среда, 25.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 04.08.2020. у 13:36

Преговори са Кинезима за брзу пругу до Ниша и Прешева

Зорана Михајловић обишла је радове од Мерошине до петље Ниш југ, на деоници дугој 5,6 км (Фото Танјуг)

Потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић изјавила је данас да се већ воде преговори са кинеском компанијом ЦРБЦ о изградњи брзе пруге од Београда до Ниша и Прешева и да би у наредна три месеца требало да буде припремљене предлог комерцијалног уговора.

Министарка очекује да би радови, ако буде обезбеђен и преференцијални кредит од Кине, могли да почну већ следеће године.

Михајловић је рекла новинарима да би била велика штета да немамо брзу пругу ка југу земље подсетивши да се увелико гради брза пруга од Београда до границе са Мађарском за брзину возова до 200 километара на сат, преноси Танјуг.

„То је огромно улагање од око две милијарде евра, а толико нас кошта и брза пруга до Суботице до Београда. Ипак, то је улагање у будућност. Ми смо се определили да радимо са кинеском компанијом ЦРБЦ. У наредних неколико месеци Инфраструктура железнице Србије, која већ разговара са кинеском компанијом, има задатак да припремо предлог комерцијалног уговора”.

Каже, такође, да су се већ обратили кинеској влади за одобрење префренцијалног кредита будући да је то огромна инвестиција.

„Верујем да ћемо испоштовати заједничку динамику, а то је да у наредна три месеца имамо предлог комерцијалног уговора. Упоредо се раде пројекти и уз одобрење и финансирање верујем да ли би могли следеће године да почну и радови. То јесте нова модерна и другачија Србија која нам треба за будуће генерације”.

Каже да је влада обезбедила кредит Светске банке од 15 милиона евра у жељи да још боље уредимо путне прелазе и да ће бити додатно обезбеђено још 58 критичних прелаза. Додаје да ће у септембру бити расписан јавни позив за избор извођача радова.

(Фото А.В.)

Безбедност саобраћаја није угрожена ни када су рампе у квару

Представници Инфраструкре железнице Србије су истакли да уз примену железничких прописа на путним прелазима у Нишу безбедност саобраћаја није угрожена ни када су су рампе у квару.

„И у ситуацији када рампе на путним прелазима у Нишу не раде, безбедност саобраћаја није угрожена. У тој ситуацији, примењују се железнички правилници и прописи и железничко особље поступа у складу са њима. То значи да се возови заустављају пре путног прелаза, и након звучног упозорења вожњу преко путног прелаза настављају тек када се увере да нема никога на прузи и да могу да наставе даље не угрожавајући учеснике у саобраћају, тако да не постоји могућност да се догоди несрећа”, рекао је новинарима генерални директор Инфраструктуре железнице Србије Небојша Шурлан, поводом писања појединих медија о квару на путном прелазу у нишком насељу Суви До.

Шурлан је истакао да на територији Града Ниша постоји 65 путних прелаза и да су сви на одговарајући начин обезбеђени. Браницима и полубраницима обезбеђено је 34 путних прелаза у Нишу, док су преосталих 31 обезбеђени знаковима вертикалне друмске сигнализације „Стоп” и „Андрејин крст”.

И док је у Србији од 2.138 путних прелаза рампама и савременом опремом обезбеђено њих 522, односно нешто мање од четвртине, на територији Града Ниша ситуација је знатно повољнија, јер је нешто висе од половине путних прелаза обезбеђено рампама, додао је он.

„Међутим, железничка инфраструктура и путни прелази у Нишу деценијама нису обнављани и реконструисани. Нишки железнички чвор, попут железнице у целој Србији, био је заборављен, запостављен и готово пред укидањем. Зато и не треба никога да чуди што на годишњем нивоу у Нишу буде преко 600 кварова на уређајима путних прелаза. Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије” често и у изузетно тешким условима настоје и успевају да те кварове у што краћем року поправе, па је њихово просечно трајање око сто минута, - објашњава Шурлан.

Како је рекао, забрињава чињеница да на годишњем нивоу у Нишу више од трећине кварова настане због непрописног и неодговорног понаша осталих учесника у саобраћају, односно возача друмских возила и пешака, затим крађа делова и опреме, али и због железничких превозника.

„У претходне две и по године возачи друмских возила у Нишу својом неодговорном вожњом оштетили су или поломили 268 рампи на путним прелазима и на тај начин не само нанели директну материјалну штету Инфрасруктури железнице Србије, већ и угрозили безбедност саобраћаја”, упозорава Шурлан.

Он подсећа да су тренутно у Нишу у квару два путна прелаза на прузи Ћеле Кула - Нишка Бања од укупно 34 колико их обезбеђено рампама и сигнално-сигурносном опремом. Реч је о путним прелазима у насељу Суви До и код фабрике „Зумтобел”, који не раде од 24. јула ове године због неисправних каблова, који су наквашени подземним водама услед великих падавина.

Дијагностиковање и поправка каблова отежани су и због тога што се њихова траса налази на туђем, ограђеном земљишту, које није железничко.

„Ми ћемо данас разговарати са власником тог поседа, како би се нашим стручним службама омогућило да поправе каблове на њиховом поседу. Уколико нам то не буде било омогућено, бићемо принуђени да копамо и положимо 250 метара новог кабла, делом и испод улице. У тој ситуацији, кварови на ова два путна прелаза у Нишу ће дуже потрајати, али је битно да су о њиховом квару сви обавештени, да железничко особље поступа у складу са процедурама и прописима и да безбедност саобраћаја у тој ситуацији није угрожена”, додао је Шурлан.

Истиче податак да се у претходне две и по године у Нишу није догодила ни једна несрећа на путним прелазима када су рампе биле у квару и нису радиле, али да су се зато две несреће у овом граду догодиле управо на путним прелазима где су рампе биле исправне и редовно радиле, у Нишкој Бањи и Трупалу, у којима је настрадала једна особа.

„Са изградњом железничке обилазнице и измештањем железничког саобраћаја из центра града, проблем путних прелаза у Нишу коначно ће након више деценија бити решен. Активности на реализацији тог пројекта редовно се одвијају, а држава је обезбедила сва потребна средства и у току је припрема тендерске документације. До тада, апелујемо на све учеснике у саобраћају да се понашају одговорно и поштују прописе и сигнализацију, јер се само на тај начин могу спречити несреће и сачувати људски животи”, поручио је Шурлан.

Коментари2
ee822
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Filip, pensioner, Sid
200 km na sat je brza pruga u Srbiji dok je to u svetu obicna, normalna pruga.
stevan stefanovic
„Ми ћемо данас разговарати са власником тог поседа, како би се нашим стручним службама омогућило да поправе каблове на њиховом поседу. - МА БАШ ДАНАС, КОЈА СЛУЧАЈНОСТ...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља