четвртак, 22.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 25.08.2020. у 10:26 Дејан Алексић
У СУСРЕТ ЗИМСКОМ РЕДУ ВОЖЊЕ

Од 1. септембра радним данима 1.350 возила у шпицевима

Радним даном, у периодима кад су гужве највеће, планирано је 96 или 17,8 одсто возила више у односу на тренутно важећи ред вожње
Све мере остају да важе (Фото: Н. Марјановић/Д. Алексић)

У престоничком јавном превозу од идућег уторка на снази ће бити зимски ред вожње што у пракси значи да ће на саобраћајницама бити више аутобуса, тролејбуса и трамваја него у току летњих месеци. Како у Секретаријату за јавни превоз потврђују за наш лист, од 1. септембра зимски ред вожње биће примењен на свим градским, приградским и локалним линијама јавног превоза. Планирано је да на градским линијама саобраћа 1.350 возила радним даном у периодима вршних оптерећења (шпицева).

– Радним даном у периодима ван шпицева планирано је 1.126 возила, суботом 862, док је недељом планирано да саобраћа 766 возила – прецизирају у овом градском министарству.

Како кажу у секретаријату, радним даном, у периодима кад су шпицеви планирано је 96 или 17,8 одсто возила више у односу на тренутно важећи ред вожње. Ван шпицева радним данима на улицама ће бити 186 возила више него у току летњег реда вожње што је увећање за 19,81 одсто.

– Суботом ће бити 106 возила више што је увећање за 14,02 процената, а недељом 69 додатних возила или 9,9 одсто више у односу на тренутни ред вожње. Као и претходних година, од 1. септембра са применом зимског реда вожње престају са радом сезонске линије АДА 1-5 и линија 400 – указују у Секретаријату за јавни превоз.

И у току зимског реда вожње, односно до даљег, путници ће у возилима морати да поштују мере које и сада важе, а пре свега обавезно ношење маски.

– Увођење нових мера није планирано, осим уколико Републички, односно Градски завод за јавно здравље не пропишу нове препоруке – напомињу у секретаријату.

Када је реч о мрежи линија, како додају, њено проширење, односно увођење нових линија, за сада није приоритет.

– У наредном периоду Секретаријат за јавни превоз биће фокусиран на контролу функционисања линија јавног превоза путника у оквиру постојеће мреже да би се обезбедила што боља реализација планираних полазака – истичу у секретаријату.

Због вируса корона у току пролећа и лета у неколико наврата мењан је режим рада јавног превоза. Када је уведено ванредно стање, класичан јавни превоз је укинут, а уведене су коридорске линије које су могли да користе само они који су имали радну обавезу. Редован јавни превоз враћен је 8. маја, али иако је било најављено да ће моћи да га користи само део путника и да ће у њему важити строге мере и правила понашања, од тога се одустало пошто је Александар Вучић, председник Србије, захтевао да се превоз омогући свима. Уочи успостављања редовног превоза било је речи да ће на снази бити редуковани летњи ред вожње, али су надлежни у последњем тренутку одлучили да од 8. маја успоставе класичан летњи ред. Ипак, у току маја и јуна у више наврата убацивана су додатна возила на више траса јер су надлежни вероватно схватили да је превише путника, а недовољно возила. Крајем јуна, надлежни за јавни превоз изненада су изашли са збуњујућом информацијом да на снагу ступа летњи ред вожње од 1. јула, иако је управо летњи до тада важио. Како смо тада незванично сазнали, та вест значила је да се повлаче сва возила која су накнадно убацивана у мају и јуну. Број возила је заиста смањен, али врло брзо поново је почело додатно убацивање возила на више линија.

Коментари1
06a64
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ja
vratite nam pare uplacene za mart.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља