четвртак, 29.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 12.05.2020. у 11:54

Србија добила 8,3 милиона евра за београдски метро

Са потипсивања уговора (Фото Танјуг)

Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потписала је данас, заједно са министарком за европске интеграције Јадранком Јоксимовић, споразум о донацији 8,3 милиона евра за реализацију и финансирање пројекта београдског метроа између Владе Србије и Владе Француске.

Споразум је у Влади Србије потписао и амбасадор Француске у Србији Жан Луј Фалкони, а присуствовао је градоначелник Београда Зоран Радојичић, пренео је Танјуг.

Подсећања ради, француска компанија Ежис је прошле године, према уговору са Градом Београдом, завршила генерални пројекат и претходну студију оправданости за метро линије 1 и 2, а финални извештај је прихватила градска комисија за спровођење те фазе пројекта.

Усвојене су трасе: линија 1 Железник - Миријево, дужине 21,3 километара, са 23 станице и Линија 2, железничка станица Земун - Миријево, дужине 19,2 км, са 20 станица.

Фалкони је истакао да је пројекат Београдског метроа у центру односа Србије и Француске већ неколико година, а поново је покренут током посете председника Француске Емануела Макрона Србији, прошле године.

„Овај споразум је значајна етапа овог дугогодишњег пројекта, показује посвећеност српских и француских власти да се пројекат спроведе до краја” рекао је Фалкони.

Донација ће омогућити да се спроведе студија изводљивости за прву фазу београдског метроа, а француска експертиза даје гаранцију за успех овог пројекта, додао је Фалкони.

Коментари5
196a4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aranđel Mihajlović
Ova donacija je zanemarljiv poklon s'obzirom da bi u tom slučaju Francuzi dobili posao izgradnje dve linije metroa u vrednosti od preko 6 milijardi evra. Izgradnja metroa je u ovom trenutku nerazumno bacanje para. Prvo što bi kupovina još 1 500 vozila gradskog saobraćaja, uz izgradnju dva tunela i pet nedustajućih mostova, umnogome popravili kvalitet prevoza, a koštalo bi upola manje i bilo u funkciji za upola kraće vreme. Trasa metroa od Železnika do Mirijeva, nije profitabilna.
Dubai
Na isti nacin su milijarde dolara donirane Bosni i Hercegovini za oporavak od rata naravno uslov je uvek bio da strani konsultatni i strane firme izvode radove. I tako se zavrti prica... i kroz malu donaciju obezbedis da tvoje firme profitiraju milijarde - sto je x10 bolja strategija nego da domacoj firmi das tih par miliona kao donaciju. Bojim se da mi nemamo ni snage ni pameti da odbijemo bilo koje uslove koje nam postave i na kraju racun koliki god on bude mi cemo platiti.
Srba
Bez namere da umanjujem "vrednost" ovakvih "donacija" - treba napomenuti da su te pare donirane pod uslovom da Francuske kompanije rade posao i studije izvodljivosti. Taj novac je dat nama da ga isplatimo Francuskim konsultantima i uzmemo francuske izvodjace. Ti francuski izvodjaci ce napisati studije izvodljivosti i postaviti uslove u tim studijama koje mogu jedino (ili ubedljivo najbolje) da ispune francuske kompanije. Na kraju - za 8 miliona obezbedili su francuskim firmama bar 3 milijarde.
Milutin
I da doplatimo!
Beogradjanin - Schwabenländle
Уколико Француска има намеру да преузме овај " подухват ", добиће пацку од ЕУ комисије и забрану извођења радова. Посао толике вредности данас у ЕУ не може нико да уговори без расписаног конкурса који мора бити отворен за све. Сумњам да ће Француска преузети овакав ризик.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља