недеља, 29.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 24.08.2020. у 12:28

Чак 97 одсто родитеља жели наставу у учионици а не онлајн

(Фото Р. Крстинић)

Око 97 одсто родитеља се путем анкете изјаснило да је за наставу у учионицама, него за онлајн наставу, изјавио је помоћник министра просвете, науке и технолошког развоја Милан Пашић.

На вебинару „Улога ICT технологија у организацији рада и настави у основним школама од септембра 2020. године”, Пашић је навео да су за сада резултати анкете такви, иако је прошлу школску годину више ученика осмог разреда завршило са одличним успехом.

Пашић је навео да је прошлу школску годину са одличним успехом звршило око 60 одсто ученика, док је годину раније тај проценат износио 40. „Ово је и показатељ да су наставници показали емпатију и разумевање у односу на ситуацију”, каже Пашић.

Говорећи о начину одржавања наставе за следећу школску годину, Пашић каже да ће она бити највероватније организована комбиновано, делом у учионици, а делом онлајн.

Додао је и да ће организација рада зависити од школе до школе, те навео да је школама са мањим бројем ученика много лакше да организују наставу у учионицама у две смене, него школама од око 2.000 ученика.

Пашић је подсетио да је Министарство 11. августа изашло са упутством за школе за организацију рада за нову школску годину, а који данас излази у Службеном гласнику и додао да ће све школе од првог до осмог разреда кренути у припрему.

Представник Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања Катарина Алексић истиче да је важно да школе од Министарства просвете добију конкретна упутства шта је улога ученика, наставника, руководилаца, школе у условима као што је пандемија вирус корона.

Најбитније је, каже она, да се у овим условима сачува здравље ученика и наставника, а онда и систем образовања, који, истиче, није само важан да би деца учила и завршила разред, већ је важан фактор менталног здравља.

Истиче да је мана онлајн учења што не подстиче социјалну интеракцију и да би и у оквиру таквог начина учења требало осмислити начин да сви ученици буду укључени, а не само наставник да говори. Још један од недостатака онлајн учења, каже Алексић, јесте што ученици и наставници нису добијали шта ће бити активности учења следеће недеље, због чега је постојао притисак.

Психолог Добринка Кузмановић изнела је податак да су ученици који су анкетирани изнели став да је током онлајн наставе било много задатака које је требало обавити у кратком року и да су били оптерећени наставним садржајима.

Такође, додаје она, ученици сматрају да су појашњења која добијају од наставника у учионици много занимљивија и лакша за разумевања него она која су добијали путем интернета. Истиче да је највећа замерка онлајн учења што нема интеракције.

„Учење је социјални процес, нема учења без интеркације, било би добро да дигитална технологија подстиче социјану интеракцију, али је она углавном током претходне школске године била једносмерна и било је мало социјалних активности”, рекла је Кузмановић.

Данашњи вебинар „Улога ICT технологија у организацији рада и настави у основним школама од септембра 2020. године” организовали су Друштво за информатику Србије и Привредна комора Србије, преноси Танјуг.

 

Коментари9
d906c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

miki
prvo stranci stampaju udzbenike sad ce jos malo stranci da uce decu preko mreze jos malo da se otudje deca i bonanza ...a ovde ima clanak kako Srbiju oslobadali oboleli junaci a docekalo ih obolelo stanovnistvo a tu se proseravate zbog gripa
Божа
Носити маску 8 сати дневно или имати само два часа дневно са паузом од 30 минута, бирајте шта је изводљивије.
Joca
K'o otvoren prozor.
Братимир
Муко моја пређи на другога. Неће људи да седе код кућиђе због деце, а још мање са децом. Као да их је правио неко други, а не они сами.
Milos
Meni se cini da bi hteli da se otarase dece, sto je cesto i tipicno. Nastavom od kuce na par meseci ne bi trpela "socijalna interakcija" ali bi zato mnogi dobili nervni slom od svoje divne dece koju uvalju drugima na (pre)vaspitavanje
Борис Белич
Социјална интеракција веома важна у развоју деце, омладине а и касније. Важнија од математике и физике

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља