недеља, 09.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 02.07.2020. у 21:44 Маријана Авакумовић

Битка за сваког путника у авиону

„Виз ер” најавио ширење пословања из Београда, „Ер Србија” одговорила увођењем лета за Осло и појачала линије за Милано
(Фото EPA-EFE/Jeffrey Groeneweg)

Европска унија је дала препоруку да грађани Србије могу да уђу на њено подручје без ограничења и она важи од јуче, али ће примена зависити од сваке земље домаћина. Стога авио-компаније, које су претрпеле велике губитке због пандемије ковида 19, крећу на оне дестинације на којима здравствене власти дозвољавају авио-саобраћај.

„Ер Србија” је јуче одлетела за Милано и успоставила свакодневне летове ка том граду, уместо првобитно планираних пет пута недељно. На тај начин је одговорила конкурентском „Виз еру”, који ће из Београда успоставити лет ка том граду 18. јула. Да немилосрдна борба за сваког путника и опстанак на тржишту траје, потврђује недавна „Виз ерова” најава о ширењу пословања, то јест повећању броја летова из Београда, и одговор српског националног авио-превозника „Ер Србије” на тај потез.

Највећи нискотарифни играч на свету планира да из Београда, осим за Брисел, Сандефјорд (Осло) и Фридрисхафен, уведе и линије за Милано, Салцбург, Турску, Лисабон, Барселону, Хамбург и Келн, чиме би „Ер Србија” добила директну конкуренцију на летовима до Барселоне и Милана. Стратегија „Виз ера”, чија је тренутна тржишна капитализација 3,5 милијарди долара, предвиђа заузимање 15 одсто српског тржишта у 2020. години.

„Ер Србија” на то одговара отпочињањем летова до Осла од 16. јула, где се српски национални авио-превозник враћа након паузе од дванаест година. Међу летовима који ће овог месеца бити поново покренути налазе се они до Барселоне, Дубровника, Кијева, Ларнаке, Мадрида, Милана, Нице, Пуле, Рима, Скопља, Тел Авива, Солуна, Венеције, Задра и Загреба, а у августу се планира обнова услуга до Русије, са летовима до Москве, Санкт Петербурга и Краснодара.

За путнике конкуренција на српском авио-небу значи ниже цене. На пример, карта у једном смеру 18. јула из Београда до миланског централног аеродрома Малпенса кошта 1.749 динара „Виз ером”, коме ће то бити први лет на новоуспостављеној линији. Док карта у једном смеру до истог аеродрома 17. јула „Ер Србијом” износи 5.093 динара. Друго је питање ко ће се усудити да путује у Италију, у којој тренутно постоји више од 10.000 случајева вируса корона.

За националног авио-превозника, који чека да му Влада Србије покрије губитке настале због кризе изазване ковидом 19, ширење конкуренције није нешто што му је у овом тренутку потребно. Истина, „Ер Србија” у укупном промету има 46,2 одсто удела у Србији и то је и даље чини највећим појединачним оператером, али и највећом метом „Виз ера”, који се не задовољава уделом од 11,1 одсто на нашем тржишту. „Политикин” саговорник упућен у дешавања у авио-саобраћају каже да ове две компаније имају различите концепте и да се свака на свој начин бори за тржиште. Нискотарифна компанија продаје одређен број карата по цени од 9,99 евра у једном правцу, али обично лети на удаљене аеродроме и такве карте се морају купити по осам месеци унапред. На примеру Осла се може видети да, за разлику од „Виз ера”, који ће да слеће у Сандефјорд, што је 123 километра од Осла, дестинација „Ер Србије” је главни аеродром норвешке престонице Гардермоен.

Петар Војиновић, уредник специјализованог портала за авио-саобраћај „Танго сиx”, напомиње да у последње три године „Ер Србија” није иста компанија у поређењу са њеним претерано скупим и екстравагантним почетком.

– Ако би се анализирале активности њене комерцијале, продаје и планирања рута, у последње време добијамо причу о компанији која на европском нивоу одговара конкуренцији која је неколико десетина, ако не и стотину пута јача од ње – каже Војиновић.

Анализирајући потезе „Ер Србије” и „Виз ера” у борби за тржиште, он наводи да је Италија, вероватно најбитније тржиште за Србију, а тиме и за „Ер Србију”, била поприште разних такмичења у авио-саобраћају у неколико наврата.

– Српска национална авио-компанија објављује да ће до Милана наставити да лети свакодневно, остајући посвећена том тржишту на којем послује од раних педесетих година прошлог века. Две компаније на овој рути евидентно не циљају исту категорију путника. „Ер Србија” задржава популарну комбинацију јутарњих и вечерњих летова док „Виз ер” својим редом летења и бројем недељних фреквенција „Ер Србији” овде не мрси конце у потпуности – наводи Војиновић.

Он примећује да „Ер Србија” интензивира саобраћај и према Немачкој. Између Београда и Диселдорфа српска национална авио-компанија сада повећава број летова и саобраћаће седам пута недељно, док ће „Виз ер” летети три пута за Келн и пет пута за Дортмунд. Уз недавну најаву повећања недељне фреквенције летова из Београда ка Берлину и Франкфурту на 31 директни лет, „Ер Србија” постаје доминантна компанија регије за повезаност са Немачком.

– „Битка за Барселону” биће једна од најзанимљивијих. Након објаве „Виз ера” да ће летети до главног града Каталоније уторком и суботом, шпански „Вуелинг” помера своје планове повратка у Београд за септембар. „Ер Србија” је, на основу расположивих летова у резервационим системима, унапредила свој ред летења ка Барселони и сада лети четвртком ујутру и недељом увече – наглашава Војиновић.

Коментари4
0efa0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bojsa
Ne vidim uopste poentu nadmetanja naseg prevoznika sa Wizzairom, jer je ova druga kompanija nesrazmerno veca. Prakticno se moze zvati globalnom, u okviru letnog dosega, i radi na potpuno drugom nivou od bilo koje drzavne avio kompanije. Uvek sam za trzisno nadmetanje, ali ne vidim drugi rezultat od onog u kome srpski prevoznik gubi i trazi pomoc od drzave.
dejan
kupio kartu iz Sandefjorda za Beograd za 4000 din ali zato torba od 20kg kosta 5000 din sto znaci karta je 9000 jedino ako ides sa rukama u dzepovima onda ces proci jeftinije.Sve marketinski trikovi ili prosto receno prevare.
novica hornjak
Intresantno je da iz Beograda nema letova za Spaniju.
Madrid, Lisboa, Genève
Нека се јаве кад отворе линије ка Мадриду, Лицабону и Женеви.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља