среда, 02.12.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 04.05.2020. у 15:51 Дејан Алексић

У превоз само са месечним картама за запослене и дневним

За сада је нејасно шта ће бити са бројним суграђанима који раде, али им газде не уплаћују за месечну карту
(Фото Д. Алексић)

И пре него што су путници добили прилику да уђу у прве аутобусе, трамваје и тролејбусе, који се од 8. маја коначно враћају на редовне трасе, јасно је да ће јавни превоз изгледати драстично другачије. Новина је што јавна возила до даљег неће моћи да користе сви, већ искључиво запослени. Па чак и међу њима не сви, већ само они којима послодавци уплаћују новац за месечну карту или радници који су купили једнодневну, тродневну или петодневну карту. Допуњена „бусплус” карта са ознаком А1 биће сигнал редарима, који ће такође бити новина у превозу, да ту особу пусте у возило.

Данима није било јасно да ли ће запослени уз уплаћену месечну и једнодневну, тродневну и петодневну карту морати да имају радни налог да би ушли у јавна возила. Недоумицу је, колико-толико, чини се, коначно уклонио Јовица Васиљевић, секретар за јавни превоз. Он је указао да ће дневни радни налози бити тражени само онима који буду оверавали дневне карте.

За сада је ипак нејасно шта ће бити са немалим бројем радника који са једног на други крај града свакодневно иду на посао, али им послодавац, нажалост, не уплаћује ништа за превоз? Јавна је тајна да многи бутици, продавнице, пекаре, али и знатно већа предузећа запосленима дају плате на руке, али не и трошак за превоз. Због тога су се многи међу више хиљада непријављених радника до сада сналазили тако што су уплаћивали неперсонализоване карте или су уз потврду о незапослености вадили јефтиније месечне карте. Али, проблем је што оне засад, очигледно, неће бити валидно средство за превоз.

Када смо после увођења привремених, коридорских линија надлежне у граду питали како да на посао стигну радници којима послодавци не уплаћују месечне карте, градски оци су нам рекли „ако су им радници заиста потребни, нека лепо уплате карте. Део послодаваца се, чини се, заиста дисциплиновао и почео да уплаћује месечне карте, али многи ни у ванредном стању праксу неплаћања превоза запосленима нису променили. То, нажалост, указује да ће последице одлуке надлежних да се у превозу од 8. маја признају само поједине карте, а не све, пре свега трпети радници. Како кажу поједини грађани који годинама раде непријављени, они се боје да ће бити стављени пред свршен чин – да ће газде које вешто врдају са уплатама за превоз од радника тражити да се сами снађу за превоз.

И заиста, тешко је замислити да може лако да се „снађе за превоз” неко ко ради у централном делу престонице, а на посао долази из Ресника, Крњаче, са Ледина или Батајнице.

Оно што је сада познато јесте да ће по повратку редовних линија јавног превоза на улицама града бити око 1.100 возила и да ће се њихов број, барем како надлежни уверавају, повећавати по потреби. Сама возила и стајалишта, у међувремену, увелико се припремају за враћање редовног јавног превоза. На станицама је исцртана црвена хоризонтална сигнализација која означава размак међу путницима и правац њиховог кретања. На сличан начин уређују се и возила у којима ће обавезан размак бити и међу путницима који седе и међу онима који стоје. У возилима ће редари контролисати да ли сви носе маске и рукавице, да ли су валидиране карте, али и колико је у сваком тренутку путника у возилу. Од тога ће зависити и колико ће нових путника да уђе у аутобус. Наравно, убудуће само на предња врата, док ће остала служити као излаз.

Све ово својеврсна је и најава гужви на стајалиштима, поготову у време када већина људи иде на посао и враћа се. Надлежни не сматрају да ће тако заиста и бити, верујући да ће редари ефикасно и брзо да раде свој посао. Али, гужве очекују путници који свакодневно користе превоз, као и поједини стручњаци. Тако је пре неколико дана на питање новинара да оцени предстојеће мере у превозу, проф. др Бранимир Несторовић, пулмолог, истакао да ће сада многи људи морати на посао и да ће оваква организација превоза због тога бити тешко изводљива.

Од данас БАС и железница

Од данас креће железнички путнички саобраћај у земљи, а први поласци, како се може видети на сајту „Београдске аутобуске станице”, крећу и са ње. Како су навели на сајту БАС-а, поласци ће се ажурирати како их превозници буду пријављивали. До даљег и железнички путнички и међуградски аутобуски саобраћај биће прилагођен полицијском часу, односно отпочињаће и завршаваће се када овај час не важи. На снази ће и на железници и на БАС-у, али и у свим аутобусима и возовима, бити актуелне мере опреза, дистанцирања и хигијене.

Коментари15
0dd2e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beovoz ex
Zeleznica povezuje tri kraja Beograda i Srbije ! Pancevo- Batajnica -Resnik...za 20 min do centra grada. Sve dobro su upropastili ,putuj Evropo !
Goran Đurić
Šta se dešava sa hroničnim bolesnicima koji moraju na lekarsku kontrolu, a nemaju kovid-19?
yk
Moraće da idu peške ili taksijem.
Samir
Na ovaj način se diskriminiše veliki broj građana i gradske vlasti bi trebale da shvate da gradski prevoz nije luksuz već potreba. Jasno je da para u gradskoj kasi nema i da je ovo jedini način da se smanje izdvajanja za GSP i da se poslodavcima i radnicima još jednom otme novac, lošom i preskupom uslugom.
milan
Gledam autobuse kako prolaze ... Ni u jednom nisam video vise od 3 putnika.
PeraKojot
Зашто не пишете колико шта кошта!? Кога штитите? Зашто су укинуте нормалне појединачне карте од 90рсд?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља