среда, 12.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 16.07.2020. у 12:03 Дејан Алексић
У КАРАЂОРЂЕВОЈ

Раскопавање новог тротоара због проширивања

Грађане изненадило што су мајстори разградили део стазе која је прошле године сређена у делу улице уз Савски кеј. – Урбаниста Марко Стојчић уверава да је реч о раније планираним радовима и да је досадашњи пешачки коридор био привремено решење
(Фотографије: Д. Алексић)

Ко год је бар мало читао епску поезију, сигурно се сећа стихова „Море Марко, не ори друмова, море Турци, не газ’те орања” из песме „Орање Марка Краљевића”. У случају актуелних инфраструктурних радова у престоници модерни Марко Краљевић су извођачи радова који од новембра 2018. уређују Карађорђеву и Савски кеј. Они нису „заорали” друм који су прошле године урадили у Карађорђевој, али јесу раскопали добар део тротоара који је пре непуних годину дана урађен. Реч је о делу пешачког коридора уз Савски кеј, прецизније о делу који је планиран за пристајање туристичких аутобуса. Скидање нових плоча и ивичњака, очекивано, непријатно је изненадило део грађана. Али, овде није реч о преправкама лоше урађеног посла, него о планираном послу, тврди градски урбаниста Марко Стојчић.

– Тротоар који је ту урађен био је привремено решење, да пешаци не би газили по земљи. Пошто су се радови у Карађорђевој изводили као један пројекат, а на кеју се изводе у оквиру другог, свакако је било у плану да тај део тротоара буде проширен када се радови буду изводили на кеју. И то управо у делу где се уређује степениште ка кеју. То проширивање тротоара не захтева никакве додатне трошкове јер је посао био унапред планиран и користи се исти материјал – уверава Стојчић.

Радови у Карађорђевој и на кеју, који су почели крајем 2018, изводе се скоро 600 дана, а планирано је да буду окончани до 1. септембра. Када су кренули, на градилишној табли писало је да је укупан рок за обнову Карађорђеве и кеја 425 дана што је требало да буде крајем овогодишњег јануара, али управо почетком године надлежни излазе са изненађујућом информацијом да ће се кеј радити до 1. септембра, односно још 210 додатних дана. Правдали су се да то није нови рок за цео пројекат, већ да је Карађорђева завршена, а да је реч о другом делу пројекта. Уређење кеја, тврдили су, није могло да раније буде започето због рушења угоститељског објекта (посао окончан у октобру 2019), али и зато што се чекала друга грађевинска дозвола која није иста као она за Карађорђеву. Када се све сабере, пројекат реконструкција Карађорђеве и Савског кеја (за који је својевремено и Дирекција за грађевинско земљиште у одговорима нашем листу истицала да је орочен на 425 дана), биће окончан у најбољем случају после око 650 дана.

Радови у Карађорђевој и на кеју, започети у новембру 2018, изводе се скоро 600 дана, а планирано је да буду окончани до 1. септембра 

Али, ако се погледа тренутно стање на терену, и то је, чини се, упитно, јер на кеју ових дана готово да нема ниједног мајстора, што је честа слика била и раније, када је реч о овој реконструкцији. На питање да ли је разлог за мање мајстора на терену ситуација са вирусом корона, главни градски урбаниста потврдно одговара.

– Стално смо у контакту са извођачима. Истина, на кеју је тренутно мање мајстора, али тако је одлучено јер исти извођачи тренутно раде на неколико локација у граду па су решили да фокус тренутно буде на оним градилиштима где радови више утичу на пешаке и саобраћај. Али, свакако за кеј остаје рок 1. септембар, евентуално први дани септембра – истиче Стојчић.

Ипак, пре десетак, петнаест дана чинило се да постоји шанса да кеј буде завршен и пре 1. септембра јер је било доста мајстора, убрзано су се полагале плоче и уређивале зелене површине. Али, то је нагло успорило и број мајстора је одједном пао. Они су, чини се, преусмерени на обнову Улице цара Душана (још један пројекат где су ранији рокови пробијени), али и на реконструкцију и проширење Булевара патријарха Павла, мада суграђани који пролазе свакодневно овим булеваром наводе да ни тамо брзина радова није за похвалу.

Радове на све три ове локације изводи конзорцијум чија је једна од главних чланица „Енергопројект”.

На кеју је тренутно мање мајстора, али тако је одлучено јер исти извођачи раде на неколико локација у граду па су решили да фокус тренутно буде на оним градилиштима где радови више утичу на пешаке и саобраћај

Још два места за туристичке аутобусе

На граници кеја и Карађорђеве где се тренутно разграђује и шири тротоар прошле године урађена је ниша за туристичке аутобусе. Тада је уређен простор за три таква аутобуса, али како каже Марко Стојчић, на захтев туристичких посленика биће оспособљена још два додатна места.

Ако су оштетили грађани, град ту не може ништа

Званично су радови у самој Карађорђевој завршени почетком године, а незванично тек недавно када је у Карађорђевој испод Бранковог моста урађен плато са зеленилом и простором за одмор. Али, тек што је завршен, плато је и оштећен. Поједини његови делови су ишарани, а поједини декоративни елементи одваљени. На наше питање да ли град има решење за то, Стојчић одговара да град ништа не може ако су то оштетили грађани. Може да реагује само уколико је извођач лоше урадио. Ипак, у овом случају, чини се, кривица није на извођачу.

Коментари12
5f428
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

goran.s
Za "privremeno resene " je bilo dovoljno uraditi tanak sloj asfalta a ne postavljati kamene kocke. Ne lazite vec planirajte bolje i ne jurite za naslovnicama.
Citalac
Ima manje majstora zato sto su ih prebacili na druga gradilista koja vise uticu na pesake???? Zasto dozvoljavate da izvodjac radi na dva gradilista na koje ne moze da posalje dovoljno radnika u trenutku nego presipate, sad se cudimo sto svaki posao kasni.
каљуга
Труде се и ако тако наставе превазићи ће трајање изградње оближње пасареле - две и по године! Треба то убележити у београдске анале, не поновило се.
Minja
Mene je zaiste sramota dok ovo čitam. NIŠTA ali NIŠTA nisu mogli iz cuga ovi da urade. Čega god da su se prihvatili upropastili su. Jer imaju diltetante koji rade za njih i jer je u njihovom interesu da stalno grade i razgrađuju i tako namiču sebi prihod, a o održavaju postojećeg nema govora. Na tome nema zarade. Sramota. U drugoj zemlji bi za ovakav promašaj neko izgubio posao.
komentar
Hocete li se vec jednom izvuci iz Savamale i Karadjodjeve ul da jos negde nesto uradite od nasih para od poreza ? Beograd nije samo to i ev. mostovi preko reka ! Svi funkcioneri treba malo da zive i na Labudovom Brdu, Karaburmi, u Rakovici ili Brace Jerkovic, a ne samo na Vracaru i Starom gradu ! Da malo ,,prosire vidike !,,

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља