Још се није стишала бура око „Последњег плеса”, а ЕСПН лансира нови спектакл (то смо навикли од ове телевизије) – „Ленс” – документарни филм из два дела, који ће ове и наредне недеље бити емитован у истом, ударном термину као и еп о Мајклу Џордану и Чикаго „булсима”. Џордан је поставио рекорд са 5,6 милиона гледалаца по епизоди, а неки сматрају да би „Ленс”, филм о бившем америчком бициклисти Ленсу Армстронгу, могао да достигне тај ниво.
После Српкиње Нине Крстић, једног од продуцената „Последњег плеса”, сада на сцену ступају две Американке српског порекла – редитељ Марина Зеновић и Бетси Крамар Андреу којој се приписује да је раскринкала допинг аферу око Армстронга и уништила мит о њему као једном од најбољих и најчвршћих атлета свих времена. Судећи по писању Ју-Ес-Еј тудеја, Армстронг није задовољан новим филмом о себи, првом у којем се исповеда, али Зеновић сматра да је урадила добар посао.
– Расправљали смо око неколико кључних тема у филму, а нисам разговарала са њим од децембра. Да сада не улазим у детаље, али сам му јасно предочила да ћу да направим филм онакав какав треба да буде. То сам и урадила… Мислим да му се допадају неки делови филма, док неке делове не би волео да види. Да му је све потаман, то би значило да свој посао нисам добро обавила – рекла је, поред осталог, Марина Зеновић у изјави за Ју-Ес-Еј тудеј.
Ова редитељка, ћерка некадашњег сенатора Калифорније Џорџа Зеновића и Вере Шаренац (венчали се у Београду 1955, Џорџ рођен Калифорнији, као дете српских исељеника), стекла је завидну репутацију са неколико филмова, међу којима су и они о Роману Поланском (Еми награда), Робину Вилијамсу и Ричарду Прајору. Пре четири године за ЕСПН је снимила „Фантастичне лажи”, о лакрос тиму Дјука, чија су тројица играча лажно оптужена за силовање.
Зеновићева је од Армстронга добила зелено светло да потпуно уђе у његов приватни живот, али за разлику од „Последњег плеса”, у којем је Мајкл Џордан имао право да утиче на коначан изглед филма (његова продуцентска кућа партнер у пројекту), Армстронг је могао само да погледа завршни производ. Из ЕСПН-а су поручили да су изузетно задовољни како је редитељка обавила свој посао, истакавши да је урадила „неколико изванредних студија карактера у својим филмовима.„
Ако није задовољан овим филмом, Армстронг би могао да се подсети документарца из 2014. године „Највећи преварант”, у којем главну реч има Бетси Крамар Андреу. Ова темпераментна жена (у једној изјави америчким медијима истакла – Српска крв превладава у мојим венама) већ две и по деценије води рат против Армстронга. У свет бициклизма ушла је преко супруга Френкија Андреуа, који је годинама возио у истом тиму с Армстронгом, у то време седмоструким узастопним шампионом трке око Француске (све титуле су му одузете због допинга). Случајно је открила допинг аферу крајем 1996, када је на једној клиници у Индијанаполису, са супругом обишла Армстронга који је тада водио борбу с раком тестиса. Тада је чула један његов разговор са лекарима, а кад је схватила да се и њен супруг допингује, рекла му је да бира између ње и допинга. Френки је изабрао њу!
Бетси је претходних дана на свом профилу на Фејсбуку открила да се дуго премишљала да ли да изађе у сусрет Марини Зеновић која ју је звала да буде једна од личности које говоре у „Ленсу”.
– Ко стоји иза филма, да ли су Ленсови људи звали ЕСПН да се то уради или је ЕСПН звао Ленса? До данас ми није одговорила на то питање… На крају сам пристала да ме снимају. Изабрала сам локацију везану за Универзитет Мичиген. Мени непознат звоник звонио је сваких петнаест минута, прекидајући разговор. До тог тренутка, 6.новембра 2018, био је то најдужи интервју који је она водила – рекла је Бетси Крамар Андреу о томе како је дошло до њеног појављивања у новом филму о Армстронгу који – како наводе амерички медији – у овом документарцу каже и то да „претпоставља да је рак тестиса добио због допинга”.