субота, 31.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 31.08.2020. у 20:15 Биљана Лијескић
ИНТЕРВЈУ: Ивет Гонзалес Родригез, примабалерина и педагог

Желим да допринесем развоју балета у Србији

Кубанска техника је развила невероватну менталну сигурност код играча, тако да када их гледате, мислите да су рођени са свим даровима овог света, каже уметница из Хаване
Ивет Гонзалес Родригез: На Куби се балет доживљава као веома мушка и мужевна професија (Фото: НФИ)

Радити у условима пандемије је тешко. Тако је у целом свету, међутим потребно је ово време прихватити као изазов, а не као муку, каже Ивет Гонзалес Родригез, некадашња примабалерина Националног балета Кубе, која је играла у време када је ову компанију водила Алисија Алонсо, заслужна за то да играчи са овог поднебља буду цењени у свету. Наша саговорница је сада педагог и балет мајстор и већ другу сезону заредом предаје у Националној фондацији за игру (НФИ) у Београду. Управо сада, до краја августа ради са талентима на летњем балетском курсу који се одржава у просторијама НФИ, а онда следи нова школска година. Ивет Гонзалес Родригез има у себи благост, велику љубав према уметности и драгоцено искуство. Њени педагози били су значајни уметници као што су Алисија и Фернандо Алонсо, Жозефина Мендез, Мирта Пија, Лоипа Араухо, Аурора Бош и Хосе Парес. Од 2005. године, радила је као менаџер сцене на домаћим и међународним турнејама Националног балета Кубе, приређујући редовне вежбе и пробе. Била је балет мајстор у Националном балету Перуа, држала је мајсторске часове на Универзитету Брамптон, у националној балетској школи у Онтарију, Компанији Џорџа Бруна и Националној компанији Торонта.

Које су предности летњих балетских курсева, а ова 2020. донела вам је још више изазова у начину рада, какви су утисци о часовима са младима на овакав начин?

Основни циљеви летњих балетских курсева су да играчи открију другачије технике и стилове у односу на оне на које су навикли, да комуницирају са децом из других школа и усвајају нова знања, важна за њихово напредовање. Они уче да брзо прихватају вежбе и корекције, како би у једном тренутку могли да се ослободе и припреме за аудиције или рад са кореографима. Стварати у овим условима је тешко, али ако постоји дисциплина и одговорност, може се увек и свуда напредовати. На овом семинару је много деце из других школа, наравно ту су и ученици Балетске школе Националне фондације за игру. Сви су мотивисани, насмејани и дисциплиновани. Важно је створити добру атмосферу између педагога и ученика. Без тога нема напретка.

По чему је специфичан и препознатљив балет на Куби, и које представе вашег Националног балета сматрате најуспешнијим?

На Куби сам имала дугу и успешну каријеру, али она се још није завршила. Тек очекујем да се догоде најбоље ствари. Наши велики педагози су нас увек учили да добра каријера нема крај. Ако сте у овом послу успешни, онда имате обавезу да своје знање делите. Наша, кубанска школа је релативно млада када се упореди са француском или италијанском, а основали су је велики педагози Фернандо, Алберто и Алисија Алонсо. Они су сами били ученици сјајних педагога, а онда узели у обзир сва европска искуства и сва научна, односно медицинска открића свог времена. Тако су створили посебну, јаку технику, и прилагодили је кубанским телима и могућностима. Кубанска балетска техника је развила невероватну менталну сигурност код играча, тако да када их гледате, мислите да су рођени са свим даровима овог света, па са лакоћом изнесу најтеже деонице класичног репертоара. Кубански играчи живе за игру и за сцену. Не постоји ништа важније од тога. Наши педагози одувек развијају естетику изузетно женствених жена и веома мужевних мушкараца. То је обележје кубанске игре. Моји велики педагози Алисија и Фернандо Алонсо су ме пре свега научили да волим ову тешку, али прелепу каријеру, они су на мене пренели своје комплетно знање о уметности уопште, не само о балету. Јер тек познавање свих уметности, чини комплетним једног уметника. Обогатили су мој живот. Репертоар Националног балета Кубе је веома широк, али су наши класични и романтични балети оно по чему смо најпознатији у великом свету уметничке игре.

Сада после две године рада у Београду какво мишљење имате о српској балетској сцени?

Балет је захтевна уметност, и ја сам изузетно захтевна према себи и другима у овом послу. Зато не умем да одговорим на ово питање. За добар балет потребно је много знања, рада и енергије. Сцена је најлепше, али најсуровије место. Као играчица, наступала сам у Југославији. И, сећам се врло добро да је Југославија имала неколико успешних балетских компанија. Када је реч о ученицима, примећујем да постоји мањак мотивације у раду са децом, нарочито са дечацима, што је сасвим супротно у односу на моју земљу. На Куби одувек има више дечака него девојчица у балетској школи, јер се балет доживљава као веома мушка и мужевна професија. Наши велики педагози су увек сматрали да је за Национални балет Кубе најважнија добра школа. Када имате школу која развија љубав и дисциплину, али и технику играча, онда имате и професионалце који могу да играју или управљају трупом. Уосталом, резултат су једна од најбољих компанија у свету и безброј кубанских играча који носе репертоар најчувенијих америчких и европских балетских трупа.

Последњих дана августа Национална фондација за игру имаће аудицију за нову школску годину, а биће додељено и десет стипендија, какви су ваши педагошки циљеви?

Наставићу да деци несебично преносим знање која сам и сама усвојила у младости. Желим да допринесем развоју балета у Србији, да помогнем у самом образовном процесу, али и да покажем како се у овој професији до високих циљева стиже поштовањем, радом и дисциплином. Поносна сам на своје наслеђе, и желим да и они једног дана буду поносни на време које смо провели заједно у сали. То време представља огромну одговорност, јер је време нешто најдрагоценије што имамо. На нама је како ћемо га потрошити. Овом приликом желим да позовем девојчице, а нарочито дечаке да дођу на аудицију, 27. августа. Балет може да промени њихов живот!

Коментари2
92f64
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bubili
A mi nemamo stručnjake?
SANDRA
Hvala vam, balet je plemenita umetnost.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља