субота, 31.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 28.08.2020. у 14:12 Андријана Цветићанин
НЕ САМО О ПОСЛУ: ПЕТАР ВОЈИНОВИЋ

Пут од блогера до авио-стручњака

Ваздухопловни аналитичар, покретач и главни и одговорни уредник портала „Танго сикс” љубав према авијацији наследио је од оца, цивилног пилота, школовао се за економисту, али је превагнуло младалачко интересовање за авионе
Петар Војиновић (37) ваздухопловни аналитичар, оснивач и главни уредник портала о ваздухопловству – Танго сикс (Фотографије: Лична архива)

Авио-саобраћај је једна од области која због пандемије вируса корона трпи највише негативних последица. Отуд је прво питање које смо поставили Петру Војиновићу (37), ваздухопловном аналитичару, покретачу и главном и одговорном уреднику портала „Танго сикс” – када ће саобраћајна ситуација „у облацима” да се нормализује.

– Цивилни авио-саобраћај је смањен услед потпуног колапса потражње узроковане пандемијом. Авио-компаније и произвођачи авиона су сагласни да ће се број путника из 2019. вратити тек за две до три године. Под теоријском претпоставком да се нађе вакцина, путовање ваздухом ће се након тога брзо вратити у нормалне оквире. Људи морају да путују авионом и та грана индустрије ће се прилагодити. Нажалост, док се то не деси можемо да очекујемо да ће доћи и отпуштања једног броја запослених у овој области –објашњава Петар коме „време отказаних летова” не ремети много свакодневни радни ритам.

На Батајничком аеродрому приликом представљања нових хеликоптера РВ и ПВО Војске Србије

Актуелне и војне теме

Активности у српској и регионалној ваздухопловној индустрији нису скроз замрле па, додаје, ни он ни сарадници портала не седе скрштених руку.

– Осим цивилног дела ваздухопловне индустрије, покривамо подједнако војне теме, те увек има садржаја које треба пренети, ставити у контекст и анализирати – додаје наш саговорник.

Необичног, али звучног имена, високо на листама најчитанијих, респектабилних, специјализованих портала, Танго сикс је настао као лични блог почетком 2000-их. Тешко да је у том тренутку Петар размишљао да ће безмало две деценије касније младалачки ентузијазам прерасти и постати његова канцеларија.

Интересовање за авијацију несвесно је „покупио” од оца који је радио као пилот у националној авио-компанији. Касније, како каже, захваљујући интернету, честим одласцима на аеродроме и летелишта учврстио је ту жељу. Као сваки дечак који је макар једном пожело да када порасте буде пилот, стасавајући, откривао је друга интересовања, помишљао да се бави другим позивима.

– Зато сам одустао од жеље да се бавим искључиво једном професијом, колико год је она лепа. Превише тога има занимљивог. Тада нисам могао да претпоставим да долази време у коме више нико од нас неће имати једну професију. Зато је боље да сви већ сада одустанемо од тог концепта – сматра Петар Војиновић. Кроз формално образовање стекао је диплому више школе пословног усмерења.

Организовао је бизнис-конференције

Прве објаве, написане у форми блога током 2003. и 2004. године, нажалост нису сачуване, баш као ни тадашњи домен. Додаје, не жали баш због тога, јер данас као стручњак и професионалац не би дао себи прелазну оцену.

– Најранијих верзија се у потпуности срамим, јер је у питању било аматерско истраживање форме за коју нисам био квалификован. Мада, то није ни требало да буде новинарство, али наравно могло је да буде паметније.

Нису постојале друштвене мреже и блог је био изузетно популаран образац на интернету. Петар је показао и храброст да пише о томе шта се дешава у домаћем ваздухопловству.

– Паметан избор је био оригинални садржај: показало се да то доноси интересовање и читаност – присећа се.

Уз констатацију да је био млад, као сваки почетник не превише рационалан, с вишком самопоуздања и мањком реалне спознаје, од тада није променио још једно уверење:

– Апсолутно ниједна форма медијског садржаја нема вредност, тј. не може да се исплати.

То га, међутим, није обесхрабривало.

Осим информација, поједине објављене пре традиционалних медија, портал је постао организатор три највеће ваздухопловне конференције у овом делу Европе –СЕАС ( Southeast Europe Aviation Summit). Два пута заредом, 2018. и 2019, више стотина учесника из авио-компанија, управа аеродрома и произвођача авио-опреме долазило је у Београд и разматрало многобројне теме.

Овогодишња трећа ваздухопловна конференција, заказана за март, морала је да буде одложена због пандемије. Танго сикс се бави и издаваштвом. Петар је предавач на конференцијама, где је у фокусу авио-индустрија, интернет-предузетништво... Колеге из информативних редакција класичних медија рачунају на његове стручне опсервације из угла економије, безбедности, нажалост и несрећа када год се анализирају вести из ваздухопловства.

Од искуства стеченог на бројним сајмовима и светским промоцијама, којима је присуствовао, признаје да му је тешко да издвоји неко конкретно. – Годинама идем на највеће глобалне сајмове и сваки је спектакуларан, интересантан на свој начин. На њима се буквално читава ваздухопловна индустрија нађе у једном граду, на седам дана.

Док корона није омела путовања – на једном од највећих сајмова у Дубаију, у позадини авиони „ербас А380” и „боинг 787”

Највећи скупови су они у Дубаију, Лондону и Паризу. Подједнако ужива на сваком.

Ипак, присетио се „епизоде” када је са новинарком из „Танго сикс” радио репортажу у иностранству о новом моделу авиона. – Колегиници сам пре лета рекао да годинама нисам летео, а пилоту-домаћину супротно. Све троје смо били у авиону и мало је рећи колико је она била престрављена и забринута да ли ћемо преживети. Све се на крају добро завршило – каже новинар и власник дозвола за спортског и приватног пилота и за управљање једрилицом.

Нема предаха, али ни хобија

Времена за предах нема, па ни у данима короне.

Спрема нове теме и на питање ако је неком авијација посао, шта може да буде хоби, одговара да је све чиме се бави заправо осмислио да би константно био у томе. – Не размишљам да ми је то посао. Авијацију  одавно не доживљавам као професију, већ као начин живота. За хоби немам ни жеље, ни времена. Јер, ни за три живота не бих стигао да истражим шта је све могуће радити из угла садржаја или бизниса у области ваздухопловне индустрије.

Како је настао бренд

„Танго сикс” не значи апсолутно ништа. – Као поборник теорије брендинга желео сам да осмислим назив који нема значење, али који ће се дугогодишњом активношћу позиционирати и постати бренд. Као реч на Гуглу звучи смешно, али је због оног што представља постала део речника. Реч танго тј. „Т” је ознака за фонетску азбуку која се користи у авијацији и додат је број шест да би све било оригинално, моћно, ваздухопловно и секси. Сада је синоним за најчитанији, најутицајнији и најинтересантнији ваздухопловни медиј у региону.

Коментари7
00ea5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miladin
Kakva pandemija?
Nikola
Tango Six je najbolji vazduhoplovni portal u regionu,mada se cesto u komentarima povede polemika i o temama koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom.Isprate i analiziraju svaku vest vezano za avijaciju (vojnu i civilnu), PVO i sve sto se tice nase Vojske, vojski iz susedstva. U zadnje vreme obradjuju i teme sukoba po svetu. Ja ga rado pratim i mogu vam reci da su njihove analize i reportaze mnogo bolje uradjene od reportaza nase nacionalne televizije.
Cvet
Albert Ajnštajn je rekao: ja nisam najpametniji čovek već sam jednostavno utrošio najviše vremena u rešavanju ovog problema. Tako se postaje stručnjak. Formalno obrazovanje nije zanemarivo, ali nije jedino. Isto možete da kažete za Nikolu Teslu, da nije nikakav stručnjak jer nije imao formalno obrazovanje. Radim sa mnoštvom inženjera koji niti imaju znanje niti ambiciju za ono čime se bave, ali ispada da su stručnjaci samo po formalnom obrazovanju.
Дадо
Када ће тај портал Танго Сикс почети да пише и на ћириличном писму? Ако се већ назива ваздухопловни портал Србије, треба да буде могућност читања и на ћирилици.
Milovan
I po cemu je ovaj covek "strucnjak"? Sto se slikao pored aviona ili sto pise pristrasne clanke na svom portalu?
ID
Po tome što uređuje portal, na kome tekstove pišu stručnjaci, ne samo on. Na tom portalu ima mnogo stručnijih predloga, nego što to rade nadležne službe u civilnoj i vojnoj avijaciji. Ni meni se sve ne sviđa, ali je portal odličan.
Марко
Па он је стручњак само зато што пише о ваздухоплоству о коме мало ко пише код нас. Изабрао је нишу са јако мало конкуренције, то је све. За њега пише чувени Пургер а познат је по својим скандалозним и амаетерским изјавама. Како каже наш народ: сличан се сличном радује.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља