недеља, 20.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 13.08.2020. у 14:41 Дејан Алексић

Трг републике мирује

(Фото Н. Марјановић)

„Коцке са Трга републике биће поново вађене у наредних 12 месеци због постављања трамвајских шина.” Ова реченица претходних дана изазвала је прилично бурне реакције надлежних у граду, медија, јавности... Све би било у реду да она и постоји у тексту „Поново скидају коцке – сада због шина” објављеном у понедељак у „Политици”.

Али, не постоји. Повод да се сензација направи од нечег што нисмо написали дала је реакција, односно покушај демантија, на наш текст који је у понедељак објавила Дирекција за грађевинско земљиште на свом сајту. Она се у свом саопштењу позвала на тврдњу која у тексту не постоји – да ће се у наредних 12 месеци почети са постављањем трамвајских шина на линији 1 од Славије до Калемегдана.

Разлог за наш текст био је тендер који је Дирекција расписала, а који се тиче израде техничке документације за ширење пешачке зоне око Кнез Михаилове, која подразумева и уградњу раније усвојеног идејног решења трамваја дуж потеза Славија – Калемегдан.

У нашем тексту који је обрађивао ову тему синтагма „12 месеци” једино се помиње у реченици „Када се сви ови послови саберу, јасно је да само мајсторисање на потезу Васина – Узун Миркова сигурно неће кренути у наредних 12 месеци”.

Најавили смо да ће, када на терену заиста буде кренула уградња трамвајских шина за линију 1, морати да се ваде коцке на Тргу како би те шине биле и постављене. Њихову уградњу и враћање трамваја 1 „Политика” није измислила, већ се позвала на најаве надлежних. Довољно је да се на „Гуглу” укуцају појмови „трамвај 1” или „трамвај од Славије до Калемегдана” после чега претрага избацује бројне вести, односно најаве надлежних о враћању овог трамваја и студијама које указују да је његово враћање оправдано.

У тексту објављеном у понедељак ми смо само спојили те најаве, званичне одговоре Дирекције на тему техничке документације за даље ширење пешачке зоне и извели једини логичан закључак – да ако надлежни планирају да врате трамвај 1, мораће поново да ваде коцке на Тргу. А, рок када ће се то радити нисмо наводили.

Трн у оку, чини се, била je реченица да ће за Трг републике бити потребна трећа срећа, односно да ће се по трећи пут вадити коцке због планираног трамваја. Није само јасно зашто су тек сада надлежни реаговали јер је пре око годину и по дана, у току реконструкције Трга, „Политика”, опет прва и опет на основу одговора Дирекције, објавила да та обнова не подразумева уградњу шина и да ће се то накнадно радити.

Проблем је очигледно ових дана настао зато што су претходних година надлежни много најављивали, када је реч о ширењу пешачке зоне у центру и врсти јавног саобраћаја преко ње, али на терену те најаве, односно пројекте нису синхронизовали. Да јесу, не би се кретало у реконструкцију Трга док се не донесе званична одлука да ли ће се дефинитивно враћати трамвај 1 чије идејно решење се помиње у актуелном тендеру Дирекције.

Како би стишали буру због вађења коцака на Тргу које ће уградња шина свакако захтевати, а на шта упућује и поменути тендер, надлежни су претходних дана указали да трамвај 1 тренутно није приоритет, да ће се тражити најбоље решење када је реч о мобилности у пешачкој зони, па чак и да одлука о повратку „јединице” још није званично донета. Да градски оци напрасно одустану од годинама најављиваног повратка овог трамваја, чини се, највише је утицала изјава председника Србије Александра Вучића који је пре два дана оценио да ново раскопавање Трга, као ни шине преко њега нису потребни.

Обустављен тендер за техничку документацију

У истом дану када је Александар Вучић, председник Србије, оценио да ново копање Трга републике није потребно, на порталу Јавних набавки града Београда, Дирекција за грађевинско земљиште обуставила је тендер за израду техничке документације за проширење пешачке зоне Кнез Михаилове (потез Васина – Узун Миркова, са делом Улице краља Петра и Академским тргом, са израдом идејног решења трамваја дуж потеза Славија – Калемегдан). Та јавна набавка била је и повод за писање текста „Поново скидају коцке – сада због шина”.

У образложењу одлуке о обустави тендера Дирекција наводи да је разлог за то што још није окончан поступак јавне набавке чији су предмет археолошка истраживања на подручју шире зоне Кнез Михаилове улице.

– Од резултата тих истраживања ће директно зависити и начин израде техничке документације која је предмет ове јавне набавке, те није целисходно у овом моменту уговарати предметну услугу – наводи се у образложењу и додаје да ове године јавна набавка за проширење пешачке зоне неће бити поново расписивана.

Коментари5
0dd20
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dule Astro
Dejane Aleksiću, svaka čast na iznošenju činjenica. Bravo.
srbad
Znaci oni demantuju a ipak ce uraditi.
Бранислав Станојловић
Нажалост и то политичко име наденуто Позоришном Тргу мирује.
Minja
Zaista, možda bi Pozorišni trg bio naročito u ovom trenutku primereniji naziv, jer mi više nemamo Republiku, a zemlja nam sve više liči na pozorište!
Вођа Дикан С. Пенава
Како не схватате? Идеја да се трамвајем повеже Славија са Калемегданом уопште не мора да подразумева да се једва-уграђене коцке на Тргу Републике поново ваде зарад постављања трамвајских шина. Како то да нисте чули за трамвај на гуменим точковима? А најновије, за хибридни трамвај, који делом трасе вози по челичним шинама, а делом трасе вози по асфалту, бетону, калдрими, и то без шина, на гуменим точковима који се хидаруликом извлаче и активирају електронски, чим престану шине? Е, о томе је реч!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља