субота, 31.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 14.05.2020. у 19:30 Далиборка Мучибабић

Решење за линијски парк у септембру

Десет тимова младих архитеката има рок од три месеца да изради идејно решење за уређење 4,6 километара између Бетон хале и Панчевачког моста
Уређени део простора уз пешачки мост поред Бетон хале на Савском кеју увертира је за преобликовање целокупног појаса до Панчевачког моста (Фото: Н. Марјановић)

Идејно решење за будући линијски парк – 46,7 хектара између Бетон хале и Панчевачког моста − десет тимова младих архитеката треба да заврши до 1. септембра. Они имају задатак да осмисле детаље вишенаменске оазе за одмор и забаву која ће заменити пругу и стихијски подигнуте објекте, оплеменити део града уз индустријска постројења и омогућити бољу везу града и реке. Рок од 90 дана за тај посао тече им од 1. јуна, договорено је јуче на састанку представника тимова и Марка Стојчића, главног градског урбанисте.

Пројектанти линијског парка добиће предлог уговора за тромесечне хонораре који њих 55 треба да потпише до краја месеца са компанијом „Себре Марина Дорћол”, која ће са око 200.000 евра финансирати израду идејног решења парка. Оно ће бити основ за план детаљне регулације простора издељеног уз обалу у дужини од 4,6 километара чији је рани јавни увид почео јуче и траје до 27. маја. Линијски парк подељен је на десет целина и сваки тим стручњака, пре три месеца изабраних на позивном конкурсу, добио је део запуштеног простора да га обликује.

−Архитектама смо поделили топографске и катастарске подлоге и сачекаћемо до првог јуна да видимо какве су реакције грађана и институција на раном јавном увиду како бисмо могли да и њихове предлоге уважимо. У септембру ћемо знати како ће линијски парк изгледати – истиче Стојчић.

План детаљне регулације требало би да буде усвојен до краја ове године, што је услов да градња почне следеће. Две године биће потребне док Београђани не добију нови вишенаменски парк по узору на њујоршки Хај лајн, који ће имати пешачке и бициклистичке стазе, платое за изложбе, фестивале, клизање, дечја игралишта, теретане на отвореном, трим стазе, скејт парк, кафиће, ресторане, уметничке павиљоне, едукативне центре, сувенирницу, јавне тоалете, мобилијар...

(Фото: Ђ. Давидовић)

Без усвајања тог планског документа ни први партнер града у овом пројекту, „Себре Марина Дорћол”, која је прошле године купила „Марину Дорћол”, не може да отвори градилиште будућег стамбено-пословног комплекса поред реке. Петер Дајко, директор те компаније, каже за наш лист да је то само један од интереса „Себре Марине Дорћол” да се укључи у овај пројекат.

− Наш мотив да донирамо новац за израду идејног решења парка је и то што нам се свиђа идеја градског урбанисте да ангажује младе архитекте за овај пројекат. Али, то је и показатељ одговорности коју ми као компанија имамо према комшијама и граду у којем радимо и желимо да добијемо уређен и квалитетан простор у близини комплекса који ћемо градити – истиче Дајко.

Марко Стојчић очекује да ће и други власници некретнина на траси будућег парка кренути Дајковим стопама и да ће град успети да прикупи половину од око 50 милиона евра, на колико се грубо процењује вредност будућег пројекта, односно сређивање простора између Бетон хале и Панчевачког моста.

Коментари7
f9993
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Danilo Grajić
5 kilometara - 50 miliona€. Jel gradimo podzemni aerodrom ili stazu sa travicom?
Beogradjanin - Schwabenländle
Највише 10-15 000 €вра по км за овакав посао.
Тајванска канаста
Ово је још један покушај увођења јавно-приватног партнерства, овог пута на мала врата. Проблем је у томе што приватни капитал има своје интересе, а градско земљиште, у власништву свих грађана Београда, императивно треба и да остане за добробит свих грађана. Није добро да приватна фирма плаћа архитекте, јер онда прети опасност да пројекат буде у интересу приватне фирме. Исто тако, ту стару ранжирну пругу може Град да уклони о свом трошку, као и да заради на старом гвожђу, па да уреди простор.
dipl. agronom
Da li ce biti posadjeno , bar 500.000 sadnica , na 46, 7 ha...?? Tek da opravda viziju zamenika Graonacelnika...o novih milion stabala u gradu...
Mane
Treba napisati da je Sebre deo American airlines. Cisto da znamo koje firme se pustaju na trziste.
Marko
To ne treba da rade mlade arhitekte nego ozbiljne arhitekte sa zrelim stažom.
Slavonko
Jednom je najzad, neko , shvatio da ovde postoje i mladi. I oni nisu neozbiljni, nego su ovi sa zrelim stazom imali svoje sanse. A ako mladima niko ne da posao oni ce napustiti zemlju . Kod arhitekata je veliki problem sto nema otvorenih konkursa za sve nego se zna ko sta radi po principu "ozbiljne arhitekte sa zrelim stazom" imaju primat. Niko ne zna po kom je to osnovo ali tako je. E, sad prvi put, nije tako. To sto kazete je tako kod npr hirurga, bilo, dok se nije pojavio Cyberknife.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља