уторак, 22.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 21.07.2020. у 12:49 Милан Галовић

Војска добија новог „теренца”

Возило „застава НТВ”, након захтевних тестова у Делиблатској пешчари, на Фрушкој гори и Златибору, улази у серијску производњу. – За ново теренско возило заинтересоване државе Блиског истока и Северне Африке
(Фото Анђелко Васиљевић)

Шта је ово – питао нас је официр кога смо успут повезли, мислећи на возило у које је тек ушао. Екипа „Политике”, радећи недавно репортажу о вежби „Дипломац 2020” на полигону „Пасуљанске ливаде”, имала је прилику да је превозе јединственим четвороточкашем – „заставом НТВ”, чија скраћеница у називу открива о чему се ради – новом теренском возилу. Толико новом да се и многа војна лица изненаде када га виде, а камоли цивили.

Изгледа као огроман комби, са великим точковима за које би се рекло да нема препрека. Возило је високо, да би се ушло у њега, на место возача, сувозача или на седишта иза њих, треба стати на високу папучицу, па се уз помоћ ручке „успети” у њега.


(Фото Анђелко Васиљевић)

И у задњем простору има седишта до којих се долази преко степеника који се спушта по отварању задњих врата у страну. Иначе, постоји и теретна верзија овог возила, која изгледа као високопроходни огромни „пикап”.

Возило је дело домаћих стручњака из Војнотехничког института и фабрике „Застава терво” из Крагујевца. Опремљено је савременим дизел мотором „каминс” и аутоматским мењачем „елисон”.


(Фото Анђелко Васиљевић)

Очекује се да ће заменити многа возила из садашњег возног парка Војске Србије, међу којима има и оних из времена СФРЈ и ЈНА. Ново возило је формално уведено у употребу у војсци, а почетком године започета је нулта серија обе верзије.

– Сада се ради на припреми серијске производње, која ће осим користи од продаје донети и отварање нових радних места, а на све то наводи и заинтересованост за возило, како у војној тако и у цивилној варијанти, иностраних купаца, посебно из земаља Блиског истока и Северне Африке – наводи се у одговорима Министарства одбране на питања „Политике”.
Прошле године, у присуству конструктора, произвођача из Крагујевца, представника произвођача мотора и аутоматског мењача, као и стручњака Техничко-опитног центра (ТОЦ) Министарства одбране, обављено је веома захтевно вишемесечно теренско тестирање возила. У теренским условима Делиблатске пешчаре, Фрушке горе и Златибора пређено је око 15.000 километара.


(Фото Министарство одбране)

– Сваки од ових терена задавао је различит карактер оптерећења носећим структурама прототипова, при чему је сагледавано и анализирано динамичко понашање возила у целини. Спроведен је већи број тестова у складу са важећим војним нормама и стандардима, на основу којих је доказана поузданост, издржљивост, функционалност и безбедност возила – прецизира се у допису нашој редакцији.

Неки од тих тестова били су провера у хладној комори на минус 30 степени, савладавање водене препреке, бочног нагиба и рова на полигонима „Навак” у Суботишту и ТОЦ-а у Никинцима.


(Фото Министарство одбране)

– Први пут је Војска Србије добила домаће возило савременог концепта „четири пута четири” са независним ослањањем и аутоматским мењачем који у комбинацији са разводником погона и модерним мотором дају оптималне вучно-динамичке карактеристике и респективно понашање у теренским условима – истичу у Министарству одбране.

Зависно од услова оптерећења, потрошња горива се креће између 15 и 22 литра евродизела на сто пређених километара. Мотор је „каминс ИСФ 3.8” снаге 125 киловата (175 КС). Максимална брзина кретања возила је око 100 километара на сат.


(Фото Министарство одбране)

– Декларисана носивост возила је 1.400 килограма, али максималне карактеристике омогућавају одређену резерву носивости, која може бити искоришћена за повећање балистичке заштите уградњом додатног оклопа или уградње наоружања – кажу у Министарству одбране.
 

Коментари17
d3d49
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Darko Divac
Komentari su pomalo zluradi, ali ... Vozilo predstavlja znacajni napredak i pocetak proizvodnje lakih vozila 4x4 sa nezavisnim vesanjem kod nas. Tacno je da je deo delova strane proizvodnje, ali to je slucaj sa mnogim vecim proizvodjacima u svetu. Sto se tice nezavisnog vesanje, uskoro bi Zastava Tervo trebalo da osvoji proizvodnju sopstvenog, verovatno po licenci. Motori se nazalost vise ne proizvode u Srbiji. Samo vozilo je vise kamionet po velicini. Vreme ce pokazati odnos kvaliteta i cene.
Seka
Čestitam! Ajde da se nastavi tako domaća proizvodnja i savremenizacija Vojske Srbije. Nadam se da će ubuduće u pomenuti terenac ubaciti što više domaćih delova i opreme. Želim im puno uspeha u daljem radu, poslovanju i razvoju!
Божа
Понудити га избеглицама, да се лакше докопају ЕУ-а.
dusan1
Nisu morali toliko da se trude da izmisle pincgauer ili UAZ-bukhanku od američkih komponenti ! Mogli su da odu u Čačanski TRZ i za nedelju dana bi im napravili par ovakvih vozila !
Budimir
Izbaciti FIAT i vratiti ZASTAVU u Kragujevac !

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља