Инспирацију ће тражити на друштвеним мрежама, бираће производе по цени, а не по томе да ли су популарни и куповаће производе преко интернета – укратко би гласио доминантни начин куповине ове зиме. Према истраживању „Базар војса”, који је анкетирао око пет хиљада потрошача широм света у потрази за одговором какве ће куповне навике имати ове зиме, 49 одсто је изјавило да се поздравило са одласком у продавнице. Они купују искључиво преко интернета.
У Великој Британији је тај проценат још већи, показало се да је тренуно 58 одсто купаца више ни не иде физички у радње и све куповине обавља онлајн. Анкета је показала да је 44 одсто испитаника потпуно променило планове и потрошњу на одмору, највећи део није ни отишао на планирана путовања. Није неочекивано да се већина купаца под овако вандредним околностима одлучи за онлајн трговину, посебно што је она и пре пандемије била развијена, али је изненађујуће да је више купаца који ће производе бирати по цени, а не по рецензијама или искуствима који се могу пронаћи на друштвеним мрежама.
Само 31 одсто испитаника је изјавио да ће се приликом куповине и даље ослањати на позитивне оцене, док ће остали више веровати новчанику. И док је у Британији седам одсто купаца који приликом одабира производа верују искључиво позитивним рецензијама уместо оцени произвођача, у САД-у и Француској је таквих 17 одсто. Истраживање је показало да ће ове зиме, када се обављају и највеће куповине због празника, „Амазон” бити кључни сајт за потрошаче, јер га 57 одсто купаца користи као инспирацију за поклоне, а 74 процента испитаних планира да купује на амазон тржишту. Када је реч о млађој генерацији, 46 одсто анкетираних је изјавило да је „Инстаграм” најутицајнији извор за проналажење најприкладнијег, па и најпопуларнијег поклона. Ипак, „Фејсбук” је и даље најпопуларнији за то, мада је суштина у ствари у томе да ће већина инспирацију тражити на друштвеним мрежама.
Аутори ове студије која је показала да се навике потрошача увелико мењају у складу са епидемиолошком ситуацијом, изјавили су да је „Амазон” постао много популаран током пандемије, јер се све више људи окретало куповини путем интернета. Обим овог тржишта има огромну предност у односу на конкуренцију, због чега се популарни брендови окрећу другачијем пословању покушавајући да поврате купце. Са млађима је то тешко, јер се они идентификују са брендовима и слепо прате трендове, па се многи водећи трговци окрећу старијим потрошачима не би ли задобили њихово поверење. Није сасвим јасно на који начин ће то чинити, па чак и шта могу да понуде што би старије купце навело да изађу из својих домова и као некада шетају по радњама и траже робу на попустима. Готово незамисливо у овом тренутку.