недеља, 09.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 04.07.2020. у 18:00 Александра Исаков

При крају радови на прузи Суботица–Сента

Планирани трошкови од 2,5 милијарди динара нису увећани, иако су радови трајали нешто дуже од планираних
Железничка станица у насељу Ором (Фото Никола Тумбас)

Суботица – Радови на прузи Суботица–Сента су при крају, и радници управо насипају каменом део пруге код Сенте. Према првим плановима, радови на обнови ове преко сто година старе пруге требало је да буду завршени крајем прошле године, а нови рок је био крај јуна. Ипак и поред пробијања рокова, у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у одговорима  прослеђеним „Политици” кажу да планирани трошкови од 2,5 милијарди динара неће бити прмашени у овој инвестицији.

„Радови на прузи Суботица–Сента су при крају у целој дужини деонице од 38,5 километара. Радови на реконструкцији пруге Сента–Суботица трају мало дуже због ванредних околности проузрокованих пандемијом вируса ковид 19”, стоји у одговору министарства.

Радови на обнови пруге Суботица–Сента започели су прошлог априла и могло би се рећи да је то био и крајњи моменат за ову инвестицију, јер је реч о прузи изграђеној 1889. године, и последњи пут обновљеној двадесетих година прошлог века. Пуних сто година у ову пругу није улагано, те је она по железничким мерилима четири пута надживела свој функционални век који траје од 25 до 30 година.

То се јасно осетило и при сваком путовању овом деоницом, јер су се возови кретали брзином од 10 километара на сат. Након обнове, пруга је предвиђена за брзине од 80 километара на сат и за осовинско оптерећење од 22,5 тона уместо досадашњих 16 тона.

На пружни правац између Суботице и Сенте полажу се шине које се ваде приликом реконструкције пруге Београд – Нови Сaд.

„Шине су комплетно положене, а за реконструкцију ове деонице коришћени су великим делом прагови и шине са деонице Београд – Нови Сад, брзе пруге Београд–Будимпешта која је у фази реконструкције и модернизације. Оперативна брзина возова на реконструисаној прузи биће 80 километара на час, а за теретне возове 60 километара на час. Осовински притисак је 22,5 тоне,  чиме је омогућена максимална искоришћеност у карго саобраћају”, стоји у одговору министарства.

Ова пруга има велики значај за становништво северне Бачке и Баната и први пут су због ове пруге локалне самоуправе – Суботица, Сента, Кикинда, Кањижа и Чока – потписале уговор о суфинансирању превоза на овој релацији.

„Ово је за сада јединствен и једини споразум овакве врсте у Републици Србији. Завршетком реконструкције пруге стварају се услови за, по потреби, повећаним бројем полазака и бољим опслуживањем грађана који су заинтересовани за овај вид превоза. Свакако, у креирању реда вожње у разговорима са представницима локалних самоуправа ће се покренути обнављање уговора о суфинансирању ове врсте превоза”, кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

На овој деоници обновљена је и железничка станица у насељу Ором у општини Кањижа. То је за сада једина железничка станица која је обновљена у оквиру обнове пруге. Реч је о типичној станичној згради са почетка 20 века. Роберт Леко, председник Савета месне заједнице Ором, каже нам да је зграда била у веома лошем стању. Са радовима на прузи, на објекту је замењен кров, урађена његова санација и кречење како би железничка станица задржала свој првобитан изглед.

Коментари2
ca99e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vagar
Prugu je dakle izgradila Austougarska još 1889 g.Na planu infrastrukture Marija Terezija je uradila više u Vojvodini nego sve naše vlasti od 1918 do danas.Napr.Begej je "ručno"iskopan za 20 godina,a sve vlasti za poslednjih 100 godina nisu u stanju ni da ga izmuljaju i očiste sve do danas.
Djerdj Juhas
A kada ce poceti obnavljanje pruge Senta _ Novi Sad preko Starog Beceja ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља