четвртак, 24.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 17.07.2020. у 15:00

И „Бритиш ервејз” се опрашта од „боинга 747”

(Фликер)

Авиопревозник „Бритиш ервејз” због пада промета у ваздушном саобраћају шаље у „пензију” све своје авионе типа „боинг 747”, јавља Би-би-си. Ова компанија има највише „џамбо ветова”, чак 31 авион овог типа.

– Са великом тугом могу потврдити да предлажемо повлачење из употребе целе наше флоте „боинга 747” и то одмах – изјавио је портпарол „Бритиш ервејза”.

Као што је познато, пандемија коронавируса је изузетно лоше утицала на све авиопревознике.

Британска компанија је иначе планирала да „џамбо џетове” повуче из употребе тек 2024. године, али је пандемија убрзала ту одлуку.

Како су објаснили, уместо њих користиће економичније авионе као што су „ербас А350” и „боинг 787 дримлајнер”.

„Боинг”, како је објављено, престаће да производи модел „747” након што произведе последњих 16 наручених примерака. Последњи од њих требало би да изађе из фабрике за две године.

Ипак, пре него што престане производња, „боинг 747”, познат и као „краљица неба”, прославиће педесет година употребе у ваздушном саобраћају.
 

Коментари6
72def
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божа
Да је то најбољи авион потврђује и чињеница да је B-747 авион председника САД-а. - Тито је користио DC-6 као председнички авион у исто време као и тадашњи председник САД-а.
Божа
Баш ми је жао, био ми је најмилији авион. - Тај авион је такођер популаран и у карго верзији. - Собзиром да су 4 мотора безбеднија од 2 мотора, поготово за интерконтиненталне летове, смешна је чињеница да се карго роба често шаље тим типом авиона карго верзије, док данас путници на истим или сличним релацијама лете на авионима који имају само два мотора. Неко би по томе закључио да било какав пакет сигурније лети преко океана него путник коме је тај исти пакет намењен.
ВлаДо
Мени је познат као џамбо џет,млазни слон,а не као краљица неба.
Vesa D
....svojevremeno dilemma JAT-a da li dc-10 ili ovaj i b 747..i posle muke izabran je dc 10 koji je u startu bio na panjevima 2 godine I leteo petnesetak godina sa velikim problemima..747 je avinoncina...
Божа
Типична лоша одлука онога времена. Можда и зато што се римује Dc-10, као десеторо деце. Па су тадашњи партијци масаовно посадили своју децу и ближње у ЈАТ без обзира на њихове способности.
dragan dragan
Nije bila dilema. 747 je bio prevelik i za JAT, bila je opcija samo 747 SP kratka verzija. Neosporni su problemi sa DC 10, ali drige alternative osim Tristara nije bilo. Slazem se 747 je klasa i bez konkurencije prvi. E sto je sad dovoljno samo dva motora to je druga stvar.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља