Коловоз између Дринчићеве и Француске улице возачи ће поново моћи да користе од викенда. Тада ће, како је за наш лист потврдио главни градски урбаниста Марко Стојчић, бити завршени радови на овом делу саобраћајнице у Џорџа Вашингтона и у околини Бајлонијеве пијаце. То, ипак, не значи да ће мајстори одмах прећи на последњу необновљену деоницу, од Француске до Тадеуша Кошћушка јер, подсећа Стојчић, план је да се направи мала пауза и да Секретаријат за саобраћај процени какве су тренутне потребе у том делу града. Али, очекује се да на последњи нереконструисан део између Рузвелтове и зоо-врта радници приону у првој седмици јула. Како су раније нагласили градски оци, обнова која је почела половином прошлог јуна, коначно би требало да буде завршена у току новембра.
Ово свакако треба узети са резервом јер су надлежни и извођач (конзорцијум „Енергопројекта” и „Коласа”) до сада, када је реч о обнови потеза од Рузвелтове до тврђаве, пробили све најављене и рокове и међурокове. Па чак и овај последњи за деоницу од Дринчићеве до Француске за који су доскора говорили да ће бити сређен закључно са 1. јуном.
Оно што је већ извесно јесте да ће рок свакако бити пробијен за пјацету на углу Палмотићеве и Џорџа Вашингтона. Ту већ дуже нема мајстора, простор око мини трга који ће красити споменик Јернеју Копитару је ограђен и раскопан, па пешаци, корачајући преко коловоза, свакодневно морају да га заобилазе. Ова пјацета, како наводи Стојчић, неће бити готова барем још два месеца. И даље је у току измена пројекта због, како подсећа, изненадних подземних инсталација. Управо ови водови били су оправдање надлежних и за несносно пробијање рока у Краљице Марије чија обнова је трајала готово пола године.
Актуелна фаза радова кренула је око Васкрса и њоме је обухваћено парче саобраћајнице од Дринчићеве до Француске, као и уређење урбаног џепа на углу Палмотићеве и Џорџа Вашингтона. Када је овај део градилишта отворен надлежни су најавили да ће и пјацета и коловоз бити завршени најкасније до половине јуна, али су онда завршни датум радова на саобраћајници скратили до 1. јуна.
Како су раније нагласили у Градској управи, реконструкција последње деонице, односно Улице цара Душана не би требало да зада велике проблеме, попут обнова Краљице Марије и 27. марта, јер ће се знатно плиће копати. Али, све док се на цео овај посао не стави тачка, нема ништа ни од враћања на трасе трамваја два, пет и 10 који су укинути пре готово годину дана.
Грађани су са правом прилично кивни што су се радови у овом делу града отегли, јер је ова реконструкција знатно утицала на ремећење јавног превоза, али и на саобраћајне колапсе у центру. Критике Београђана, увелико стижу и на квалитет урађеног. Једна од последњих је да је недалеко од стајалишта „Палилулска пијаца” из лоше углављених гранитних плоча већ почела да ниче трава, али и да су ту лоше обављени завршни радови око шахтова.
Кеј добија финални изглед
Радови се упоредо изводе и на Савском кеју где се тренутно уређују зелене површине и оне за пешаке. Ипак, и Карађорђева са кејом је одавно требало да буде комплетно завршена и то још у јануару. Ти радови почели су у новембру 2018, али до овог јануара окончано је сређивање само Карађорђеве, али не и кеја и простора испод Бранковог моста који се, такође, и даље уређује. И овде су надлежни потезали за накнадним оправдањима. За пролонгирање радова на кеју наводили су проблем са привременим угоститељским објектом и издавањем грађевинске дозволе за радове на приобаљу. Тај посао коначно би требало да буде завршен у августу или септембру.