петак, 10.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 21.05.2020. у 10:58

Немачка улази у власништво Луфтханзе с уделом од 20 одсто

(Фото EPA-EFE/LUKAS BARTH-TUTTAS)

БЕРЛИН – Луфтханза је близу постизања споразума с немачком владом о државној помоћи од 9 милијарди евра према којем би држава стекла 20 одсто удела у највећој националној авио-компанији, у настојању да спаси ваздухопловну индустрију од последица корона кризе.

Немачки авио-превозник је саопштио данас да ће према споразуму влада добити два места у надзорном одбору компаније, али уз право гласа само у изузетним околностима, као што је, на пример, спречавање преузимања фирме, преноси Танјуг.

Луфтханза већ недељама преговара с Берлином о државној финансијској подршци која би јој помогла да изађе на крај с предвиђеним дуготрајним падом путовања, а камен спотицања у преговорима је питање колику контролу држава треба да добије у компанији у замену за ту подршку.

Извори укључени у преговоре наводе да државни фонд за економску стабилизацију још није изнео коначну понуду и да би то требало да учини данас.

Из Луфтхансе су рекли да очекују да ће услови споразума укључити обуставу будућих исплата дивиденди и ограничење плата менаџмента, додајући да пакет мора да одобри Европска комисија.

Програм подршке укључује кредит од три милијарде евра од државне банке KfW и конвертибилну обвезницу, уз могућност њене продаје за додатних пет одсто државног удела плус једну акцију у случају јавне понуде за преузимањем од треће стране.

У немачкој авио-компанији се надају да ће споразум бити брзо закључен чиме би се дугорочно обезбедила њена солвентност.

Немачки медији су касно синоћ известили да је договор постигнут, а канцеларка Ангела Меркел је изјавила да ускоро очекује споразум о пакету помоћи Луфтханзи, али није изнела никакве детаље.

Коментари10
6b0b0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin - Schwabenländle
Дошло је до прекида преговора између ДЛХ и владе, на столу стоје две варијанте. ДЛХ је акционарско друштво, прво мора да се састане надзорни одбор који ће предложити примање или не, онда долази до састанка акционера са правом гласа, без њиховог пристанка ће такорећи бити немогуће донети одлуку о прихватање понуде немачке државе. Ово ће изгледа потрајати још који " дан ".
Леон Давидович
Пад економије у време кризе због епидемије показао је да би лакше функционисала привреда у државном власништву због лакших могућност да држава солидарно помаже делове више угрожене привреде.Ово је добар пример, држава улаже новац и преизима део власништва. Дакле држава може бити власник предузећа или делова предузећа.
Beogradjanin - Schwabenländle
Нисте хтели да објавите мој први осврт јутрос. Не боли ме глава због тога, знам с киме имам посла. Сада је управо стигла вест, синоћ као ни данас пре подне није било још никаквог договора, Немачка држава преузима 25 % акција од приватне фирме Deutsche Lufthansa AG.
f
Хаххаха, а сетите се како су нама причали да морамо све да приватизујемо. Смешно. Могла би Политика да уради неку анализу и напише чланак о том тешком лицемерству. Мало да људи читају како су нас лагали и како су нам о вечни непријатељи.
Горан
Толико о либералном капитализму...
tja
(Поглед са стране) Rec kapitalizam je suvise sirok pojam da bi se razumelo sta se stvarno desava. Treba reci: Nije liberalni kapitalizam nego neo-liberalizam. Liberalni kapitalizam doneo je veliki ekonomski u ljudski uspeh u drzavama koje su ga imale i dok je trajao. Problemi su poceli kad se deformisao u neo-liberalizam, koga su uveli Regan i Tacer. Radnici su obespravljeni, sindikati ukinuti, profit jedina mera uspeha, zdravstveno osiguranje i penzije bacanje para. To je samo pocetak.
Marko Mišić
Komentari o uskakanju države ako privreda nije efikasnija su besmisleni. Jer avioni koji ne lete ne mogu da budu efikasni. LH ima trenutno 97% flote na zemlji. Pa time i 80miliona evra gubitke dnevno. Pre pandemije je firma solidno poslovala.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља