среда, 15.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 04.06.2020. у 20:35

Радови на Савском тргу ће бити завршени крајем септембра

Фото А.Васиљевић

Радови на Савском тргу биће завршени крајем септембра, према речима главног урбанисте Града Београда Марка Стојчића који је истакао и да је зграда бивше железничке станице најзначајнија грађевина која ће доминирати тргом поред споменика Стефана Немање.

Стојчић је у Београдској хроници на РТС-у казао да се водило рачуна да зграда бивше железничке станице остане најупечатљивији део будућег Савског трга.

„Импозантно ће деловати расвета будућег Савског трга која ће потпуно истакнути објекат, с обзиром да се ради о споменику културе. Када се све заврши, Београд неће да заостаје за Бечом, Будимпештом или неким другим градом”, казао је Стојчић.

Споменик Стефану Немањи је још увек у Русији где је ситуација због корона вируса, поприлично озбиљна, навео је Стојчић и додао да се нада да ће се до краја месеца створити услови да конвој крене из Русије.

Према његовим речима, екипа са главним вајаром има рок од 45 дана да монтира споменик Стефану Немањи и појаснио да ако екипа која монтира споменик дође до краја јуна, радови треба да се заврше до половине августа.

„Нама преостаје три до четири недеље да обавимо додатне радове који се не могу завршавати док се не постави споменик”, казао је главни градски урбаниста.

Како је навео, разматра се и могућност да Музеј Николе Тесле буде у згради бивше железничке станице.

„Никола Тесла као најзначајнији српски научник је неко ко је толико тога урадио и сигуран сам да би то била сјајна поставка”, казао је додајући да ће о томе одлучити Влада Србије.

У току лета биће готов и саобраћајни правац од Немањине до Савске улице, најавио је Стојчић и додао да ће у недељу бити завршени радови на деоници од Бајлонијеве пијаце до Француске.

„Од понедељка ујутру ће да функционише и саобраћај и јавни градски превоз. Пустићемо неколико недеља да саобраћај функционише нормално, а када крајем јуна односно почетком јула почне да опада интензитет саобраћаја, отворићемо следећу деоницу од раскрснице са Француском до Келемегдана”, навео је Стојчић.

Истиче да се процењује у ком тренутку ће се радити, односно затворити раскрсница са Француском, како се не би десило да се у истом тренутку ради и раскрсница Тадеуша Кошћушка.

Стојчић је говорио и о пројекту четири булевара и у том смислу казао да су се десиле непредвидиве ствари које су биле наслеђе из претходног периода.

„Нисмо имали адекватну документацију о томе шта се налази испод улица. Када смо откопали улице, схватили смо да морамо променити пројекат што је изискивало промене и у динамици извођења радова и у набавци материјала”, појаснио је.

Истиче да се спроводе све строжије набавке и све више елемената се уводи како би имали контролу над свим поступцима уколико дође до неког проблема.

„Главни проблем јесте што много радимо и и што нема довољно извођача”, казао је Стојчић, преноси Танјуг.

Коментари5
cabdc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan Rakic
Dakle, mašta radi svašta, pa naši neimari ne mogu da vas prate... A i onio nisu kao što su nekad bili.
geras
kada je planirano vtaćanje u funkciju železničke stanice ? ili je to nešto što će sačekati neku buduću, normalnu vlast ?
Србин са Косова
Логика каже да би тим тргом требало да доминира споменик Стефана Немање, а не да буде "измештен мало десно" од главног улаза "зграде", гледано из правца Славије, како би она дошла у први план? Све је мало "измештано" током задњих година када је у питању Немања и Немњићи. Ужасан је последњи пример: Реп. завод за заштиту спменика културе Србије је са припрате ман. Студенице скинуо православни крст и поставио - латински, и изменио животопис у главној цркви. Ставимо сви прст на чело - куда идемо?
Milija R. Batoćanin
Slažem se da železnička stanica ne bude muzej Nikole Tesle već trhnički muzej ili u užem obliku železnički muzej. Tesla zaslužuje posebnu zgradu, pmgde bi bila prikazana njegova velika otkrića i uticaj mjegovih otkrića i zamisli na razvoj čovečanstva u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Znači, to bi trebalo da bude jedna dinamična ustanova koja bi stalno prilagođavala postavke u zavisnosti aktuelnosti njegovog dela.
Železnica-železnici?A nešto treće
Ne može se Teslina zaostavština staviti u neku zgradu u kojo bi bila zajednički korisnik prostora koji bi bio deljen sa advokatskom kancelarijom, poslastičarnicom ili butikom ...a koji bi se "dočepali" preostalog rentiranog " viška komercijalnog prostora " kao što se stavlja u izgled da bi se moglo( i moralo ?)desiti sa velikim prostorom na Dorćolu,Sa te tačke gledišta je bolja ex železnička stanica . Ali zašto se ne bi napravila negde nova veća zgrada ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља