уторак, 11.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 21.07.2020. у 19:57 Снежана Ковачевић

Радови на брзој прузи Београд–Будимпешта стигли до Новог Сада

Возови ће из правца Сремских Карловаца улазити у Нови Сад паралелно уз стари карловачки друм
На по­те­су За­нош већ је из­гра­ђен над­во­жњак у об­ли­ку огром­ног ла­ти­нич­ног сло­ва „с”. Он ће слу­жи­ти да, уз две но­ве са­о­бра­ћај­ни­це, „пре­ве­де” из­над пру­ге ауто­мо­би­ле, би­ци­кле и пе­ша­ке до оба­ле Ду­на­ва, хо­те­ла и ре­сто­ра­на (Фото С. К.)

Нови Сад – Полако се и Новом Саду, из правца Срема, примичу поједини радови на изградњи пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште. Грађевинске машине су овог викенда у Петроварадину срушиле стари подвожњак код новог Жежељевог моста. Њиме се иначе пролазило до пескаре и бунара градског водовода, а успут и до дивље Официрске плаже на Дунаву, где се расхлађују многи Новосађани.

Прилаз је сада могућ преко насипа и утабаног пролаза. Људи су збуњени, гледају где је нестао пролаз до плаже, а онда прегурају преко насипа бицикл или аутомобил. Новосађанин Јовица К., који је један од редовних на Официрцу, каже да га многи зову и распитују се могу ли уопште да прођу до реке.

„Добро је да су направили пролаз док не изграде нови подвожњак. Пешке доћи до плаже није проблем, можеш около к’о господин човек, али људе буни кад виде да је подвожњак срушен, па ме зову и распитују се како да дођу колима“, прича.

Недалеко одатле, испред бивше фабрике „Победа“, такође се налази градилиште са истом „личном картом“ модернизације и изградње двоколосечне отворене пруге на траси Стара Пазова – Нови Сад. Радови су на овој петроварадинској локацији одмакли, а возачи и бициклисти провлаче се крај градилишта.

Брза пруга ће из правца Сремских Карловаца улазити у Нови Сад паралелно уз стари карловачки друм. На потесу Занош већ је изграђен надвожњак у облику огромног латиничног слова „с”. Он ће служити да, уз две нове саобраћајнице, „преведе“ изнад пруге аутомобиле, бицикле и пешаке до обале Дунава, хотела и ресторана. Наиме, на целој траси више неће бити директног укрштања, па се укида и пружни прелаз у улици којом и бројни туристи иду из центра овог историјског месташца ка реци. Ту ће бити потходник.

Оваквих објеката, мостова, галерија, вијадукта, надвожњака, подвожњака, потходника и пропуста биће 62 на траси од Старе Пазове до Новог Сада.

„До сада су завршени радови на седам објеката, међу којима је и друмско-пешачки подвожњак у Инђији, пуштен у саобраћај 20. јуна. У току је изградња 43 нових објеката, а припремни радови су на још 12 објеката“, наводи за наш лист Ненад Станисављевић, пи-ар ЈП „Инфраструктура железнице Србије“.

Он објашњава да се тренутно изводе радови на изради насипа на деоници од Инђије до Новог Сада, као и на заштити од буке између Инђије и Петроварадина. Граде се и два вијадукта између Бешке и Чортановаца, затим пропусти, мостови и потходник између Бешке и Петроварадина, као и мост и надвожњак надомак Новог Сада. Поред тога, у току је и регулација потока Селиште, као и демонтажа колосека и шинских поља на деоници Инђија–Бешка–Чортановци.

На подручју Сремских Карловаца, у току су радови на изградњи трасе нове пруге и пратећих објеката: пропуста, моста преко Стражиловачког потока, пешачко-бициклистичког потходника и пешачког потходника у станичном подручју. Груби радови су завршени, напомиње, а преостају они на архитектонском обликовању и опремању – лифт рампе за приступ особама са ограниченом покретљивошћу.

Железничке станице у Сремским Карловцима и Петроварадину биће задржане и реконструисане, као и она у Инђији, док је у Бешкој пројектована на новој локацији. А позната укрсница Карловачки Виногради, како смо чули, реконструише се и уз доградњу још једног колосека остаје као веза индустријске зоне „Просјанице”.

На новосадској страни за сада су у току припремни радови – чишћење терена, сечење дрвећа и измештање постојећих инсталација, за изградњу насипа двоколосечне пруге, као и изградњу објеката – надвожњака у улицама Венизелосова, Темеринска и потходника у улицама Радоја Домановића и Ђорђа Зличића.

„И у условима пандемије, укључујући и период ванредног стања, радови на изградњи пруге Стара Пазова – Нови Сад одвијају се без застоја. На градилишту је свакодневно између 800 и 900 радника“, каже Станисављевић.

Према његовим речима, инвеститор „Инфраструктура железнице Србије“ и извођач, руски „РЖД интернешенел”, поступају у складу са препорукама државног врха да се наставе најзначајнији инфраструктурни пројекти у Србији, а радови се одвијају уз мере заштите чији је циљ сузбијање ковида 19.

„Радници који су ангажовани углавном су непрекидно у близини градилишта, без ширих социјалних контаката, што све уз примену заштитних мера доприноси високом степену њихове здравствене безбедности“, каже.

Како смо чули, пандемија тренутно утиче на набавку материјала и опреме која се увози из иностранства, а која је сада успорена и отежана. Међутим, постоји уверење да то неће утицати на то да деоница брзе пруге Стара Пазова – Нови Сад буде изграђена у року, до краја 2021.

До сада је завршено око 58 одсто укупно уговорених радова, а до сада је на овој деоници изграђено и око 31,5 километара пруге за велике брзине. Поред тога, на изградњи тунела и вијадукта „Чортановци“ (4,2 километара) до сада је завршено око 92 одсто радова.

Вредност уговорених радова на изградњи отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад износи 247,9 милиона долара, а укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“ укупно 585,5 милиона долара.

Коментари12
21a97
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Драган Марковић
Колосално прање пара
Zorana
100% - nepotreban viadukt od Čortanovaca do Sremskih Karlovaca kao i ova gradjevibna na slici u oblikzu slova "S" umesto toga mogao je biti izgradjen jednostavan nadvožnjak. Čudo do čuda , sad sam videla glavnu železničku stanicu i plato ispred nje, čudo.Sve suprotno onome što smo imali u zadnjih 100 godina. ja bih tu napravila Gar D Lion stanicu sa 8-10 koloseka pa pravo preko r.Save za Zagreb.
Habsburg
Krajnje je vreme bilo, pa u moje vreme su tuda vozovi išli brže nego danas.
Sremac
Ovo čudo od građevine na slici u obliku slova "S" ko će tuda prolaziti nije mi jasno?
Zorica
Da li će biti i voz na staroj trasi Čortanovci-Sremski Karlovci (bez vijadukta),ja patim od anksioznosti! Da li se može izaći iz voza na vijaduktu, i sa vijadukta kako ću dole? Da li se zna koja je visina vijadukta ja ne želim da putujem vozom kroz oblake!
Desko
50 km pruge za 830 miliona dolara? Ovo nije normalno u svetskim razmerama. Lepe li i pozlatu na šine za tolike pare? Koliko će onda da košta preostalih 150 km do Mađarske?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља