четвртак, 26.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 22.08.2020. у 15:46

Извоз шљиве на Блиски исток је шанса за српске произвођаче

Предности извоза шљиве на тржиште Блиског - бесцарински увоз (Фото А. Васиљевић)

Шеф Kанцеларије Привредне коморе Србије (ПКС) у Дубаију Марко Селаковић представио је данас потенцијале и перспективе извоза српске шљиве на тржиште Уједињених Арапских Емирата и оценио да је потенцијал српског тржишта шљиве изузетно велики и да може бити конкурентна са том воћном сортом на захтевном тржишту Блиског истока.

„Србија је међу глобалним лидерима у производњи шљиве, а водећи региони су Мачвански, Колубарски и Шумадијски округ. У 2019. години произведено је 558.930 тона шљиве”, навео је Селаковић на онлајн манифестацији „Дани шљиве” у Блацу, а саопштила ПКС.

Додао је да се 75 одсто шљиве у Србији, у којој доминирају старе аутохтоне сорте, користи за ракију, а да је сортимент шљиве на овим просторима знатно другачији него сортимент на другим подручјима која су оријентисана ка извозу на Блиски исток.

Као предности извоза шљиве на тржиште Блиског истока Селаковић је истакао бесцарински увоз, симболични ПДВ од пет одсто и могућност директног контакта произвођача са дистрибутерима који умногоме олакшава процес трговине.

Указао је да домаћи извозници морају да обрате посебну пажњу на ГЧ стандард који важи у свим земљама Залива, а за тржиште Блиског истока Селаковић је предложио узгој сорти попут „аженке”, која је тамо врло популарна.

Произвођачи морају да буду удружени да имају што укрупњенији засад (Фото Р. Крстинић)

Као предуслове за сарадњу са Блиским истоком навео је висок квалитет производа, добро паковање, прецизност у договорима о количини и поштовање рокова јер је реч о „премијум тржишту”.

„Произвођачи морају да буду удружени да имају што укрупњенији засад, што укрупњенију производњу ако хоћемо да успешно пласирамо робу и озбиљне количине на тржиште Блиског истока”, додао је Селаковић, преноси Бета.

Позвао је домаће произвођаче да се за подршку обрате Канцеларији ПКС у Емиратима, која је на располагању и за подршку у покретању бизниса, повезивању са дистрибутерима, пружању информација које се тичу тржишта.

Више од 450 учесника пратило је излагање, а поред привредних друштава, предузетника и произвођача шљиве, учествовали су и представници ПКС Ниш, Регионалне развојне агенције Ниш, Пољопривредне стручне саветодавне службе Прокупље као и представници компанија за производњу и прераду воћа.

Коментари2
46f66
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

jel ovo vic?
...Шеф Kанцеларије Привредне коморе Србије (ПКС) у Дубаију Марко Селаковић...mi plaćamo boravak PKS u Dubaiju da bi prodali šljive? KOliko košta boravak tih ljudi tamo i šta su do sada postigli? Hajde, transparentnost.
Johny
kao i svaka PKS, i ova je jaka samo na recima.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља