уторак, 20.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 27.05.2020. у 13:58

Црна Гора игнорисала „Ер Србију” у корист „Монтенегро ерлајнза”

Београдски аеродром „Никола Тесла” (Фото Анђелко Васиљевић)

Одлука црногорских власти о томе да границе са Србијом остају затворене у пракси значи да би, на пример, „Монтенегро ерлајнз” би могао да лети за Београд, док би „Ер Србија” могла да лети за Подгорицу и Тиват, али без превоза српских држављана, већ само црногорских, пише портал Танго сикс и истиче да питање нови сукоб на линији Београд - Подгорица има „ваздухопловну позадину”.

Портал, наиме, наводи да је компанија „Ер Србија”, много пре одлуке о отварању граница и у време константне затегнутости између Србије и Црне Горе, која траје већ месецима, у два наврата упутила захтеве цивилним ваздухопловним властима Црне Горе за одобрење летњег реда летења, али да им на то није одговорено.

Како наводе, истовремено су „готово рутински” завршени преговори око слотова између „Ер Србије” и „Аеродрома Црне Горе” у вези нових летова, али је први пут у односима на релацији „Ер Србија” – црногорске ваздухопловне власти дошло до застоја, јер црногорска страна не одговара на захтеве. Портал тврди да ће, уколико се забрана Црне Горе ефективно и примени, то у ваздухопловно-комерцијалном сегменту довести до значајног дебаланса између две националне авио-компаније.


Авион „Монтенегро ерлајнза” (Фото ЕПА/Милош Бичански)

„Будући да би забрана уласка за држављане Србије у Црну Гору важила на свим граничним прелазима, „Монтенегро ерлајнз” би могао да лети за Београд, док би „Ер Србија” могла да лети за Подгорицу и Тиват, али без превоза српских држављана, већ само црногорских”, пише портал и додаје да би тај дебаланс ставио „Монтенегро ерлазнз” у предност и неравоноправан положај ако се гледа комерцијални аспект односа.

То значи да би „Монтенегро ерлазнз” имао предност у односу на „Ер Србију”, јер би имао раније летове и бољи ред летења за део локалног тржишта које би могло да путује, а који по принципима пословне конкуренције две компаније деле.

Управо због тога дошло је до ескалације и суспензије права летења црногорске компаније, а све то поткрепљено је правилником о издавању одобрења страном авио-превозиоцу за обављање међународног јавног авио-превоза са Републиком Србијом, који каже да, ако страна држава поставља услове или ограничења који су строжи од услова прописаних у Србији, Директорат може да примени реципрочне мере у поступку одлучивања о захтеву за издавање одобрења авио-превозиоцима, преноси Танјуг.

Коментари18
56dfc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ljiljana K.
Zabranu primeniti i na ostale vidove putničkog saobraćaja.
Muradin Rebronja
Umesto dvosmerne ulice ovde se krenulo sa jednosmernom ulicom i završilo sa corsokakom. Pametnom dovoljno. Samo takozvana win-win rešenja, gde su obe strane na dobitku je prihvatljiva. Alternativa je da obe strane, kao dva jarca na brvnu, budu gubitnici. Pa, ko voli, bujrum i/ili nek izvoli!
Petrovic Dusan
A sta ako crnogorac koji je boravio u Srbiji dobije zarazu(a nezna) i sedne u avion i zarazi pola Podgorice.Dokaz da nije u pitanju crnogorska glupost nego crnogorska mrznja.
Andej
Ako je Crnogorac bio u Srbiji, po povratku u Crnu Goru mora 14 dana da provede u izolaciji.
Артур
Да ли се то шалите по питању избора?То је немогућа мисија јер нема фер избора.Посљедњи пут је ДПС извршио пуч који они називају ПОКУШАЈ ДРЖАВНОГ УДАРА(опозиције).Прије тога су покрали предсједничке изборе на којима је побједио Миодраг Лекић а на пибједничку бину је Мило буквално изгурао Филипа Вујановића.
Goca
Pa ko brani Air Srbiji da leti? Ko je kriv Air Srbiji što je situacijaa u Srbiji s Covidom-19 takva kakva jeste?
Djordje
Goco, po istoj logici i ja vas mogu da pitam a ko brani crnogorcima da lete sa nekom drugom avio kompanijom umesto sa crnogorskom kompanijom? Ko im je kriv sto je montenegro airlines crnogorska kompanija a politicko stanje u crnoj gori je takvo da ne mogu da lete u Beograd. E to je isto kao sto vi dovodite u vezu covid i air srbiju.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља