четвртак, 28.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 07.05.2020. у 20:00
ИСХРАНА

Спортисти против короне

Уобичајену рутину прилагодите тренутним условима, пијте довољно течности и дајте све од себе да останете здрави
(Фото Пиксабеј)

Не постоји сфера друштвеног живота која није озбиљно погођена ситуацијом око вируса корона. На друштвеним мрежама сви су подигли свој глас: спортисти против короне, уметници, професори… Спортске организације широм света од локалних до националних и регионалних отказале су сва такмичења и пролонгирала их за други део године. И Олимпијске игре у Јапану одложене су за 2021. годину.

Спортисти у најбољем сценарију имају своју уобичајену рутину тренинга без публике.

Пасивна пауза у трајању од месец или два услед ове ситуације могла би да буде изузетно лоша по каријере професионалних спортиста, па је савет да и у кућним условима наставе са тренинзима на одговарајући начин.

Останите прибрани, покушајте да прилагодите своју свакодневну рутину и дајте све од себе да останете здрави. Такође, спортисти против короне могу да прилагоде и своју исхрану, јер је готово сигурно да ће потрошити знатно мање енергије него иначе. Да би остали у енергетској равнотежи и спречили гојење, такође треба да смање унос хране.

Поред прилагођавања на нову потрошњу енергије, проверите да и даље имате довољно протеина у вашем тањиру. Тело памти да када мишиће не користите, оно их катаболизмом разграђује. Спортисти не треба да губе на мишићној маси, па одржавање равнотеже протеина правилном исхраном може у одређеној мери да спречи губитак мишићне масе. Зато, унесите довољне количине протеина, на пример риба, црвено месо, али и неки добар протеин сурутке као смути или шејк са воћем.

Јесте стресно, али не посежите за оним осећајем кад вас омиљени сладолед држи у блаженом стању пет минута, а после тај осећај нестане. Ако набаците вишак килограма док не тренирате, њих ћете морати прво да се решите када поново кренете са интезивним тренинзима, то јест када корона најзад престане да нас све редом терорише.

(Фото Пекселс)

Сви знамо да редовна хигијена руку смањује ризик од инфекције. Друга ствар коју можете да учините јесте да ојачате свој имунолошки систем једући здраву нутритивно вредну храну.

Воће и поврће садрже витамин Це који успешно смањује ризик од инфекције горњих респираторних путева. Цитрусно воће, нар, паприке, броколи, боровнице, купине, киви, лимун, све је то богато витамином Цe и бројним минералима. Свакако ако томе додате и спанаћ, прокељ, боранију, грашак, житарице, јаја, рибу… чините своме телу добро.

Никако се не препоручује узимање витамина Цe у укупним количинама преко 1000 мг/дан, без обзира на начин уноса (храна и/или суплементи).

Селен, цинк, магнезијум, гвожђе и остали минерали свакако се налазе у нутритивно вредним намирницама, а они повољно утичу на имунитет.

Сунце такође помаже! Нека сунчеви зраци (ако није много хладно) обасјају и покрену организам да ствара витамин Де. Важно је да се не крећете међу народом и учините све што је у вашој моћи да опаки вирус нестане.

Од намирница које можете да једете, витамин Де може да се нађе и у риби (лосос, харинга, сардине, итд.), као и у шампињонима, млеку, житарицама итд.

Вероварно сте током тренинга навикли организам да уноси довољне количине воде и електролита. Не би било лоше да ту навику прекидате, али наравно прилагодите и тај унос потребама организма. Битан фактор за очување целокупног здравља јесте да будете хидрирани.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com

Коментари1
64f4a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Namerno
Kupine na slici izgledaju buđoseni. Treba ih jesti buđoseni? Je li je fora u tome?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља