уторак, 27.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 13.05.2020. у 21:00 Миленија Симић-Миладиновић

И смајли улази у закључну оцену

Предлози закључних оцена познати многим ученицима завршних разреда основних и средњих школа. – Ако буде потребе, ђаци ће моћи да одговарају за бољу оцену
Ову школску годину ђаци ће памтити и због онлајн учења (Фото Н. Марјановић)

Ближи се крај наставне године. Оцене се множе у електронским дневницима, а за ученике завршних разреда и закључују. Више пута надлежни су указали да се настава завршава крајем овог месеца. Јунске дане предвидели су за евентуални долазак у школе због поправљања оцена, пријемне испите за упис у специјализована одељења средњих школа, завршни у осмолеткама, а све према ванредним епидемиолошким мерама које су и даље на снази.

Директори школа кажу да писани документ (званично измењен правилник о календару рада) у коме су прецизирани датуми за крај наставе на даљину, одговарање ученика за бољу оцену пред наставником у школи, полагање пријемних и матурских испита... још нису добили. Али, не споре да још од априла наставници у електронским дневницима ревносно вреднују знање и ангажовање ученика: симболима, белешкама, описним и бројчаним оценама. Сад и смајли улази у закључну оцену.

– Све су оцене релевантне и рачунају се у закључну за завршетак разреда. Ђаци већ имају закључну оцену из првог полугодишта које иначе траје дуже од другог. У другом полугодишту су имали оцене у дневнику и пре ванредног стања. Школе су затворене, али настава траје у континуитету на даљину, па и оцењивање. Оцена која се закључује за крај разреда не сме бити мања од аритметичке средине свих периодичних оцена нити већа од највеће оцене убележене у дневнику. Неће сви бити сви одлични и врло добри, али ниједно дете неће бити оштећено – појашњава за „Политику” Снежана Кнежевић, директорка престоничке ОШ „Владислав Рибникар”.

Каже да су осмаци најактивнији. У свакодневној су комуникацији са наставницима и већ знају предлоге закључних оцена за неке предмете.

– Закон каже да предлог закључне оцене даје предметни наставник, али оцену званично закључује одељенско веће. Седнице одељенских већа ћемо свакако одржати у првој недељи јуна, јер осмацима оцене треба да буду закључене пре пријемних испита за упис у средње школе, а пријемни ће се, према најавама надлежних, одржати од 7. до 14. јуна. Ако буде потребе да ученици дођу у школу да одговарају за бољу оцену, то ће им бити омогућено – напомиње Кнежевићева.

Шансу да поправе просек у завршници наставне године матуранти не пропуштају и на даљину. Да епидемија није пресложила школски календар, ученици завршног разреда гимназије би се распустили за десет дана. Још не знају кад званично одлазе из средњошколског образовања, јер директори чекају упутства ресорног министарства. У међувремену ђаци су предали завршне верзије матурских радова менторима, а последње информације које из просветног врха указују да ће се матурски испити у средњим школама одржати 4, 5. и 6. јуна, сазнали су у медијима.

– Кад добију сведочанство четвртог разреда, матуранти са тим предају прегледан, одобрен и укоричен матурски рад и пријављују матурски испит. Наши наставници су прошле недеље дали предлоге закључних оцена матурантима са којима су у свакодневном контакту. Деца знају шта их очекује, договарају се са предметним професорима како могу да поправе оцене и за то користе прилику онлајн – каже за наш лист Љиљана Вурдеља, директорка гимназије „Свети Сава” у Београду.

Њен је утисак да су ученици реалнији од просветних радника, кад је о оцењивању реч. Уверена је да ће многи професори мало спустити критеријуме, јер није исто радити са децом у учионици, оцењивати њихов усмени или писани одговор када је дете пред вама, и на даљину.

– Ми не знамо ко тачно стоји иза ђачких радова, јер не постоји могућност контроле кад нисмо са њима као што смо били у првом полугодишту и делу другог пре ванредног стања. Најбитније је да деца понесу знање. Оцене нису толико важне – сматра Вурдеља.

Извесно је, напомиње, да неће бити повратка у учионице по тридесет ђака, али када је школа празна, у њој може да се организује матурски испит у складу са мерама превенције и спречавања епидемије. На пример, гимназија „Свети Сава” има 200 матураната и услове да их распореди у 19 учионица, а ако буде нужно, и у салу, да би истовремено могли да полажу велику матуру из три дела: из српског језика, који је обавезан за све, страног језика или математике као другог предмета и да одбране матурски рад.

Организација завршног испита под лупом синдиката

Унија синдиката просветних радника Србије тражи од министра просвете Младена Шарчевића да преиспита одлуку о полагању завршног испита за крај основног образовања. Указујући на „изјаву министра да би осмаци могли да буду распоређени тако да у једној учионици полаже пет, шест ученика”, из ове синдикалне организације напомињу да би „по таквом распореду за око 66.000 малих матураната у 1.136 основних школа требало ангажовати до 13.200 дежурних наставника”.

Осим тога, рачунају да ће у осмолеткама у време полагања завршног испита бити и најмање још 3.500 директора, секретара, педагога... Плус, око 2.200 супервизора, 5.000 теткица и 6.000 прегледача на републичком нивоу. Оквирно закључују да је то више од 30.000 запослених и 66.000 ђака у школама у једном дану, иначе тродневне провере знања за завршетак основне школе, што је „у тренутку несигурне епидемиолошке ситуације, крајње опасно и неодговорно”.

Коментари3
39ef8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Panda
Ne održavanje završnog ispita u osnovnim školama bio bi veliki hendikep za one koji su se trudili da nauče gradivo. Svedoci smo da završni ispit pokaže da je jedan deo ocena u svedočanstvima rezultat određenih drugih uslova, ne samo znanja.
Muja
Kada biste videli koliko se prepisuje na maloj maturi, onda bi vam bilo svejedno da li su muljali tokom skolske godine ili na zavrsnom ispitu.
Milutin
Hoce li se upisati i ocene za prepisivanje. Ako su ista djaci radili tokom ova dva meseca, onda su usavrsili prepisivanje, izradu testova uz internet, drustvene mreze, literaturu i pomoc roditelja i prijatelja.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља