понедељак, 26.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 09.09.2020. у 19:49

Канадски истраживачи идентификовали молекуле који успоравају старење

(Фото Пиксабеј)

ОТАВА - Истраживачи из Монтреала идентификовали су више од 20 врста биљних молекула који успоравају старење ћелија, повећавајући тако године активног људског живота.

Пре три године истраживачи са Универзитета Конкордија и „Ајдон Технолоџист” открили су прву серију од шест „анти-ејџ” молекула изведених из биљака.

Затим су прошле године открили да је њихова снага против старења десетоструко повећана комбиновањем неких од ових биљних екстраката.

Уверени у потенцијал ових открића, научници су наставили истраживања у нади да ће пронаћи друге сличне молекуле.

У студији објављеној у научном часопису „Онкотаргет” објаснили су да су тај циљ постигли идентификовањем петнаестак додатних биљних екстраката који могу да смање утицај времена на ћелије.

Да би се дошло до ових закључака, извршени су тестови на ћелијама квасца, чије је старење слично старењу људских ћелија. Захваљујући идентификованим биљним екстрактима, који се називају модулатори, животни век ових ћелија се повећава са 2,5 дана, на између пет и осам дана.

Према Ерику Симарду, председнику компаније „Ајдон Технолоџист”, која користи резултате овог истраживања за комерцијализацију природних производа, десетак молекула „против старења” у прошлости је већ било познато научној заједници, али је њихова „снага” била врло ограничена.

„Утицај ових открића биће огроман”, каже коаутор студије Владимир Титиренко, истраживач и професор биологије на Универзитету Конкордија, преноси Танјуг.

„Оно о чему говоримо је смањење учесталости свих болести повезаних са старењем”, каже човек који упоређује овај напредак са открићем постојања матичних ћелија пре неких 30 година.

Конкретно, он верује да би резултати њихових истраживања могли имати значајне последице, не само у економском смислу, већ и на квалитет живота становништва и капацитет здравственог система.

Неке од нових биљака против старења како наводе су: патуљаста палма, кантарион, Свети Василије, наранџасто дрво, хмељ, маслачак и друге.

2f865

Lillah
Ali, verovatno ubrzavaju deobu ćelija.
Miki
Jel se računa pivo na bazi hmelja?