уторак, 01.12.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 17.07.2020. у 09:09

Велики пад потражње за новим аутомобилима у ЕУ

(Фото EPA-EFE/ALESSANDRO DI MARCO)

БРИСЕЛ – Потражња за новим аутомобилима у ЕУ изразито је пала у првој половини године због пандемије коронавируса, а међу земљама с највећим падом су Хрватска, Шпанија и Италија, наводи се у извештају Европске асоцијације произвођача аутомобила (АЦЕА).

Потражња за новим аутомобилима у ЕУ пада од марта када су уведене строге мере како би се сузбило ширење коронавируса.

Грађанима је ограничено кретање, а многе су компаније затворене, укључујући и ауто-салоне.

Највећи је пад, за 76,3 посто забележен у априлу када су рестриктивне мере биле на снази од првог до последњег дана.

Ублажавање мера у мају закочило је силазни тренд, па је током тог месеца потражња смањена 52,3 одсто, преноси Танјуг.

У јуну су у 26 земаља ЕУ (без Малте за коју подаци нису били доступни) регистрована укупно 949.722 нова аутомобила, 22,3 одсто мање него у истом месецу прошле године, показују подаци АЦЕА.

Иако су ауто-салони поново отворени, потражња се у прошлом месецу није у потпуности опоравила, наводе из АЦЕА.

Француска је једина земља у ЕУ у којој је потражња порасла, и то за за 1,2 посто захваљујући новим владиним подстицајима за куповину аутомобила са ниском емисијом штетних гасова, уведеним почетком јуна.

Сва су водећа европска тржишта бележила двоцифрен пад потражње, при чему је у Шпанији и Немачкој потонула за трећину, а у Италији готово за четвртину.

Коментари2
9f61f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божа
Тесла се добро држи и држаће се док га не потисну возила на водеоник.
dusan1
Za ostale neznam ali za Italiju znam da će se vrlo teško ponoviti prošlost kada je FIAT ucenjivao državu ! Od kada FIAT nije više italijanski nego Holandski , vlada nema interesa da puni džepove i kase strancima dajući razne subvencije i pare za razvoj koje završe u Srbiji ili Poljskoj !

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља