среда, 25.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 21.08.2020. у 22:00 Александра Исаков

„Татравагонка – Братство” почела производњу вагона

Словачка фирма је од 2011. године до данас у суботички погон инвестирала 13,5 милиона евра, у нову производну линију биће уложено још три милиона евра
Рад на првим вагонима-цистернама (Фо­тографије Та­тра­ва­гон­ка – Брат­ство)

Суботица – „Татравагонка – Братство” започиње производњу нових вагона. Из фабрике ће од октобра сваки дан на шине излазити нови вагон-цистерна.  У дворишту фирме тренутно се гради производна хала и са њеним завршетком и постављањем савремене опреме и технологије, почетком наредне године, удвостручиће производњу. План је да сваког месеца из Суботице на европске колосеке крене 40 нових шинских возила.

Након дугог низа година у којима је фабрика радила репарацију, ревизију и реконструкцију свих врста теретних шинских возила, ово представља значајну новину. Фабрика „Братство” основана је 1886. године у Александрову, предграђу Суботице и током дуге историје смењивали су се периоди када се бавила само поправком шинских возила са краткотрајним периодима када су теретни вагони у потпуности носили печат ове фирме. Од како је један од највећих произвођача теретних шинских возила „Татравагонка” из Словачке 2011. године приватизовала суботичко „Братство”, ово је, могло би се рећи, преломни тренутак у даљем развоју фабрике.

У ствари, радници и инжињери суботичке фабрике већ су направили први вагон чија серијска производња би требала да крене од септембра – открива за „Политику” Владимир Седлак, директор „Татравагонке – Братство”. Успех је тим већи што због епидемије вируса корона у Суботицу нису могли, како је планирано, да дођу сви стручњаци из словачког Попрада. „Било је много нових ситуација, први вагон увек је тежак за израду, међутим успели смо све да урадимо”, каже Седлак.

Реч је о вагону цистерни који је намењен за транспорт нафтних деривата. Пројектовао га је инжињерски тим „Татравагонке” у Словачкој, и као и сваки нови вагон прошао је процес сертификације и тестирања прототипа. Осим самог вагона и фабрика је морала да добије сертификат, те је суботичкој „Татравагонки – Братство” од независне холандске оцењивачке куће потврђен сертификат  за производњу. „Наша матична фирма у Попраду један је од највећих произвођача различитих типова теретних шинских возила на европском тржишту и због великих захтева купаца, потребни су јој додатни капацитети. Одлучено је да је фабрика у Суботици технолошки и кадровски спремна за то да се овамо пресели део производње. У претходним годинама доказали смо се кроз придржавање рокова, квалитетан рад, добили смо све потребне сертификате и обезбедили технологију која нам дозвољава да то радимо”, каже Седлак који је седам година директор ћерке фирме „Татравагонке” у Суботици.

Од 2011. године до данас „Татравагонка” је у погоне у Суботици уложила укупно 13,5 милиона евра. У изградњу и опремање нове хале од 3.600 квадратних метара где ће производити готове вагоне цистерне уложено је око пет милиона евра. Седлак каже да је то улагање које ће донети сигурност у пословању. Изградња нових вагона обезбеђује упосленост за најмање наредне две године.  Имају већ закључен уговор са купцима из западне Европе којима ће до 2022. године испоручивати цистерне.

„Насупрот томе, посао ревизије, реконструкције и репарације шинских возила је цикличан, и зависи од ситуације на тржишту”, каже Седлак. Мада фабрика током ванредног стања и садашње епидемије корона вирусом ни један дан није стала са радом, нити се размишљало о отпуштању неког од 500 радника, проблеми нису били мали.

Нови вагони на шинама

„ Имали смо ситуацију да смо за немачку железницу, која нам је одличан клијент, реконструисали 250 вагона, што је посао вредан девет милиона евра, али  за време епидемије имали смо проблема да реализујемо пројекат.  Део тих вагона је био завршен, али страни контролор није могао да дође код нас да прегледа вагоне. Ми нисмо могли да транспортујемо вагоне и финализујемо посао”, прича Седлак. Такве ситуације претиле су да угрозе финансијску ликвидност предузећа. Саговорник „Политике” вели да им је  подршка српске државе помогла да остану „на точковима”. „Доста нам је значила помоћ државе, одлагање плаћања пореза и доприноса, као и помоћ у исплати минималне зараде. Без тога имали би велике проблеме”, каже Седлак.

„Татравагонка – Братство” увек је у потрази за добрим вариоцима, као једним од базичних послова у раду са шинским возилима, а са изградњом новог погона отворили су конкурс за пријем нових 80 радника и инжињера машинске струке, а имају и добру сарадњу са техничком средњом школом чији ученици овде испуњавају део дуалног образовања.

Владимир Седлак каже да је у почетку план био да фабрика „Татравагонка – Братство” буде ангажована на ревизији шинских возила у региону, међутим, показало се да је суботичка фирма способна за веће послове. Први су у Србији имали сертификат за ревизију шинских возила приватних превозника у западној Европи, а сада те послове раде за вагоне државних и приватних превозника из Чешке, Словачке, Француске, Немачке, Мађарске, Луxембурга и других земаља.

Коментари7
d1cb5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Архангел
Браво
Милојко Маљковић
Искрене честитке.
Соколе Иваноски
Фирма Братство где сам у лето далеке 1972 као инжењер био на обуку за ремонт вагона. Одонда па до пре неку годину сам се бавио железницом, односно радио за железницу или на железници.
Pedja
Bravo! Svaka cast! Prava i prelepa vest u moru senzacionalistickih gluposti
Dejan K.
Bravo! samo hrabro
Milomir
@Stari Begradjanin, Da nemate i osnivacima odn. njihovim potomcima nesto da kazete u vezi toga kako ste vi "znali" da nacionalizujete (otmete) tudje 1945?
Stari Beograđanin
Bravo, kada niste znali da radite za sebe u okviru nekada čuvene firme, ali i zbog nakaradnih "promena" zvanih pljačke državnih resursa, rintajte sada za strance. Po cenama rada (po visini plata) koje odgovaraju platama u Pakistanu ili u Africi! Zaista -bravo!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља