субота, 17.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 19.06.2020. у 17:52 Миленија Симић-Миладиновић

Губили бодове због полинома и рачуница о градњи куће

Последњи задаци на тесту били и најтежи на испиту из математике који су осмаци урадили јуче, данас решавају комбиновани тест и завршавају полагање мале матуре
Тестови из математике (Фото Миленија Симић Миладиновић)

Тест из математике, други од укупно три на малој матури, осмаци су решавали јуче лако – до 15. задатка. Препричавају да су их намучила последња у низу од укупно 20 испитних питања.

На крају теста, кажу, били су задаци које је требало пажљиво читати да би се ваљано поставио проблем, али и они који су концизно исказани у три речи „израчунај вредност израза”, а у изразу корени, децимале, непознате...

– Први задатак је био баш лак, биле су дате планете и њихове температуре у плусу или минусу. Требало је одредити која је међу тим планетама најтоплија, а која је по температури најближа нули. Углавном првих десет до петнаест питања свако је могао да реши. Али 17, 18. и 19. задатак, са рачунањем и полиномима, као и 20. где се тражило колико цигала треба за изградњу куће одређене квадратуре, и из колико пута један камион треба да превезе све те блокове, нису били тешки само талентима за математику – дочаравају Анђелија и Теодора из осмог шест после теста из математике пред осмолетком „Милан Ђ. Милићевић” коју смо јуче посетили.

У истом друштву, сабирајући утиске после теста, Никола из осмог три причао је да није било тешко исказати обим звезде, као ни израчунати која је од две понуде неког ресторана јефтинија у испитним питањима, али и да се пирамидом уопште није снашао.

– Добили смо да је збир свих страница пирамиде 72, а задатак да израчунамо њену запремину – разјаснила је Маја из осмог два, која ту не виде потешкоћу.

Осмацима је јасно да већина није беспрекорно решила свих 20 задатака на тесту из математике. Али и они који су све урадили без грешке, највише на тесту из математике, могу да завреде 13 бодова. Исто важи и за тест из српског (матерњег) језика. На комбинованом, који чине задаци из пет предмета, а ђаци га полажу данас, максималан број поена који је могуће остварити јесте 14. Збрајањем бодова са сва три теста мале матуре укупно се не може освојити више од 40 поена.

Ђаци тврде да на тестовима до сада није било градива које нису учили. Ипак, Вукашин је желео да јавно изусти како сматра да је ова генерација осмака оштећена у поређењу са претходним које су имале прилике да се ваљано у школи припреме за завршни испит.

Не каже да због наставе на даљину нису имали времена да пређу лекције и провежбају задатке, али уверава да је велика разлика када се учи у школи са предметним наставником и код куће. Судећи по гласним овацијама подршке слично размишљају и његови вршњаци, мали матуранти осмолетке „Милан Ђ. Милићевић”. 

Директор те школе Тони Миливојевић истакао је да су се озбиљно припремали за завршни испит наставом у школи и на даљину. Од укупно 166 ученика осмог разреда ове куће знања, на малу матуру изашло је 164.

– Један ђак није стекао потребне услове за полагање, а један је болестан, али није корона у питању – појаснио је Миливојевић.

Ову школу јуче је посетио и Душан Кићовић, државни секретар у Министарству просвете, јер она је једна од пет изабраних у Београду из којих се одмах по завршеном испиту тестови односе у Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања (ЗВКОВ) на скенирање и комисијско прегледање.

– Тестове из ових пет школа прегледа комисија чији је посао да утврди да ли постоје неке недоумице и да их исправи у кључу, односно у упутству за оцењивање. Суштина је провера кључа. Уколико постоје, грешке се морају уочити благовремено, јер кад крене масовно скенирање и електронско прегледање, немамо могућности серверски да променимо кључ. Ово је још једна мера предострожности, да би се евентуалне грешке и недоумице разјасниле и кориговале пре него што софтвер почне да прегледа све задатке затвореног типа – указао је Кићовић.

После теста из математике (Фото М.С.М)

Званично: проблема нема

Начином на који је до сада реализован завршни испит задовољни су у ресорном министарству, јер како кажу, није било проблема у организацији и спровођењу теста из математике, као ни из српског дан раније.

– Возила ангажована за превоз тестова из школа у ЗВКОВ, довезла су испитне материјале у планирано време. Сви тестови из српског су скенирани, а јуче од 7.30 почело је прегледање. На исти начин радиће се данас и сутра. До вечерас очекује се да и радови са комбинованог теста стигну у завод и буду скенирани, да би у суботу били прегледани у дигиталној форми – прецизирао је Кићовић.

Са терена допирале су информације да је било појединих пропуста у спровођењу процедуре, углавном што се тиче паковања урађених и неискоришћених тестова.

– Имали смо пробни завршни из математике у условима који су приближни реалним у којима деца сада полажу и све уочене неправилности су исправљене. До сада је све протекло без икаквих проблема – уверава Кићовић.

Коментари5
6548c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Natalija
Ako nisu savladali gradivo tokom školovanja, ne može im pomoći pripremna nastava u školi. Ko je redovno radio nikakav problem nije imao, a jasno je da svi đaci ne mogu sve da znaju. Isti uslovi su bili za sve i čemu žalbe. Veći problem je preobimno gradivo i u osnovnim i srednjim školama.
Маломорген
Само муче децу...ионако са купљеним дипломама буду боља радна места
Начин прављења тестова
Кад би се тестови "подешавали" на просечне ученике, били би "видљиви" само просечни и подпросечни ђаци. Надпросечни и изузетни би се "утопили" у просек. Управо због тога постоје задаци које не могу да реше сви. То је савршено нормално и пожељно. Ако би се користили просечни тестови, могао би да се даје бонус за брзину решавања. Тада постоји опасност кажњавања оних који воле да провере своје одговоре.
Боро
Mučenje dece.
trik pitanja
kuce se odavno ne prave od cigala, u najboljem slucaju-na kant...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља