уторак, 29.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 18.05.2020. у 21:00 Дејан Алексић

Бицикл као мера опреза и дистанцирања

(Фотографије Мики Величковић)

Годинама град најављује да ће престоница добити бројне повезане бициклистичке стазе у више централних општина. Мало-помало стазе се и граде, али за сада је све то прилично неповезано, а и доста је критика бициклистичких удружења на рачун урађених стаза. Део критика односи се на уздигнуте ивичњаке, други део на стазе које „никуда не воде” односно изненада се прекидају, а замера се и што су трасе исцртаних стаза прилично чудне.

Али, последњих дана, чини се, и поред свих ових мањкавости, бројни љубитељи овог двоточкаша решили су да градом крстаре искључиво на њему. Звук бициклистичког звонцета данима се чује у градским булеварима, на кејовима, мостовима...

Испробавају бициклисти увелико и нову, искључиво њима намењену, стазу од Бранковог моста до краја Бетон хале. За сада тим делом ипак не могу потпуно опуштено да возе јер се на потезу од моста до почетка хале одвијају радови на осталом делу Савског кеја. Али, чини се, и мајстори на градилишту и пешаци и бициклисти једнако једни за друге имају разумевања. Нема претераног гунђања.

Видљиво већи број бициклиста у последње време по свему судећи није случајан. На бицикл као превозно средство у време док је био укинут редован градски превоз одлучили су се поједини грађани који су морали на посао, а немају аутомобил нити су успели да обезбеде маркицу за превоз. Онда када је превоз враћен и у њему су заживеле нове мере, део грађана је одлучио да се ипак не враћа у јавна возила, него да искористи лепо време и настави да бициклира по градским саобраћајницама.

Коментари5
3f890
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vladimir
Vlast vec ima uvezban tekst "120km staza u naredne 2 godine" i to se ponavlja svaki put kad ih mediji pitaju nešto na tu temu. Ako pogledamo nove staze u Ruzveltovoj, Takovskoj ili Ljubinoj, videćemo da je staza shvaćena kao neko nužno zlo, tek da se odradi, a vidimo i da nova staza u Nemanjinoj je isto samo nacrtana traka 70cm od ivičnjaka, kao i ona staza do Trošarine. Ljudi se tuda ne voze jer je dokazano da staza privlači bicikliste tek ako se osećaju sigurno, dakle, barijera između.
Milos
Pa dobro, da li će gradska vlast konačno shvatiti koliko je važno da po celom BG razvije povezanu mrežu biciklističkih staza? Opterećenje GSB-a bi znatno opalo, ljudi bi bili zdraviji, vazduh će biti manje zagađen ... Takođe, potrebno je uvesti nove punktove za držanje, tj. vezivanje bicikala, ukinuti autobuse koji voze na naftu i ostaviti samo trolejbuse i one koji su na punjive baterije, tamo gde nema mogućnosti za izgradnju bicilističnih staza, staze treba napraviti na kolovozu itd.
Станиша Младеновић
Преко пута МУП-а??? у Кнеза Милоша од паркирних аутомобила немогућ је пролаз бициклистима али и пешацима.
Nikola
Bicikl je odlican za rekreaciju, ali i kao prevozno sredstvo. Za rekreaciju moze da se vozi stazom do kraja, pa nazad i tako zeljeni broj puta, ali kada se koristi kao prevozno sredstvo, jako je bitno da staze budu logicno povezane i da uopste budu povezane. Staze koje su deo kolovoza nisu bezbedne iz vise razloga. Kod nas se one koriste za parking automobila. Gde je trotoar bio uzak, sad je taman trotoar + staza (Primer Bulevara oslobodjenja).
Dante
Za mene, a cenim i za mnogo drugih biciklista koji značajnije koriste potencijal bicikla, vožnja po kolovozu je jedino rešenje. Tzv. staze koje su obeležene van kolovoza nisu prilagođene biciklima osim eventualno brdskim biciklima sa robusnim točkovima i amortizerima te za vrlo sporo - rekreativno kretanje gradskih bicikala. Usprkos tome što je i izvođenje i održavanje kolovoznih površina, a posebno šahtova i slivnih rešetki, kod nas na nezavidnom nivou, kolovozi se ipak donekle održavaju.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља