четвртак, 24.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 10.08.2020. у 10:49 Дејан Алексић

Коцке на Тргу републике биће поново скинуте – због постављања шина

Предвиђено уређење пешачке зоне на потезу Васина-Узун Миркова, а и трамвајски саобраћај од Славије до Калемегдана
„Па, зар нас нисте већ једном вадили и преслагали” (Фото: Д. Алексић)

Трећа срећа биће изгледа потребна за калдрму око Трга републике. Јер, ни главнина радова који су трајали од лета 2018. до краја августа 2019, као ни накнадно „преслагање” коцака на Тргу републике прошле јесени никако не значи да је са мајсторисањем на централном престоничком плочнику завршено. Пре ће бити да су само стављене три тачке. Јер, нове коцке на саобраћајном делу трга, по свему судећи, биће дигнуте, да би се уградиле трамвајске шине које су предуслов за враћање трамваја 1 од Славије до Калемегдана. Вест о враћању шина кроз овај део града није новост, тај план надлежних познат је већ неколико година, али није познато зашто надлежни приликом недавне реконструкције Трга, која ће остати упамћена по преокретању наглавачке првобитно уграђених коцака, нису предвидели и уградњу шина на потезу од Коларчеве до Васине (односно на делу трга који је добио калдрму у току 2019). Накнадно постављање шина, извесно, изискиваће додатно време, додатни посао, а пре свега додатно трошење новца грађана, односно средстава градске касе.

Да ће коцке са Трга морати да се ваде како би се уградиле шине за „јединицу”, посредно упућује и јавна набавка коју је расписала Дирекција за грађевинско земљиште. Она се тиче израде техничке документације за проширење пешачке зоне Кнез Михаилове.

Како прецизирају у Дирекцији, предмет конкурсне документације је израда идејног решења, идејног пројекта и пројекта за извођење са планом превентивних мера за проширење пешачке зоне Кнез Михаилове.

– То обухвата уређење Васине и Узун Миркове улице, дела Улице краља Петра и Академског трга. У техничку документацију ће се уградити и раније усвојено идејно решење трамваја дуж потеза Славија – Калемегдан, а уколико буде потребно, у складу са резултатима археолошких истраживања на Студентском тргу, техничка документација биће прилагођена резултатима тих истраживања – кажу у Дирекцији и додају да је конкурсном документацијом предвиђен максималан рок за израду техничке документације 290 дана од увођења добављача у посао, а да је процењена вредност јавне набавке 25.000.000 динара.

Пре конкретних радова на терену, како кажу у Дирекцији, потребно је да се обаве археолошка истраживања на Студентском тргу, затим да се у складу са одобреном техничком документацијом прибави одговарајуће одобрење за извођење радова, као и да се спроведе јавна набавка за извођење радова. Када се сви ови послови саберу, јасно је да само мајсторисање на потезу Васина – Узун Миркова сигурно неће кренути у наредних 12 месеци. Тако се прецизно не зна ни када би заиста могла да крене уградња шина од Славије до Калемегдана која ће подразумевати раскопавање Улице краља Милана, Теразија, Коларчеве, Трга републике, Васине, Студентског трга и Узун Миркове.

На питање зашто у току прошлогодишњих радова на Тргу, макар у том делу нису уграђене нове трамвајске шине, у Дирекцији нису прецизно одговорили. Само уопштено наводе да је „за извођење радова потребна одговарајућа техничка документација која ће бити прибављена у току актуелне јавне набавке”.

Ово би требало да значи да, када је био расписан тендер за обнову Трга републике, није била спремна техничка документација за трамвајске шине, иако су се још тада надлежни хвалили да ће поново, за коју годину, Београђане возити трамвај од Славије до Калемегдана. Да ће се на Тргу републике због накнадног постављања трамвајских шина радити, народски речено, двоструки посао, потврдио нам је још у априлу 2019. и одговор Дирекције. Тада су у Дирекцији за наш лист навели да у оквиру обнове Трга, за коју је био задужен „Штрабаг”, постављање шина није било у плану.

Радови – готово 750.000.000 динара

Изведени радови на Тргу републике, прецизирају у Дирекцији за грађевинско земљиште, окончани су по цени од 739.880.766 динара. На овај износ треба додати „непредвиђене радове на санацији и рестаурацији канделабра око споменика кнезу Михаилу (4.500.000 динара), као и засебни уговор (3.700.000 динара) за чишћење, рестаурацију и конзервацију коњичке скулптуре.

Планирана траса и за троле

План је да ширина будуће трамвајске пруге буде 7,30 метара за двосмерни саобраћај. У Васиној, на делу од Доситејеве до Добрачине, предвиђено је саобраћање тролејбуса који ће се кретати планираним трамвајским коридором и који ће постојећом трасом кроз Добрачину улицу остваривати техничку везу за депоом „Дорћол”. Узун Миркова, од Краља Петра до Тадеуша Кошћушка, предвиђена је за двосмерни саобраћај, са по једном траком по смеру. У плану је и уређење обостране бициклистичке стазе од почетка Васине до уклапања са преласком на Калемегдан.

Коментари53
db76a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Богдан Југовић
Закукуљено, замумуљено, задевећено, задесећено, Нико га не може одкукуљити, одмумуљити, оддеветити, оддесетити, Само онај ко га је закукуљио, замумуљио, задеВесио, задесетио! Коларићу, Весићу, плетемо се самићу, Сами себе заплићемо, сами себе саплићемо. Имајући у виду ново раскоцкавање, предлажем да се Трг републике преименује у Рубиков трг, а од Весића тражи да реши Рубикову коцку, како би се грађанима предочила коначна судбина трга. Ако реши, биће, ако не, ето саге: Игре коцки - коцкарница.
bambi
Dobro ljudi, nije smak sveta. Je li mogu gradjani barem da znaju ko se sada ugradio?
Dejana
Ovo treba neko odozgo da razmrsi. Mnogo su se domaci izvodjaci osilili u sprezi sa urbanistima. Prvo ove kocke koje su smrt za stikle i za decu u kolicima a sad i ovo raskopavanje. Raspisite konkurs za elektricna vozila i to ce da bude i bezbolnije i zdravije i bice jevitnije od samo planiranih gradjevinskih radova. Ovo je zlo kako se radi. Tome treba stati na put. Videcemo sta ce biti, hoce li ovo neko uraditi sa e-vozilima ili uz pomoc vremeplova, kako je nekad bilo.
Haven_2000
А шта кажу надлежни да мало убрзају радове у Цара Душана! Стварно је срамота да 2, 5 и 10 већ више од годину не саобраћају!
Pera
Kocka do kocke, kockica...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља