субота, 24.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 20.08.2020. у 17:44

Припрема се закон за тротинете: Вожња само по тротоару

Вожња коловозом биће забрањена (Фото Никола Тркља)

На улицама се све чешће могу видети електрични тротинети чије коришћење у саобраћају у Србији још увек није регулисано законом, а било је ситуација у којима је долазило и до судара са другим возилима, па у Агенцији за безбедност саобраћаја кажу да се увелико ради на новом Закону о безбедности саобраћаја, којим ће бити уређена и правила вожње на електричним тротинетима.

На томе ради радна група Министарства унутрашњих послова, а очекује се да ће предлог тог закона бити готов до краја ове године, каже за Танјуг помоћница директора Агенције за безбедност саобраћаја Светлана Миљуш.

Навела је да смо најприближнији моделу који се примењује у Словенији, по коме се електрични тротинети не смеју возити по коловозу, већ по тротоару и то брзином не већом од брзине хода што је, додала је, око шест километара на сат.

Најновији случај саобраћајне несреће приликом вожње електричног тротинета догодио се у Нишу, када је дечак (12) који је возио електрични тротинет повређен приликом судара са такси возилом у покрету, а док не буде био донет нови закон из Агенције апелују на све грађане да тротинет не возе по коловозу, већ да користе бициклистичку стазу или тротоар и да воде рачуна о учесницима са којима деле тај простор.

„Уколико су на тротоару да се не крећу брзином која је већа од брзине хода, а то је око шест километара на час, јер пешаци не очекују да се појави неко ко се брже креће од њих. Треба да воде рачуна и на децу, да се не залећу да их не би повредили, јер родитељи слободније пусте децу да се крећу на тротоару”, рекла је Миљуш.

Апеловала је и на родитеље да дете, пре него што му купе тротинет, добро упознају са ризицима управљања тротинетом, правилима понашања и о томе где и како треба управљати тим возилом, као и да му набаве сву заштитну опрему.

„У условима смањене видљивости препоручујемо да имају ретрорефлектујуће прслуке, предње и задње светло као и бициклисти - да ураде све што могу како би и себе и друге учеснике у саобраћају учинили безбедним”, истакла је Миљуш.

Говорећи о искуствима других земаља у којима је већ регулисано питање вожње електричних тротинета, навела је да је Европско удружење саобраћајне полиције доставило Агенцији за безбедност саобраћаја предлоге или већ усвојену законску регулативу других земаља којом је регулисана употреба тротинета.

Као пример је навела Француску где су претходним законом сви електрични двоточкаши сматрани пешацима, док ће им новим законом бити забрањено да се крећу тротоаром, већ ће то моћи само бициклистичком стазом и коловозом, с тим да ће, када прелазе преко тротоара, морати да сиђу са тротинета и да га гурају.

„Деца до осам година неће смети да користе тротинет, док ће она старости до 12 година морати обавезно да носе кацигу”, додала је Миљуш.

Електрични тротинети постали су популарни у последње две године, а посебно, за време пандемије корона вируса, када је пожељно избегавати јавни превоз.

Уз то, лако их је возити, а погодни су и за паркирање, па се масовно користе широм света, где представљају и туристичку атракцију.

Ипак, сви који намеравају да постану власници једног таквог двоточаша требало би да размисле да ли им је неопходан или да бар, зарад личне безбедности и заштите, носе кацигу и другу заштитну опрему током вожње, преноси Танјуг.

Коментари11
80278
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

jazavac pred sudom
Хоће ли бити и у обавези да буду осигурани од штете нанете трећем лицу? Шта и како да наплатe повређени ,од паметних родитеља који деци купе тротинет када налете на туђе дете или било ког пешака?Да тужимо државу као солидарног дужника јер је омогућила учешће у саобраћају лицима са возилом које покреће мотор, а без обавезног осигурања?
Јаблан Боровић
Те справе возе сви, од веома младих (деце) до старијих људи. Да ли је 8 година (па и више) прихватљиво, као и, на пример, како се мора поступати? Виђам децу и омладинце који се у пару возе! Сем што сам приметио да се број ових возила значајно повећао, примећујем и да се веома несавесно управља са њима - управо по тротоару, пешачким зонама,.. Нико неће возити 6 км/ч, а како ћемо "хватати" брже - нема регистрацију?! Закаснело и неозбиљна реакција "струке" - могло се и раније преписати, као увек.
Sotir Gardačić
Ja bi tu spravu zabranio jer prosto nisu bezbedni ni za kolovoz ni za trotoar. Imao sam prilike da vidim kako osoba koja vozi trotinet naleće na neku izbočinu na trotoaru pa poput katapulta leti pet metara, sreća pa nije bilo pešaka u blizini.
Деда-Груја
Власници аутомобила тротинет не желе на коловозу (они имају неку моћ: плаћају разне таксе, па су тиме утицајни). Пешаке нико не третира; они немају моћ - гурните тротинет на тротоар - нека се ови и они обрачунавају - па ко преживи ...
Деда-Груја
Позива се законодавац да мало размисли о идеји да те тротинете ћушне на тротоар ("шта ћемо - негде морамо да их сместимо"). Тротинет брзином од 20 км/сат провлачи се кроз гужву: ту има и збуњених, спорих, неспремних пешака - биће ту сломљених кукова и гипсаних корита. На тротоар НИКАКО! (иако ограничите брзину, бахатост нећете укинути) Направите им стазе, па их пустите у саобраћај. Поштено.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља