уторак, 22.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 09.09.2020. у 14:15 К. Р.

Изложба „Тамо и овде… Париз–Техеран”

Велови на ветру, фотографија Нилуфар Банисадр (лево), Нилуфар Банисадр (Фото ФИ)

У оквиру Београдског месеца фотографије, вечерас у 19 сати у Француском институту биће отворена изложба „Тамо и овде... Париз–Техеран” француско-иранске фотографкиње Нилуфар Банисадр. Тим поводом у галерији Француског института у Београду биће приређен разговор са уметницом (путем видео линка) који ће водити  Давид Пујадо, директор Београдског месеца фотографије и Моника Хусар, пи-ар у области културе и активисткиња у области равноправности полова. Публика ће разговору моћи да присуствује уживо, али и онлajн, путем линкова који ће бити објављени на друштвеним мрежама Београдског месеца фотографије и Француског института.

Присуство на отварању изложбе биће могуће једино уз ношење маске и поштовање мера ради спречавања ширења ковида 19. Вођења кроз изложбу на француском и енглеском језику биће организована током септембра и октобра. Изложба ће након представљања у Београду путовати и у друге градове у Србији и региону.

Нилуфар Банисадр, светски призната уметница чији су радови препознати и цењени, како од критичара уметности, тако и од публике, рођена је 1973. године у Техерану где је одрасла и школовала се у области фотографије. Године 2003. се сели у Француску, прво у Стразбур потом у Париз, где усавршава своје знање. Своја дела излаже у Дубаију и Истанбулу, потом у Арлу и Паризу захваљујући чему постаје препознатљива у области фотографије и савремене уметности. Године 2013, Нилуфар Банисадр постаје француска држављанка и учествује у стварању галерије 55 Bellechasse, која је отворена ретроспективом њених радова. Дело Нилуфар Банисадр, које се развија и расте већ 22 године, састоји се од понекад апстрактних серија, најчешће фигуративних, које спаја црвена нит бављења питањима права жена. Њен уметнички поступак често је перципиран као ангажован и понекад контроверзан, док га Нилуфар Банисадр представља као интроспекцију и бављење својим искуствима као жене, преточеним у фотографију. Мешајући аутопортрете и ониричне фигуре, она се бави својим размишљањима о такозваном сукобу култура у Ирану.

Коментари0
5ce74
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља