четвртак, 24.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 13.08.2020. у 20:00
ИСХРАНА

Слатко с мало шећера

Авокадо је воће које има најмање шећера, што је одлична вест за дијабетичаре и за особе на различитим дијетама
(Фото Пиксабеј)

Ако сте постали свесни колико је обичан шећер заступљен у свакодневној исхрани, вероватно ћете пожелети да неке од производа избаците из исхране. Ово понекад може бити невероватно тешка одлука.

Неке особе, попут дијабетичара, морају да буду информисане о свим производима који садрже шећер. Такође, особе које су на рестриктивним дијетама морају да прате и унос шећера.

Иако воће садржи пуно других здравих хранљивих материја, неке воћке имају више шећера од других. То су прости шећери који се брзо ресорбују. Ево листе оног воћа које има најмање шећера:

Авокадо

Иако није баш прво што вам пада на памет кад помислите на воће, авокадо је невероватно сиромашан шећером: 0,7 грама шећера на 100 грама плода без коштице! То је мање од један одсто шећера, иако је удео угљених хидрата (читај влакана) чак осам процената. Авокадо има пуно здравих масти које ће вам помоћи да се заситите. Дефинитивно воће које има најмање шећера, што је одлична вест за дијабетичаре и за особе на разним дијетама.

Лимета и лимун

Цитруси који су познати по високом садржају витамина Це, лимета и лимун прилично су кисело воће. Не садрже пуно шећера (лимета 1,7 одсто, а лимун 2,5 процената) и савршено иду уз чашу воде и коцкицу леда, да се окрепите у овим топлим летњим данима. А зими су најбољи пријатељ сваког чаја…

Малине

Веровали или не, малина садржи тек 4,4 одсто шећера иако је садржај укупних угљених хидрата око 12 процената. Ово значи да цело паковање од 125 грама, које се у нашим продавницама може пронаћи, има свега једну кафену кашичицу шећера. Влакана има дупло више, па је малина једно од воћа које има добру заситну моћ, а добро је и за пробаву.

Јагоде

Јагоде, као и малине, имају изненађујуће мало шећера иако су тако слатке и укусне. Укупан садржај шећера је 4,9 одсто, а влакана има упола мање. Стотинак грама јагода задовољава дневно препоручен уноса витамина Це.

Купине

Купине, баш као и јагоде, садрже око 4,9 одсто шећера. Сезона им тек долази, па ћете имати прилику да се освежите без страха да унесете превише шећера. Оне такође садрже и антиоксиданте, као и дупло више влакана од јагода, око пет одсто, а од минерала гвожђе, калијум, бакар, манган, као и витамине Це, Бе и провитамин А.

Лубенице

Лубенице су дефиниција за летње воће. Вероватно нисте ни помишљали да су богатије шећером од претходних воћки, али оне садрже око шест одсто шећера, нешто мало влакана и протеина, као и витамина и минерала, а остало је вода. Дефинитивно најукуснији плод који садржи гвожђе и магнезијум.

Грејпфрут

Још једно цитрусно воће које је популарно током целе године, а има мало шећера – свега седам одсто – јесте грејпфрут. Иако сигурно није први избор за воће с ниским уделом шећера, вероватно јесте међу особама на дијетама. Садржи ензиме који сагоревају масти, али може негативно да утиче на неке лекове против хипертензије, високог холестерола и аритмије. Ако пијете лекове за наведене болести, изаберите друго воће.

Диње

Уз лубеницу на пијаци пронађите и слатку дињу. Она својом жуто-наранџастом унутрашњошћу поручује да је богата бета-каротеном, а што се тиче садржаја шећера, има га мало више него лубеница, тек осам одсто. Али зато су ту витамини и минерали.

Киви

Баш као и све претходне воћке, и киви је богат витамином Це, али садржи нешто више шећера од њих, девет одсто, односно девет грама на 100 г плода. Добра ствар јесте што је доступан током целе године и право је средство за јачање имунитета, нарочито у зимским месецима.

Поморанџе

Поморанџе су зимско воће број један по мишљењу многих, а за такав став пресудан је вероватно богат садржај витамина и минерала без претеривања у шећерима. Поморанџе имају око девет одсто шећера.

Што се тиче осталог воћа, оно садржи преко 10 процената шећера, али о томе ће бити речи неком другом приликом.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com

Коментари0
6dd98
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља