субота, 11.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 29.04.2020. у 20:14
У СУСРЕТ ПОВРАТКУ ЈАВНОГ ПРЕВОЗА

Изоловани возачи, улазак на предња врата, обавезне маске…

На трасама би постепено од 8. маја, у складу са бројем људи који се враћају радним обавезама, требало да буде повећаван број аутобуса, трамваја, тролејбуса, а укључује се и „БГ воз”
(Фото Р. Крстинић)

У току ванредног стања у претходних неколико недеља готово свакодневно се могло чути да после његовог укидања „ништа неће више бити као пре”. Ако се обистине те најаве надлежних, нешто што ће заиста бити знатно другачије у односу на период пре увођења ванредног стања јесте јавни превоз. Његово враћање би, према последњим информацијама од јуче, требало да крене од 8. маја.

На трасе би, како незванично сазнајемо, постепено у складу са бројем људи који се враћају радним обавезама, требало да буду враћени аутобуси, трамваји, тролејбуси, али и „БГ воз”, односно градска железница. Превоз ће, када буде коначно успостављен, доживети огромне промене, када је реч и о организацији, али и о понашању и возача и путника.

Највећа новина је та што у јавним возилима неће бити гужви које су, нажалост, годинама уобичајене. Ипак, разлог за то неће бити више возила на улицама и њихов чешћи интервал полазака, већ ограничење броја путника. Многи се већ сада питају како ће то у пракси да функционише. Јер, потражња за возилима јавног превоза, поготову међу онима који раде, биће велика, а број возила на трасама вероватно неће бити баш у складу са тим потребама поготову што је, макар званично, још на снази зимски ред вожње. Ако тако буде, јасно је да ће на стајалиштима бити велике гужве, али треба дати шансу надлежнима и видети да ли ће у складу са мерама бити и довољан број возила.

Мера о ограничавању броја путника у возилима само је једна од више њих које ће бити уведене пошто крене враћање јавног превоза на редовне, старе трасе.

Ако се пажљиво читају последње прецизније најаве надлежних о томе како ће бити организован јавни градски саобраћај после његовог поновног успостављања, у очи упада и да до даљег неће бити могућа куповина карата у возилу од возача јер ће сви шофери бити физички потпуно одвојени од путника.

Свакодневица би у београдском јавном саобраћају, попут новосадског, коначно после више неуспелих покушаја, могао да постане и обавезан улазак у возила на предња врата, а излазак на средња или задња. Јер, и то је једна од мера која је предвиђена у склопу повратка редовног јавног превоза.

Како ће све ово у пракси тачно изгледати, како ће тећи враћање редовних линија на трасе и шта све нове мере подразумевају надлежне у Секретаријату за јавни превоз питали смо у званичним упиту, али ни после више од пет дана одговоре нисмо добили.

На коридорским линијама „опуштеније”

Нашој редакцији ових дана јавило се више грађана који су истакли да је на коридорским линијама, које су привремено наследиле редовне, контрола знатно попустила. Како кажу, многи путници више не носе маске, а и контролори не проверавају карте нити ко улази.

– Пре неки дан сам намерно ушла у једно од тих возила, баш да видим како иде та контрола. Очекивала сам да ће ми неко рећи да не могу да користим ту линију јер немам званичну потврду и нисам оверила карту, али ништа од тога. Нити ми је ико пришао, нити ме је неко упозорио. Више путника није имало ни маске – један је од више сличних утисака наших читалаца.

Повратак трамваја

Враћање јавног превоза требало би да значи и нормализовање трамвајских линија од којих већину и пре увођења ванредног стања Београђани нису могли да користе због нове фазе радова на Савском тргу. Шине на њему коначно су уређене, трамвајска мрежа је испробана па би успостављање јавног саобраћаја означило и повратак трамваја 7, 9, 14...

НОВЕ МЕРЕ У ВОЗИЛИМА

  • потпуна физичка изолација возача и забрана продаје карата у возилима
  • сваки путник мораће да има маску, а возачи ће морати да имају маске и рукавице
  • улазак на предња или задња врата – на возилима ће бити обележено где се улази, а где се излази
  • у возилима ће јасно бити обележен правац кретања путника од улаза до излаза
  • исцртана места у возилима да би раздаљина између путника била довољна – то би требало да значи да ће свако друго седиште бити празно и да ће постојати јасан размак између путника који стоје
  • редари, који ће морати да имају маске и рукавице, процењиваће колико путника може да уђе возила
  • ветрење возила требало би да постане пракса што би значило да ће предност уместо клима добити чешће отварање прозора и врата (изузетак ће бити возила у којима прозори не могу да се отворе)
  • на станицама би требало да буду постављена обавештења путницима о понашању у возилима
Коментари9
e625f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Preko Banovog Brda prolaze autobusi sa nepoznatim oznakama. Niko ne zna gde oni polaze i dokle stizu. Ono sta je najinteresantnije a pazljivo sam gledao da ni u jednom nije bilo vise od 5 putnika,, Voziti velike autobuse i one iz dva dela zbog par putnika isuvise je skupo.
Voja
Sve ove mere do sada nekako i razumem ali ovo sa prevozom mi nista nije jasno kako ce ovo da se izvede????
Petar
U Beogradu su potrebni redari da kao u Japanu uguraju putnike u vozila da bi mogla da se zatvore vrata.
Lola
Da ste bili u Japanu videli biste da se tamo ljudi ne guraju. Guzve su velike. Putnici se sami pomeraju da i drugi mogu da udju. Sabijaju se. Ali niko nikome ne lezi na ledjima niti se laktaju. Uredno cekaju u redu, da udju u voz. Pomeraju se kada neko treba da izadje. Veoma su uvidjajni. Znam da je tesko zamisliti, ali je tako. Japan nije druga zemlja, to je druga planeta.
Kalimero
Pozdravljam. Ne smeta mi da ostane tako zauvek. Ali da se nabavi još 4000 vozila. Ili da se magijom stvori metro sa barem 24 linije. P.S. Ako su vozači odvojeni barijerom od putnika, zašto da nose maske? Nije kao da nešto može da prođe kroz plastičnu barijeru. Podaviće se ljudi da drže masku 8h na dan. Zatim, ja kad nosim masku, ne vidim dobro da pređem pešice ulicu, a kamoli da vozim. Zar nije smanjena vidljivost kod vozača opasnost za putnike? I zašto da nose rukavice u dezinfikovanoj kabini?
rakun
Zašto gsp ne krene u punom kapacitetu, pa bi bilo manje gužve, kontakata, pa samim tim i zaraze. Kakva je logika malo vozila a držati rastojanje?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља