Одлука црногорских власти о томе да границе са Србијом остају затворене у пракси значи да би, на пример, „Монтенегро ерлајнз” би могао да лети за Београд, док би „Ер Србија” могла да лети за Подгорицу и Тиват, али без превоза српских држављана, већ само црногорских, пише портал Танго сикс и истиче да питање нови сукоб на линији Београд - Подгорица има „ваздухопловну позадину”.
Портал, наиме, наводи да је компанија „Ер Србија”, много пре одлуке о отварању граница и у време константне затегнутости између Србије и Црне Горе, која траје већ месецима, у два наврата упутила захтеве цивилним ваздухопловним властима Црне Горе за одобрење летњег реда летења, али да им на то није одговорено.
Како наводе, истовремено су „готово рутински” завршени преговори око слотова између „Ер Србије” и „Аеродрома Црне Горе” у вези нових летова, али је први пут у односима на релацији „Ер Србија” – црногорске ваздухопловне власти дошло до застоја, јер црногорска страна не одговара на захтеве. Портал тврди да ће, уколико се забрана Црне Горе ефективно и примени, то у ваздухопловно-комерцијалном сегменту довести до значајног дебаланса између две националне авио-компаније.
Авион „Монтенегро ерлајнза” (Фото ЕПА/Милош Бичански)
„Будући да би забрана уласка за држављане Србије у Црну Гору важила на свим граничним прелазима, „Монтенегро ерлајнз” би могао да лети за Београд, док би „Ер Србија” могла да лети за Подгорицу и Тиват, али без превоза српских држављана, већ само црногорских”, пише портал и додаје да би тај дебаланс ставио „Монтенегро ерлазнз” у предност и неравоноправан положај ако се гледа комерцијални аспект односа.
То значи да би „Монтенегро ерлазнз” имао предност у односу на „Ер Србију”, јер би имао раније летове и бољи ред летења за део локалног тржишта које би могло да путује, а који по принципима пословне конкуренције две компаније деле.
Управо због тога дошло је до ескалације и суспензије права летења црногорске компаније, а све то поткрепљено је правилником о издавању одобрења страном авио-превозиоцу за обављање међународног јавног авио-превоза са Републиком Србијом, који каже да, ако страна држава поставља услове или ограничења који су строжи од услова прописаних у Србији, Директорат може да примени реципрочне мере у поступку одлучивања о захтеву за издавање одобрења авио-превозиоцима, преноси Танјуг.