Моћни глас певачице и глумице Оливере Катарине која пева „Ђелем, ђелем” одјекивао је салом „Макавејев”, означивши почетак рада Југословенске кинотеке, која је после пет месеци паузе узроковане пандемијом вируса корона поново отворила врата за публику.
Најновијом одлуком Кризног штаба дозвољен је рад биоскопа, уз поштовање свих епидемиолошких мера, а за обнову редовног програма у 18 часова одабрана је рестаурисана верзија једног од шест домаћих наслова који су били номиновани за награду „Оскар” ‒ „Скупљачи перја”, припадника „црног таласа” из 1967, у режији Александра Саше Петровића. За већину улога у првом филму у ком Роми говоре својим језиком ангажовани су натуршчици, а за главне Беким Фехмију, Оливера Катарина и Велимир Бата Живојиновић, који је добио награду „Златна арена” за најбољу мушку улогу на Фестивалу југословенског филма у Пули. Енглески назив за филм, који је на фестивалу у Кану 1967. добио „Велику награду жирија”, јесте „I even met happy Gypsies”, што је у ствари превод стиха „Маладилем шукаре ромеја” (Сретао сам чак и срећне Цигане).
Касније у току вечери, од 20.30 часова, приказан је један од култних филмова италијанског режисера Серђа Леонеа „За шаку долара” (1964), шпагети вестерн с награђиваном музиком Енија Мориконеа и Клинтом Иствудом у главној улози.
Карте за пројекције продају се само за половину капацитета велике сале у главној згради Кинотеке у Узун Мирковој 1, да би гледаоци могли да седе на прописаној дистанци. Места нису нумерисана, а разводници упућују посетиоце да заузимају свако друго, што се не односи на оне који долазе у друштву особа из породице или окружења, то јест оних са којима иначе не упражњавају физичку дистанцу. Ношење маски је обавезно од самог уласка, током трајања пројекције, до изласка из зграде.
За период до краја августа и део септембра планиране су по две пројекције сваке вечери, а на програму су бисери светске кинематографије „Певајмо на киши” (1952) Стенлија Донена и Џина Келија, „Увећање” (1966) Микеланђела Антонионија, „Дан великих валова” (1978) Џона Милијуса, „Осам и по” (1963) Федерика Фелинија…