Не давимо Београд” предлажу граду да се привременим усклађивањем саобраћајне инфраструктуре, односно пренаменом жутих трака за бицикле, грађанима понуди алтернатива за кретање у тренутним околностима.

– У мери у којој се покажу ефикасним, жуте траке би могле остати намењене бициклистима и после завршетка пандемије. Београд не би био једини град који је пошао овим путем. Међу градовима који су пренаменили саобраћајне траке тако да фаворизују бициклистички саобраћај у време овог вируса су Будимпешта, Берлин, Богота, Мексико Сити, Њујорк... Предлажемо да и наш град крене овим путем и примени ово јефтино решење – указују у удружењу и иницијативи подсећајући да је наша престоница један од градова са изразито великим уделом путовања у јавном превозу, односно да га користи готово половина грађана.

– Овако висока употреба јавног превоза пре је одраз финансијских могућности грађана него њихове свести о одрживости саобраћаја (јер не могу сви да приуште аутомобил). Зато се бицикл у време пандемије намеће као одлична алтернатива. Он обезбеђује и изолацију и истовремено је здрав вид транспорта. Похваљујемо иницијативу градског урбанисте Марка Стојчића који је

позвао грађане да користе бицикл као средство превоза. Указујемо да је сада право време да се учини следећи корак и да се бициклистима и физички олакша и охрабри кретање на београдским улицама док траје пандемија – кажу у удружењу и иницијативи.

Како наглашавају, вожњу бицикла у време пандемије препоручује и Светска здравствена организација јер је то здрава и пожељна активност уколико се корисници придржавају мера опреза.

Из „Улица за бициклисте” и „Не давимо Београд” предложили су и списак саобраћајница на којима би се формирале жуте траке за двоточкаше.

То би требало да буду Булевар деспота Стефана, Краља Милана, Сарајевска, Бранков мост, Светогорска, Булевар војводе Мишића и Пожешка. Предлог је да се на овим саобраћајницама исцрта симбол бициклиста. Истовремено, предложено је и да се у Краљице Наталије, Гаврила Принципа, Светогорској, Таковској, Кнеза Милоша, Вишњичкој, Булевару краља Александра, Макензијевој, Димитрија Туцовића, Македонској и Главној у Земуну исцртају привремене бициклистичке траке у крајњим десним саобраћајним тракама, а да се у Краљице Марије, 27. марта, Џорџа Вашингтона и Цара Душана жута трака обележи за јавни превоз и бициклисте.

Коментари10
2c0b5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Fitipaldi
Predlog za Zemun je bezveze, niko ne vozi Glavnom, svi tu voze pored reke, ali zato Zemun ima potencijal u čitavom Gornjem gradu gde su duž svake ulice široke zelene površine. Ne bih nikad predlagao oduzimanje prostora zelenilu, ali je inače većim delom uništeno i ljudi ga koriste, iako je javno, za svoj privatni parking i biznis. Isto tako investitori čim završe zgradu betoniraju zelenu površunu i iscrtaju parkinge za svoje stanare kojima to lepo uračunaju u cenu kvadrata.
smb
zapadnoevropske zemlje davno voze ne samo mehanicke vec i elektricne bicikle,u gradovima skoro svaka ulica ima biciklisticku traku, saobracajni propisi su vec davno prilagodjeni. u poslednje vreme ima sve vise i tricikla, jedan tocak ispred, dva pozadi, mehanicki ili e-bike. nemacka firma Wulfhorst - spezijalne bicikle (Spezialdreiräder/Elektrodreirad) i holandska firma Van Raam ima i prodajne centre i servise za njih sa dva ili tri tocka, sa strujom ili bez i vozi se po svakom vremenu. pozdrav.
Бранислав Станојловић
Бицикли су ВОЗИЛА. Зашто њихови возачи нису ОБАВЕЗНО осигурани и зашто ти учесници у саобраћају РЕТКО поштују саобраћајне прописе?
Zoran Bukvić
Zato što : 1. Vozači bicikla skrivljuju neuporedivo manje nesreća nego vozači motornih vozla 2. Zato što rasterećuju zdravstveni sistem 3. Zato što nisu u posedu opasne stvari (raspitajte se malo, kad vozite auto, možete da ugrozite druge ljude fatalno) Što se tiče saobraćajnih propisa, njih ćete moći da zahtevate a bicikliste onda kad im stvorite propisnu infrastrutkuru.
dusan1
Jesu VOZILA ali ne MOTORNA VOZILA pa isto kao konji ili volovi ne moraju biti osigurani :) Mada ako imaju električni motor i kreću se brzinom većom od brzine pešaka (4 Km/h) spadaju u MOTORNA VOZILA i onda osim osiguranja treba da imaju i tablice i vozači odgovarajuću dozvolu.
Бранислав Станојловић
У мојој младости пре 5-6 деценија бицикли су разумно били забрањени у центру Београда. Што су камиказе је њихова ствар, али стварају неприлике за све остале.
Божа
Због смањења загађености ваздуха, гужви и буке, неби било лоше такођер стимулисати и електро скутере и е-моторцикле. Штета што за сада још не постоји фабрика Тесла аутомобила у Србији.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља