четвртак, 06.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 27.07.2020. у 23:27 Александра Куртеш

Жена у савременом друштву

Ели­за­бе­та Пе­рић (Фото М. Спасојевић)

У свом наставку истраживачког рада на тему „Жена у савременом друштву” уметница Елизабета Перић припремила је изложбу „Урезивања” у Малој галерији УЛУПУДС-а у Узун Мирковој улици. Ауторка испитује и друштвено-политички положај жене у, како каже, нашем систему. Поставка се састоји из дванаест паноа рађених техником керамике (каменина, порцелан и злато).

– То је комбинација цртежа, боје и плитког рељефа који је од великог значаја, прича о урезивању времена и догађаја попут бразда и пукотина (цртежа) људског мозга, где се сакупљају и бележе информације – објашњава Елизабета и додаје да се рељефом истиче део времена које измешта простор и наглашава покрет наизглед замрзнутих момената, у сваком од паноа. Уметница напомиње да рамови приказани на радовима представљају ограничење времена и простора, а прелаз од цртежа до рељефа је последица психофизичких инпакта.

Употреба златних листића, попут оних на иконама, прича је о узвишености и јачини, али кроз замршену мрежу свакодневног живота који се урезује у нас, на не увек тако „узвишен” начин – каже Перићева. Она објашњава да боја на паноима нема валера и на тај начин бележи интензитет урезаног емотивног, психолошког момента. Сирова је и јака.

Свако урезивање, према мишљењу ауторке, нас мења. Савремена жена, како оцењује Елизабета, данас се мења на дневном нивоу. То може да се уочи у породици, каријери, али и у низу свакодневних односа са другим људима.

– Балансирање је урезивање одређених момената, који утичу прво психолошки, а затим и физички – наводи Елизабета, а њено истраживање показује да је жена овог времена јака, стабилна и независна, али истовремено и крхка, слаба и несигурна. Иако кроз време острашћивана и еманципована, и даље се суочава са истим проблемима као и жене на почетку 20. века.

– Посебно овде, на просторима Балкана, положај жене у друштву је неретко доведен до стадијума понижавања – закључује Перићева.

Посматрач ће приметити да је наочиглед готово романтичне сцене, на неким паноима представљена сурова стварност, неприхватање проблема и покушаја остваривања наметнутих стереотипа савршене мајке, савршене домаћице и успешне пословне жене.

– Сценски прикази као у позоришту говоре о изведеним улогама једне жене, где се мења костимографија и шминка – закључује Елизабета Перић. Изложба је отворена до 5. августа.

Коментари0
39e4b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља