понедељак, 30.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 03.09.2020. у 21:44 Оливера Милошевић

Пожаревац поверио превоз шабачкој фирми

„Арива литас”, чија је понуда одбачена, сматра да је било незаконитости у спровођењу поступка јавне набавке и да је доведен у питање опстанак компаније која запошљава више од 250 Пожаревљана
(Фото А. Г.)

Пожаревац – Након што је град Пожаревац објавио одлуку о додели уговора о поверавању услуге градског и приградског превоза на 15 година по моделу јавно-приватног партнерства фирми „Дуга” из Петловаче код Шапца, којa је конкурисалa у заједничкој понуди са „Континенталом” из Куле код Малог Црнића, пожаревачки превозник „Арива литас” у знак протеста извезао је у уторак својих седам нових аутобуса на улице тог града.

Овом получасовном вожњом грађанима Пожаревца представили смо обновљени возни парк, а била је то и прилика да се искаже протест због незаконитости у спровођењу поступка јавне набавке за јавно-приватно партнерство у градско-приградском саобраћају на територији тог града, наводе из „Ариве литас”.

Понуда ове компаније, која дуже од седам деценија врши превоз на територији Пожаревца, и која је само прошле године у сређивање аутобуске станице у том граду уложила око два милиона евра, одбачена је због тога што, како је наведено, не испуњава техничке капацитете тражене кроз јавну набавку. Град Пожаревац у поступку јавне набавке очито не види никакве незаконитости. У образложењу се наводи да „Арива” није доставила доказе да поседује сертификате за интегрисане системе, као ни да располаже са најмање 25 аутобуса на компримовани природни гас (ЦНГ), не старије од девет година већ је понудила превоз аутобусима на бензин и дизел гориво. Овај услов међутим, како тврде у „Ариви”, није у складу са Студијом јавно-градског и приградског превоза путника на територији града и пројекатом јавно-приватног партнерства, које је усвојила Скупштина града Пожаревца, а сагласност дала и Влада Србије. За разлику од јавне набавке, у тим документима стоји да возила којима би се обављао превоз морају бити старости до 10 година и да могу бити евро 1,2, 3, 4, 5, 6 или на ЦНГ погон, тврде у „Ариви”.

Та компанија је пре окончања јавне набавке поднела захтев за заштиту права, а како незванично сазнајемо, Републичка комисија за заштиту права понуђача донела је решење којим се тај захтев одбија као неоснован. „Арива” се сада може жалити на одлуку о додели уговора.

Како „Политика” незванично сазнаје, фирма из Петловаче једина је приватна фирма у Србији која поседује 25 аутобуса на компримовани природни гас.

Скупштина града Пожаревца донела је у октобру прошле године одлуку о покретању поступка јавно-приватног партнерства са елементима концесије за обављање делатности јавног превоза путника на територији града. Потом је по наруџбини града Факултет техничких наука у Новом Саду урадио Студију јавног градског и приградског превоза путника на територији Пожаревца, након чега је израђен и предлог пројекта јавно-приватног партнерства. Он је усвојен у локалном парламенту током маја ове године, као и предлог пројекта о покретању поступка јавно-приватног партнерства без елемената концесије за обављање делатности јавног превоза путника на територији града. Јавна набавка расписана је 18. јула и биће окончана тек закључењем уговора, на шта сагласност претходно мора да да Скупштина града Пожаревца.

Оваква одлука, међутим, могла би да доведе у питање опстанак „Ариве литас” у Пожаревцу, где ради више од 250 радника. Губитак посла у јавном превозу могао би да услови отпуштање већег броја запослених. Вест да дугогодишњи превозник у наредних 15 година неће обављати тај посао узнемирила је многе Пожаревљане, судећи по коментарима на друштвеним мрежама. Највише бриге изазвала је управо могућност да многе породице остану без икаквих примања, али и неизвесност у погледу квалитета услуга превоза у граду.

Коментари3
dbb67
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vox ex populi
Javni prevoz gotovo nigdje, osim možda u Indiji, nije isplativ, i živi na budžetu opštine. Uvođenje privatnog partnera-prevoznika 100% znači pad kvalitete usluga prevoza, jer njega osim profita ništa ne motiviše. A to znači: ukidanje neisplativih linija, ređi polasci zbog malo putnika koji koriste javni prevoz, i naravno, povećanje cena prevoza. Srećan vam put Požarevljani!
Шапчанин
Слично је било и у Шапцу, Зато је Дуга, пре извесног времена купила аутобусе на ТНГ и добила превоз у Шапцу, Значи, аутобуси који су били на царини у Шапцу, спремали су се за Пожаревац, Да ли ће сада, у Шапцу, угасити нерентабилне линије и пребацити аутобусе за Пожаревац?Овде су отворили доста нових линија, за по 2-3 путника а превоз се субвенционира из градског буџета. Дуга, до пре 6 месеци није ни имала аутобусе на ТНГ а држала је само пар приградских линија. Веза је чудо у сваком режиму опста
milovan
Pa Ariva je glavni prevoznik u Mancesteru i vise Engleskih gradova. Ima vise stotina autobusa,a nije dobar za Pozarevac.?? Mito radi a u Arivi toga nema.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља