понедељак, 13.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 15.04.2020. у 12:02

Помоћ фризера у борби против епидемије у Вухану

(Гуангминг фото: Вухан дневни извештај с првих линија)

Дана 6. априла 2020. године, истакнути велнес центар у тржном центру у Ћиаокоу дистрикту у Вухану, који је обуставио посао више од два месеца, нормално је наставио с радом, као и његов фризерски салон „Мсутрее”. Како би се услови живота олакшали људима настањеним у близини шопинг центра, власник фризерског салона Џоу Џаохуеј, иницијатор услуга шишања за опште добро, један је од првих који је наставио посао предузимајући мере заштите у складу са захтевима надлежних органа.

Како би обезбедили сигурност, фризерски салони и шопинг центри су успоставили двоструке одбрамбене механизме. Пре него што купац посети у тржни центар треба да добије „код зелено” од радника тржног центра, што подразумева дезинфекцију и мерење телесне температуре; а пре уласка у фризерски салон особље салона ће опет поновити процес дезинфекције и мерења температуре.

Џоу Џаохуеј је у разговору с новинаром изјавио: „Да бисмо спречили окупљања муштерија у фризерском салону, термине муштеријама заказујемо искључиво телефоном. Радници у салону носе заштитне маске све време и дезинфикују површине пре употребе крпа, маказа и других уређаја, а салон се такође дезинфикује сваког сата.„

Осврнимо се на 14. фебруар када Џоу Џаохуеј добија поруку од пријатеља који му прослеђује вест о регрутацији фризера – добровољаца у Тонгђи болници. Тада је посветио пажњу медицинском особљу које даје све од себе у борби против епидемије, јер њихов посао је организован као прва линија фронта у рату против епидемије. „Као фризер, надао сам се да могу да урадим нешто за ове несебичне борце на првим линијама одбране.„ Тако су Џоу Џаохуеј и Џоу Хајвен, радници фризерског салона, попунили апликацију.

Џоу Џаохуеј је рекао да је у почетку шишање за добробит заједнице било резервисано само за медицинско особље на првим линијама, што их је учинило веома нервозним. Међутим, у каснијим сусретима, медицинско особље им је детаљно објаснило методе ширења вируса, мере предострожности и опште информације о епидемији, а то им је доста помогло да се опусте. Знање о овој теми такође пружа велику помоћ током заштите тих дана.

Од добротворног рада испуњеног неизвесношћу и недаћама до нормализације рада фризерског салона Џоу Џаохуеј је константно био преплављен емоцијама. Објаснио је да су током епидемије, да би осигурали заштиту и превенцију, налазили многа места за шишање. На пример, отворене балконе и чекаонице у хотелима и сл. Најимпресивније је било шишање курира на задњем седишту електричног аута у тзв. „фризуру као спас”, подухвату на бојном пољу епидемије.

Током добротворног рада у време епидемије било је пружено много више услуга шишања него иначе. Највише услуга шишања било је на Ђингхан одељењу бироа за јавну безбедност. У радно време, од 8 до 17 часова, услужено је укупно 127 особа. Многи појединци контактирали су с њима преко препоруке и „Вичета”. Од медицинског особља, особља јавне службе и безбедности, па све до радника новинских медија и радника у заједници, услуге шишања су биле пружене свима, када је то било потребно.

Људи у Вухану негују живот. Током епидемије велики број људи се одазвао на позив владе остајући у својим домовима. Фризер Џоу Џаохуеј памти ову ситуацију, иако време пролази и све се мења набоље. Рекао је да би сада, када се ситуација побољшала, требало да пружимо људима најбоље услове и услуге и да им захвалимо на њиховом доприносу у борби против епидемије у Вухану.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља