понедељак, 13.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 25.06.2020. у 14:15 М. Ћурчић

Метар је битан за бициклисте

Бициклистичка удружења траже измену Закона о безбедности саобраћаја
(Фото: УГ „Улице за бициклисте”)

Обавезно бочно растојање од најмање једног метра када аутомобили претичу бициклисте, бициклистичке улице у којима бициклисти имају предност и аутомобили не смеју да их претичу, могућност да возе у оба смера у једносмерним улицама, као и у жутој траци – предлози су бициклистичких удружења која су у оквиру кампање „Метар је битан”, уз подршку Секретаријата за саобраћај, упутила Влади Србије и Министарству унутрашњих послова како би ушли у измене Закона о безбедности у саобраћају.

– Сви ови модели постоје у другим правним системима и показали су се као добри. Захтеви нису велики и подразумевају конзервативни приступ бициклистичком саобраћају – истакао је Марко Трифковић из „Новосадске бициклистичке иницијативе” на јучерашњој конференцији за медије.

Два највећа проблема у вези са бициклистичким саобраћајем, додао је Драган Јовановић из „Вози улице” из Шапца, јесу законски прописи, саобраћајна инфраструктура и то што бициклизам и даље није равноправан са другим видовима саобраћаја.

– Циљ наше иницијативе је да свако може да пусти своје дете да вози бицикл, а да се не плаши за његову безбедност у саобраћају – нагласио је Јовановић и подсетио да због гужви у саобраћају све више људи вози бицикл. Растојање од једног метра, како је рекао, између њих и осталих учесника у саобраћају је неопходно зато што бициклиста током вожње наилази на блато, рупе, камење и друге препреке.

Зоран Буквић из београдског удружења „Улице за бициклисте” позвао је све који желе да подрже ову кампању, али и да бициклирају, да се у суботу, од 16.30 сати, на Тргу Николе Пашића придруже вожњи љубитеља овог превозног средства.

Коментари16
cb678
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Кад посечемо сво дрвеће, биће места кол'ко 'оћеш!
Djura
Napraviti biciklisticke staze to je prioritet.Cujem zapadne zemlje uvode razmak od 1,5 m mislim da je 1m malo rastojanje
Драган Живановић
Некада су сви аутомобили били узани: Кец, Фића, Форд Ескорт, Мерцедеси, Фиат, Лада, Рено 4, 5, Пежо 504. Некада си могао да претекнеш бициклу у истој траци, тј. могли су да се мимоиђу по југословенским путевима два аута и две бицикле. Данас су аути широки, стабилни, гуме широке, волани имају серво или електропотпомогнути механизам за окретање точкова. Много пута на отвореном путу мораш да прикочиш како би претекао бициклу када ти долази ауто у сусрет. Тако је то данас. Треба ширити путеве.
Pedala
Neophodan je most sa pešačko-biciklističkom stazom što se vidi svakodnevno na Brankovom mostu, ali i sa ove strane prema Zemunu. Ne samo u blokovima kako su zamislili, posle uklanjanja Starog mosta.
odbovor Bambiju
Samim tim sto ste napisali da se biciklisti krecu 80km/h, rekli ste sve o sebi, svom poznavanju zakona fizike, logike, ZLE namere, i uopste mogucnosti ucesnika u saobracaju. Vas komentar ne zasluzuje odgovor sa obrazlozenjem.
bambi
Desna strana ka Zemunu mora biti samo pesacka a leva se mora prilagoditi za bicikliste. U suprotnom, postoji opasnost od pogibije ljudi i dece. Poslednji put vam kazem da je situacija alarmantna jer zivim tu i svakodnevnom rizikujem zivot pesaceci po mostu. Izivljavanje biciklista je nevidjeno. Cemu sluze kamere postavljene na mostu? Motociklisti prelaze most sa 200 km/h i to sa izivljavanjem i niko ne reaguje. Biciklisti sa 80 prelaze na 2 mm od dece na pesackom delu i niko ne reaguje? Dokle?
pera
pod hitno uvesti policajce na biciklama tako bi se resela dva problema odjednom, vozaci bi vise pazili na bicikliste a bickilisti bi bili kontrolisani pa bi morali da se pridrzavaju saobracajnih probisa bez obzira sto su biciklisti. za voznju po ulicama je bitna neka osnovna sabracajna obuka, prsluk i kaciga a ne ovako kao sad

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља