четвртак, 24.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 15.08.2020. у 11:59

Мафија краде грађевинске машине које завршавају на Балкану

(Фото Пиксабеј)

Мафија краде по Немачкој велике грађевинске машине, а полиција томе не успева да стане на крај.

Када је господин Демир у филијали фабрике Цепелин у Кобленцу наручио багер, звучао је као класична муштерија. Рекао је да му је он потребан за градилиште у Ветервалду. Цепелин је водећа фирма за изнајмљивање грађевинских машина, а с обзиром на то да је човек већ имао отворен рачун као клијент компаније, багер је испоручен брзо и без додатних питања, наводи Шпигл, а преноси Дојче Веле.

Немачки магазин пише да је једна службеница фирме тек три дана касније приметила да би се могло радити о криминалцу. Наиме, видела је мејл једног колеге из Баутзена који упозорава на опрез јер је господин Демир управо украо један багер. Службеница је одмах позвала полицију али када су се полицајци сат касније појавили на градилишту, већ је било касно. Жути багер од 15 тона – који нов кошта 200.000 евра – једноставно је нестао. Како преноси Шпигл, један очевидац је касније испричао да је багер утоварен на нови црвени Мерцедесов камион с хрватским регистарским ознакама.

Ради се о професионалној банди која oперише у великом стилу, пише немачки лист и наставља: Велике грађевинске машине, утоваривачи и багери нестају, а траг багер-мафије води на Балкан - у Србију, Хрватску и Босну и Херцеговину.

У тексту се наводи да се машине прво складиште у изнајмљеним халама, а онда починитељи мењају типске ознаке, број шасије… Транспорт преко границе преузимају фирме из источне Европе. Штете су милионске. Само у Хамбургу је у последње три године нестало 16 Цепелинових утоваривача.

Лопови увек иду на исту фору: представљају се као обичне муштерије, отворе рачун и службено изнајмљују машине. У ту сврху узимају идентитет угледних фирми. И господин Демир заиста постоји, само што није он изнајмљивао машине, пише Шпигл, наглашавајући да се ради о једном поштеном грађевинару из Рурске области. Додаје се и да је банда бацила око на његову фирму због тога што има одличан рејтинг.

Крађом идентитета почетком године био је погођен и Хајнрих К., власник фирме из Минхена. Како извештава немачки лист, непознате особе су на његово име наручиле багер и друге машине за градилишта код Хамбурга. Машинама се изгубио сваки траг. Шпигл наводи да су такви случајеви чести.

Градилишта су често слабо чувана, а јавност једва примећује што се тамо догађа. Ретко има сведока који су видели осумњичене и који их пријаве, пише лист, уз констатацију да би техника могла помоћи: надзорне камере и џи-пи-ес одашиљачи.

Али то плаши само ситне лопове. Професионалци их деактивирају и ометају технологију. Немачки лист тако цитира једног сарадника Цепелина који каже да је то исто што и трка зеца и јежа.

Оштећени су изгубили наду да ће им полиција помоћи.

Наравно да пријављујемо случајеве, кажу у Цепелину, али службе истражују само на локалном нивоу свака истрага почиње од нуле. А притом постоји исти образац по којем се ради широм земље. Резултат је, пише Шпигл, обустава истраге. Зато фирме ангажују приватне детективе: Детективима је, додуше, пошло за руком да у Хрватској и Словенији уђу у траг неколико машина.

Тамошња полиција није оклевала као немачка и одмах је запленила машине. Међу њима је био и жути багер из Кобленца који сада, како кажу у Цепелину, стоји на једном паркиралишту уз границу и чека да га врате у Немачку. Пре тога немачки истражни органи морају разјаснити све формалности – а то може потрајати, закључује Шпигл.

Коментари9
172b2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mario bosnjak
Ti Njemci nikako da nam sjašu sa grbače te virus im mi donosimo te im krademo a oni ko dobri sjebali Jugoslaviju svojom vanjskom politikom potpirujući sukobe i još nas guraju politički u njih. Dok oni rade za 10e na sat naši ljudi na Balkanu za 1e.Dok oni putuju širom planete mi ne možemo ni okolnih gradova unutar svojih zemalja......
Цицерон красни
А има још једна фора како се "краду" машине из Немачке, Немац осигура каско машину, онда је прода неком "Балканцу", сачека 24 часа да машина уредно напусти земљу, а онда пријави крађу. Узо паре од продаје, наплатио каско соигурање, он поштен, а преварени купац испаде лопов. Не један грађаним Србије је овако настрадао од немачких "поштењачина". Имам личног искуства са новим аутом дотераним из Немачке и нисам могао да докажем ништа против немачке фирме. Зна и српска полиција и не може ништа.
Рајковић Ненад
Цицерон, а уговор о купопродаји ?
Ogledalce, ogledalce...
Ovaj naš Balkan je čudo. Ne samo da konstantno zaražavamo Nemačku koronom, nego im i sve bagere pokradosmo. I toliko smo vešti i u jednom i drugom da ne mogu da shvate šta ih je snašlo. Ne, nema tu ni malo pristrasnosti i šovinizma, sve same gole činjenice.
Vidikovac
Logicna posledica cinjenice da se gradjevinom i urbanizmom na Balkanu a pogotovo u Srbiji - bave kriminalci i politikanti
Ljubomir
Šta ste radili po Balkanu treba dve trećine države da vam odnesu da se nadoknadi šteta. Pravi filantropi..

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља