субота, 24.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 15.08.2020. у 20:30 Вишња Аранђеловић

Следеће недеље о кандидатима за директора РТС-а

Управни одбор Јавног сервиса изјашњаваће се о Васку Васовићу и Марку Милутиновићу, док је медијска чаршија већ предвидела расписивање новог конкурса
(Фото Н. Марјановић)

Ко ће бити нови директор Радио телевизије Србије и да ли ће он уопште бити изабран знаће се следеће недеље, када је планиран састанак Управног одбора овог Јавног сервиса. Али што се тиче медијске и политичке чаршије та ствар је већ готова. Њихова теорија гласи: на челу РТС-а неће бити ни Васко Васовић ни Марко Милутиновић, кандидати који су ушли у ужи круг, већ ће нови директор бити онај стари – Драган Бујошевић. Пре тога ће, пошто је Бујошевић дисквалификован у првом кругу јер није потписао пријаву, УО поништити конкурс. Тако каже чаршија. А шта каже УО?

– Рекао сам раније да нећу давати изјаве које се односе на избор генералног директора. Конкурс не може да буде поништен, већ само да се заврши тако што ћемо изабрати оног који добије бар шест гласова или тако што ниједан кандидат неће освојити ту већину. У том случају, расписује се нов конкурс, а до тог избора бира се нов вршилац дужности – кратко је за „Политику” објаснио председник УО РТС-а Владимир Вулетић.

Да се ништа неће променити чаршија је знала и пре него што је конкурс уопште расписан. Изгледа да је тај трач стигао и до потенцијалних кандидата, па се на позив за првог човека Јавног сервиса овог пута јавило само пет кандидата, од којих је један управо Бујошевић. Као доказ да ће се репризирати исход конкурса из 2015. опозициони медији су спомињали наводни сусрет актуелног в. д. директора Бујошевића са председником Србије Александром Вучићем. Али када је УО одбио његову пријаву, теорија о новом–старом директору је пала у воду. Осим Бујошевићеве, због неиспуњавања прописаних услова одбачене су и кандидатуре новинара Владимира Паликуће и Светислава Недељковића.

Тако ће следеће недеље чланови Управног одбора разматрати пријаве два радника РТС – сниматеља и директора фотографије Васка Васовића и одговорног уредника ПГП РТС-а Марка Милутиновића, који је био и уредник некадашњег Трећег канала.

Део опозиционе јавности наклоњен је Васовићу, а као главну предност истичу да иза њега стоји 2.000 радника. Истовремено страхују да ће, ако се ипак буде одлучивало између ова два кандидата, Бујошевићев наследник бити Милутиновић јер је, тврде, близак са Вучићем. Овој тези вероватно је кумовала емисија „Лице нације” на РТВ Панчево у којој је током предизборне кампање гостовао председник Србије, а чији је домаћин и аутор управо Милутиновић. У његовим емисијама гости су махом били истакнути чланови СНС-а, а од припадника „друге Србије” гостовао је само Светислав Басара.

Док већина таблоида Васовића види као Ђиласовог човека, „Курир” сматра да иза њега не стоји само Ђилас већ и СПС, тачније Милутин Мркоњић. А објашњење је следеће: СПС се тако припрема за случај да остане ван владе. Васовић је за „Данас” демантовао било какво познанство и са Дачићем и са Ђиласом, док се са Мркоњићем, каже, није ни видео ни чуо 20 година. Овај лист оценио је да је Васовић у сферу интересовања таблоида доспео пошто је у отвореном писму навео низ неправилности које је Државна ревизорска институција пронашла приликом контроле трошења новца Јавног сервиса. Бујошевић се тим поводом није јавно оглашавао, али је оптужбе демантовао у писму упућеном радницима.
А шта запослени на РТС-у мисле? Ако се њихов глас чује кроз Синдикат Независност РТС-а онда им ни Милутиновић ни Васовић нису по вољи. Синдикат је замерио и УО што нису имали слуха за њихове ставове, али су донекле разумели и да „није имао неки избор из којег је могао ваљано да бира”. Док Милутиновића сматрају за „човека блиског владајућој странци” који „никако не би обећавао да би било који од постулата слободног и независног новинарства био испуњен”, на Васовићеву адресу су упутили више замерки. Тврдећи да је „своју каријеру градио онако како би волео да се она одвијала”, представници радника РТС-а су изразили сумњу у истинитост већине његових изјава: да је прикупио потписе готово свих запослених, да су га италијански новинари прогласили за најбољег сниматеља пејзажа на свету, па чак и у то да испуњава услов из конкурса који се односи на десетогодишње искуство на руководећим позицијама.
И пре пет година познаваоци медијских прилика тврдили су да ће конкурс да пропадне, иако се за позицију генералног директора РТС-а тада пријавило 11 кандидата. Да ли су поверовали у политичко-медијске прогнозе или је и за то крив вирус корона који је изазвао пад прихода од рекламног простора и спустио приходе од субвенција за око 20 одсто? Да ли је то разлог што место генералног директора РТС-а данас изгледа мање атрактивно?

Коментари6
a0bfa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivana
Marko Militinović nije bio urednik 3K, bio je voditelj emisije “Podne popodne” sa ostalim kolegama.
Marko
Bas me cudi da Dragan J. Vucicevic nece biti novi direktor. Sto, sta ima veze?
Radnik RTSa
Vasko Vasović je najbolji kandidat za generalnog direktora ikada. Nije se do sada desilo da generalnog direktora traže sami radnici. Vođe sindikata misle potpuno suprotno od zaposlenih u RTSu. Boje se da će izgubiti privilegije dolaskom Vasovića. Naravno da hoće. Ako članovi UO budu glasali po savesti, eto ga Vasović na čelu RTSa. Ako budu poltroni, biće neko drugi. Savest je čudna osobina. Dođe i kad je ne zoveš. Svi iz UO su za Vasovića, osim predsednika UO. Biće to napeta sednica.
Божа
Зашто се ниједна радио станица попут Радио Београд 1., 2. програм итд не емитују преко интернета. Ни на класичном радију их у свету нема. Некада се у дијаспори и шире слушала радио Југославија, радио Србија као њен наследник још увек непостоји. Собзиром да наведене радио станице спадају у надлежност РТС-а.
Petarleskovac
Rts je drzavni medij i mislim da bi tu drzava trebala da se mesa u izbor direktora javnog servisa,jer.je logicno da na celu drzavne firme.ne moze da bude opozicioni clan
Slobodan
RTS ne bi trebalo da bude državni sve dok ga plaćaju građani. I to tako što im je nametnuto kroz račune za električnu energiju. RTS bi trebalo da bude javni servis. Nažalost, nije javni, i to nije dobro. Normalno je da vlast ima veći uticaj, ali ne i monopol na informisanje.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља