У парохијском дому храма у Врујцима јуче је отворена изложба фотографија „Васкрс светиња” аутора Зорана Јовановића Мачка.
Изложене су 52 фотографије црногорских храмова и манастира које су настале од деведесетих година, када су светиње биле у рушевинама и зарасле у коров, до прошле године када их Јовановић, врсни хроничар и сведок затиче у сасвим новом светлу.
Уз Божију помоћ и благословом митрополита црногорско-приморског Амфилохија, монаштво, свештенство и верни народ обновили су запуштена светилишта, полажући камен по камен, циглу по циглу.
- Ове фотографије говоре, чувају и опомињу. На њима видимо како је било и како данас јесте. Међутим, ако не схватимо зашто је тако било, нажалост, биће опет. И, зато, ова изложба се тиче свих нас, наших предака а понајвише наше деце, истакао је Гојко Раичевић, уредник портала Ин4С.
Др Јован Јањић подсетио је речи апостола Павла који пише: Ако неко разара храм Божији, разориће њега Бог”.
- Та истина потврђује се из века у век. Они који су рушили храмове отишли су у вечност таме. Нажалост, одувек је било неразумних умова који су рушили храмове, има и их данас, рекао је Јањић.

На фотографијама Зорана Јовановића тужно је гледати слике порушених светиња. Разумног човека обузима стид што је неко из његовог, људског рода, рушио и скрнавио светиње, или допустио да оне буду скрнављене и рушене. Што је из своје несловесности хтео друге људе, цео један народ, да учини бесловесном масом, што је чинио тако да се храмови Божји користе за смештај стоке, казао је Јањић.
Адвокат Предраг Савић је истакао да су изложене фотографије, између осталог најбољи доказ коме припадају светиње у Црној Гори.
-Ту се види ко је градио и обнављао, ко у њима Богу служи. Ако затреба ове фотографије могу да буду доказ и судским поступцима поводом примене спорног закона о слободи вероисповести – напоменуо је угледни београдски адвокат и писац.
Аутор изложбе Зора Јовановић Мачак, подсетио је да су фотографије настале у последње три деценије. На онима из деведесетих година виде се храмови у рушевинама у којима је затварана стока, затим следи серија фотографија на којима је забележена грађевинска обнова, а на крају и духовна обнова у васкрслим светињама.