четвртак, 28.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 12.05.2020. у 16:14 Јована Рабреновић

Из Београда „помера” камионе с лубеницама на Флориди

Посао диспечера камионског превоза забаван је, динамичан, као нека игрица, може лепо да се заради, а није потребно велико знање енглеског језика
Игор Марковић (Фото лична архива)

Ванредно стање. Ред испред поште у центру Београда. Споро одмиче. Висок плав момак прича телефоном. „Камиони су ми тренутно на Флориди. Чекају утовар лубеница. Дај ми мало времена да видим шта могу да ти нађем. Који терет је у питању… Значи, раздаљина 2.000 миља. Која је цена…јављам ти.” Онда сличан разговор на енглеском. Камиони, миље, долари. Људи се згледају: дечко, какве ти то камионе с лубеницама возиш са Флориде.

Игор Марковић је диспечер камионског превоза за компанију у Чикагу, којом иначе руководи наш човек. Што би се рекло, ради од куће само је разлика у томе што је посао на другом континенту.

„Ја сам диспечер и посао ми је комуникација са возачима и брокерима и тражење тура преко одређених апликација. Брокери су у нашем послу посредници између муштерија и диспечера. Он постави неку туру на разне апликације, да се тражи превоз од тачке А до тачке Б, и ми налазимо те туре. Контактирамо с брокерима и узимамо туре које нам се највише свиђају, које су најисплативије, дајемо их нашим возачима или их нудимо возачима у зависности од тога да ли имају своје камионе или возе наше”, прича Игор.

Тренутно се, каже, због вируса корона смањио обим посла, доста је и компанија затворено. Сад су им најбоље туре с лубеницама којима је почела сезона на Флориди ка Северу. Добро су и плаћене. Највише раде на Источној обали Америке, која је густо насељена, па су им конкретно дестинације за лубенице Њујорк, Чикаго, Висконсин, Минесота, Мериленд, Масачусетс, Њу Хемпшир. Лети иду и ка Западној обали. У Лос Анђелес стижу бродови из Азије, атрактивна је дистрибуција нових „ајфона”.

„Кад се камион помера, прави паре, када стоји, пара нема. Камион мора нон-стоп да буде на путу. Успешност фирме се мери по томе колико се успешно повезују туре и да ли је камион константно на путу. Треба имати информације када шта стиже. Стално гледам тржиште, какве су биле цене у последњем месецу дана. Гледаш шта се добро плаћа, како је товар наслаган, па кажеш не одговара ми. Сви брокери генерално поставе мало нижу цену него што тура вреди, јер и они зарађују на проценту. Све је ценкање. А моја зарада зависи од броја камиона који пратим. С друге стране, возачи су плаћени по миљи и зато их занима да што дуже возе. Диспечер мора да има добре контакте, да би добио добре туре, а таквог прате и возачи. Кад добар диспечер оде из фирме, оду за њим и возачи. Битна је и комуникација с возачем. Ако му треба два дана да превезе 1.000 миља, гледам за два дана шта има унапред да се вози, па га шаљем негде другде”, прича Игор.

Није он једини који у Србији то ради. Каже да се овде 50–100 фирми бави овим диспечерским послом. Има и брокерских компанија. У Америци има много наших људи који возе камионе и уопште доста оних из бивше Југославије. Већина возача је на путу месец и по два. Може ли да се заради радећи на овом послу новог миленијума?

„Ово је посао на коме може лепо да се заради. Посебно за наше прилике. Почетна плата је 500, 600 евра, може да се заради 1.000 и више. Посао је забаван, динамичан, као нека игрица. Испуни те кад урадиш добро, извучеш паре, поготово кад нико други не може. Радим преко апликације и на мобилном и на компјутеру, нисам везан за канцеларију. Није потребно неко велико знање енглеског језика. Користи се 50, 60 фраза. Треба времена да се уђе у штос, не толико да те неко научи, већ искуство. Ја сам много јефтинији него амерички радник, а мала је разлика у говору енглеског. Раније су Американци много више ангажовали индијске фирме, па су кол-центри пребачени пре пар година овде. А све због језика, јер је њихов изговор неразумљив. Нама се не осећа изговор као Индијцима, Русима”, прича Игор који је у овом послу две године.

Има ли мана такав рад, да ли је то што живи по америчком времену, питамо га.

„Да, дефинитивно. Радим од два по подне до 11. И добар део времена сам на телефону. Некада имам и по хиљаду разговора дневно, а то је напорно. Може да буде и напоран посао кад је тржиште поремећено као сада због короне. Све пропратне ствари које се десе ја морам да средим. На пример, пукла гума, зовем службу за помоћ на путу, јављаш брокеру или магацину да испорука касни. Онда и следећа тура касни”, прича Игор Марковић.

Коментари6
ed590
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Anibus
Šta ćeš ti da im nađeš iz Srbije bre? Taj posao je počeo da se odronjava zbog prezasićenja već zadnjih par godina, i sve je otišlo nizbrdo sa ovom pandemijom. Imam 29 godima, živim u Chicagu već 13, a zadnjih 8 godina sam u avio and trucking industry ili kako naši ljudi vole to da šminkaju u "kamionima". Dokle ćete više da promovišete ovaj posao i "svemogće vozače, dispečere i dispečerke iz Srbije" koji jednim telefonskim pozivom rešavaju sve. Dajte ljudi molim vas.
Milos miokovic
.......u F menjao sam gumu kod vulkanizera trazili 80evra a nagodio se sa jednim za 50evra,......dispecer me upucivao da menjam sam,kaze sta izvodim i glumim......a trosak je svakako isao na mene,pa koje lud da se isprlja najstrasnije a ko zna da li ces se negde oprati a i to je trosak koji treba periodicno da se podnese a tako je i bezbedno i propisano u svetu....
Tu nesto ne stima
1.000 razgovora za 9 radnih sati daje prosek od 34 sekunde po razgovoru. I to pod uslovom da za tid 9 sati ne uzmete ni sekundu pauze, ne idete u klozet (ili telefonirate sa klozetske solje), ne jedete, ne pijete... Tu nesto ne stima.
Bratislav Bojovic
DA TAKVA JE AMERIKA. OBAVI SE MNOGO RAZGOVORA. KAZE SE HILJADU ILI BEZBROJ ZA ENORMNO MNOGO RAZGOVORA U TOKU RADNOG VREMENA. ALI SVE JE VISE DAY OFF DANA. TO SU DANI KADA NEMA POSLA. DIVNA, SUROVA ....... TO JE AMERIKA Nama jos uvek neshvatljiva.
Milan Stiric
treba traziti nesto lakse eto i konobar kod nas moze da zaradi lepo kad jma gostiju i baksisa a na pijaci ako se preprodaju lubenice jos vise . sramota da za ovakav posao ne placaju makar 1000evra
BadVlad
Brzinska pretraga izbacuje bruto nadoknadu od $.28 do .40 po prevezenoj milji za USA kompanijske vozace. To je bez dubljeg uranjanja u katastrofalne posledice "bloodbath 2019" i haosa prouzrokovanog trenutnim korona ludilom. Da li Vi stvarno mislite da neko ko barata sa 50-60 fraza engleskog obavljajuci posao iz Srbije koji najvise lici "video igricama" treba da zaradjuje vise?! Vozac koji provede na putu dvadesetak dana mjesecno sa mrsavim miljama moze samo da zavidi BG gejmeru...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља