четвртак, 06.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 17.06.2020. у 12:17

Кризу ће преживети само 10 произвођача аутомобила

(Фотографије А. Васиљевић)

БЕЧ – Коронавирус криза допринеће убрзању „природне селекције” и на светском тржишту преживеће само 10 произвођача аутомобила, сматра консултантска кућа „Аликс Партнерс”.

Студија ове куће полази од тога да ће ове године продаја пасти за 20 милиона испод нивоа прошле године, као да је „током ноћи нестало тржиште величине једне Европе”.

Опоравак од кризе трајаће, према „Аликс Партнерс”, више година, а последице „дарвинизма” у овој привредној грани су да ће само финансијски јаки и иновативни произвођачи и добављачи преживети предстојеће „чишћење” тржишта.

Директор сектора за аутомобилску индустрију „Аликс Партнерс” Елмар Кадес је, у интервјуу немачкој агенцији ДПА, како преноси бечки дневник „Естерајх”, рекао да је могуће смањење броја произвођача аутомобила на до десет, уз Теслу у тој групи, преноси Танјуг.

Немачки произвођачи, како оцењује, спадају у групу произвођача који ће преживети, иако имају проблема са преласком на електрични погон и софтвером, али су довољно јаки да у томе успеју.

Он је указао да је добит због инвестиција у нове технологије већ годинама у опадању, а да је корона криза само убрзала тај даљи пад.

„Аутомобилска индустрија, укупно гледано, ове године неће моћи да оствари добит”, оцењује Кадес.

Он је навео да је смањењем са 21 на 14 милиона продатих возила у Европи забележен највећи пад и да ће ниво пре кризе бити достигнут највероватније тек након пет година.

Коментари9
00186
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

БанеМ
ал', Богу хвала, ова лепа предузетница неће скоро пропасти...
info_punkt
njoj će presuditi biološki sat za koju godinu
Majkl Džondar
Ni jedan proizvođač neće da propadne. Iza svakog će stati njihova država, jer je to nacionalni interes.
Стефан
Много сам се насекирао. Него реците ви мени како да купим било који ауто од било ког од тих 10 произвођача па да преживим наредне године под кредитом.
Iz DE
Pre par meseci razmisljao da zamenim 18 godina star BMW sa novim. Cena novog jako visoka. Onda dosla corona, sve stalo, verovatno ce mi biznis da se zatvori. I rezultat oko auta: ostaje stari BMW, moze jos dobro da ide. A za jedno desetak godina ako budem ziv i zdrav pogledacu sta se vozi ulicama i dali se uopste kupuju automobili ili se narucuju i iznajmljuju preko aplikacije ...
Божа
Веч одавно постоје и поодмакла размишљања у Немачкој о фузији беемвеа и мерцедеса.
kooperacija
U Nemackoj se govori o KOOPERACIJI automobilskih firmi a ne o fuziji. Osnovni cilj nemacke autoindustrije je da naprave visokokvalitetan akumulator za elektroauto. Raznovrsnost automobila mora da ostane jer bez medjusobne konkurencije bi na duge staze dibidus propali.
Proktor
Nemacka bi pucala sebi u petu da to dozvoli. Nakon toga bi definitivno pali i predali trziste japancima
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља