уторак, 20.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 29.08.2020. у 18:00 Снежана Ковачевић

Кинези заинтересовани за градњу четвртог моста у Новом Саду

Формално је „упакован” као мост обилазница дуг 2,4 километра са статусом пројекта од националног значаја. „Обилазница” би ишла кроз сам град, у продужетку Булевара Европе
(Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Кина је заинтересована за изградњу новог моста преко Дунава у Новом Саду, који град планира уз подршку републичке владе. У последње две недеље, представници кинеске државне компаније „Шандонг хајспид” двапут су били гости градоначелника Милоша Вучевића. Настављен је разговор, како је саопштено из Градске куће, о потенцијалној сарадњи на пројекту изградње моста са обилазницом.

Био би то четврти мост, уз Мост слободе, Варадински и „нови Жежељев”. Формално је „упакован” као мост обилазница дуг 2,4 километра са статусом пројекта од националног значаја. „Обилазница” би ишла кроз сам град, у продужетку Булевара Европе.

Дунав би био премошћен код Рибарског острва и, преко, у Сремској Каменици, па власти наглашавају значај изградње четвртог моста, не само за растерећење саобраћаја у нарастајућем граду и за повезивање путева и области, већ и за уређење новосадског приобаља. О свему томе, међутим, постоје и другачија виђења.

„Интензивно се ради на стварању свих неопходних услова да изградња новог моста у Новом Саду буде завршена у оптималном периоду. Град је максимално ангажован око те теме”, казао је Вучевић након другог састанка са „Шандонгом” и напоменуо да ће мост моћи да граде компаније са најбоље понуђеним условима, али је уједно подсетио на пријатељство, низ пројекта и добре односе између Србије и Кине.

Иначе, „Шандонг” је радио на новом ауто-путу „Милош Велики”, а најављена је и сарадња на траси Београд–Зрењанин и Зрењанин – Нови Сад. Могуће је да би у кинеском аранжману биле и финансије за новосадски мост, с обзиром на то да је Вучевић раније изјавио да је о кредиту разговарао са амбасадорком Чен Бо. Процена је да би пројекат коштао, како је то једном приликом навео, 15 милијарди динара.

За планирани мост обилазницу формирана је радна група са локалним, покрајинским и републичким представницима, а претходно је завршен генерални пројекат и јавности је у јуну показана макета. Градска скупштина донела је одлуку о изради плана генералне регулације моста и тај документ је одмах дат на рани јавни увид. У одлуци пише: „Циљ израде плана је детаљна урбанистичко-архитектонска разрада свих објеката који ће бити дефинисани генералним пројектом: моста, приступних саобраћајница и бициклистичког и пешачког повезивања са окружењем, као и решавање саобраћајне повезаности Телепа, Лимана, као и подручја Каменичке аде и Рибарског острва са планираним мостом преко Дунава, а у складу са смерницама утврђеним Генералним планом. Овим би се омогућила изградња новог моста који је од изузетног значаја за град Нови Сад и АП Војводину.”

Приговоре је на раном увиду поднела „Урбанистичка стража” Друштва архитеката Новог Сада. Према њима, овај мост не треба да послужи за повезивање државних путева, већ за то треба да се користе обилазнице око Петроварадина, са мостом преко Дунава у правцу Каћа. Неприхватљиво је да, како кажу, правимо ауто-пут кроз западни део града, одсецајући Телеп, Ново насеље и један од најперспективнијих делова за нова улагања – Југовићево. Траже и брисање термина „теретног саобраћаја”, указујући да у Генералном плану нигде не стоји да том саобраћајницом треба да иде теретни саобраћај.

„Нама је аларм упалио тај транзит, саобраћај који треба да иде кроз сам град”, каже нам Александар Беде из Друштва архитеката Новог Сада.

С друге стране, градоначелник је изјавио да то није никакав „ауто-пут” и да ће се теретни саобраћај и даље одвијати преко „новог Жежељевог моста”, као и преко још једног – петог моста који се такође планира у Новом Саду и треба да буде део обилазнице око Петроварадина.

Бојан Радојевић, један од одборника у Скупштини града из редова новопридошлог ДСС-а након минулих избора, мисли да четврти мост у продужетку Булевара Европе није у врху приоритета.

„Можда су ипак важнији пречистач воде, изградња канализације, питање загађења ваздуха и индивидуалних ложишта која на то највише утичу, а не како тврди чланица градског већа, саобраћај. Све то би директно и одмах било од помоћи грађанима”, наводи Радојевић.

Према његовим речима, савремени постулати саобраћаја у урбаним срединама показују да саобраћајнице и паркинзи привлаче аутомобиле. Уместо тога, сматра, треба радити на ширењу јавног превоза, па и увођењу елемената шинског саобраћаја.

Коментари4
f7308
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

naivna
Milorade, kako ne razumes, nema sredstava. A privatna bransa jos nije razvijena- nemamo kapitalista.
Milorad
Mogle bi i naše firme da rade nešto u Srbiji ne samo kineske. Postali smo eldorado za kineze, dokle?
Nesvrstani
Možda je taj (5) peti.. preči i prije ga treba izgraditi,.. nego- (4) četvrti,..- Ili samo zamjenuti prioritete..-- a potom probijati tunel kroz Frušku Goru,..
Божа
Баш лепо што су заинтересовани, онда нека и плате изградњу, или то одраде за ђабака.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља