четвртак, 22.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 17.04.2020. у 12:00

Да ли је задатак НАТО да решава спорове између зараћених страна?

Младен Шарчевић (Фото Танјуг)

После часа географије емитованог на РТС каналу, на којем је наставница рекла да је циљ НАТО организације да решава спорове међу зараћеним странама, огласио се министар просвете Младен Шарчевић који каже да стручни сарадници рецензенти који раде на садржају уџбеника морају да обрате пажњу на сваку реченицу која може да изазове полемике које нису у складу са политиком коју води Србија као и које нарушавању територијалног интегритета, преноси Танјуг.

„Очекујем и одговорност свих институција као што је Завод за унапређивање образовања и васпитања чија је надлежност праћење наставе и рад са саветницима”, рекао је Шарчевић, а наводи се у саопштењу тог министарства.

Наиме, на часу географије 8. априла 2020. године за ученике шестог разреда обрађена је лекција „Интеграциони процеси” током које је наставница говорила на тему Међународних организација. У склопу ове јединице акценат је на мотивима интеграционих процеса као што су економски, политички, војно-стратегијски и указује на значај међународних организација попут ЕУ, УН, НАТО пакт и друге.

Наводећи шта је програм и циљ НАТО организације, она је казала да је то  да решава спорове међу зараћеним странама. Након бомбардовања 1999. године Косово и Метохија су стављени под управу УН како би се очувала безбедност становништва. Наша земља је чланица Партнерства за мир од 2006. године, а та организација учествује у раду НАТО пакта. Србија је у званичној спољној политици војно неутрална држава без обзира на чланство од 2006. године у Партнерству за мир, подсећа Министарство, те додаје да континуирано ради на унапређењу и провери садржаја уџбеника како би се износила тачност података и то ће бити задатак и у наредном периоду.

Коментари70
33e3e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ratni vojni invalid
Da nije bilo ovakve nastave ostade militaristička NATO tvorevina "humanitarna organizacija". Da je država Srbija bila suverena i nezavisna, to tako sigurno ne bi bilo. Imamo mi Zavod za izdavanje udžbenika ali njega je država, pod uticajem NATO Evrope, morala da "pusti niz vodu"! A sada ministre lepo ubacite svu tu svoju prosvetnu "mašineriju"u rikverc i dođite do "nultog" zaraženog "NATO-COVID-om", pa sa njim na respirator, a crevo respiratora zameniti crevom od veš mašine!
djuro
Ovo je pravo pitanje. meni se čini da se pojedini autori raznih udžbenika prosto utrkuju da Srbima 'natovare' sve grehe sveta bar u poslednjih 150 g. Posle geografa očekujem da i u udžbenicima fizike, hemije ili biologije pročitam slicne bisere. Kako će to 'prikaciti' uz Borov model atoma, hemijske reakcije ili teoriju relativnosti ne znam, ali kad se hoće sve se može...
djuro
A da li je moguće sve 'svaliti' na udžbenike? Laki, kako bi reagovao na 'bisere' profesora geografije i fizike koji bi 'propovedali' učenje o ravnoj zemlji? čak i ako bi se ovakve 'teorije' našle u udžbenicima.
dušan silni
Ajde da smirimo strasti. Prvo da ustanovimo kako I kada se spomenuta formulacija našla u udžbeniku.
Александар Симовић
Имам питање за г. министра просвете: како се организује ТВ школа када нам ђаци у Србији не уче по истим уџбеницима? Рецимо мој млађи син је у другом разреду школске 2018/2019 имао као наставну јединицу приповетку "Доживљаји мачка Тоше". Ове године, у трећем разреду, та се приповетка опет наводи у току ТВ школе за трећи разред... Не мислите ли да је ово апсурд? Не дај Боже, да се опет појави неки вирус па да нам деца опет уче преко ТВ, како да уче када нема јединствених планова, књига...?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља