уторак, 22.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 15.09.2020. у 10:33 Бране Карталовић

Нелегални таксисти и даље возе у Крагујевцу

Не желим да ломим преко колена, али нећу ни да дозволим да се проблем нерегулисаног такси превоза бесконачно развлачи, поручује градоначелник Никола Дашић
Један од ранијих протеста легалних таксиста (Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – Крагујевачки таксисти годинама муку муче са нелојалном конкуренцијом, али за надлежне имају само једно питање – зашто се не спроводе републички Закон о превозу путника и градска одлука о ценама у такси превозу. То питање намеравају да поставе и градоначелнику Николи Дашићу, који је у разговору за „Политику” најавио да ће одговор стићи брзо, у виду прикладног и ефикасног решења.

– Закон о превозу путника у друмском саобраћају је донет новембра 2018, а градска одлука је ступила на снагу јануара прошле године. Инспекцијске службе и комунална милиција имале су довољно времена да се уходају, али на улицама је и даље хаос. У граду има око 150 нелегалних таксиста, нико порез не плаћа, а ми који редовно измирујемо све обавезе остајемо без муштерија и прихода. Зашто се из саобраћаја не искључе такозвани линијски таксисти који испред носа отимају путнике аутобуским превозницима. Колико град губи новца због путника који не купују карте и коме овај јавашлук иде у прилог – пита Саша Марковић, председник регионалног центра Уговорне приврдне такси коморе Србије и члан специјалног тима владе за спровођење закона о такси превозу.

Да ствар буде гора, и поједина такси удружења, суочена са нелојалном конкуренцијом, решила су да не поштују прописе. У њиховим аутомобилима постоје таксиметри, али ти уређаји више служе као украс, док се превоз путника наплаћују путем таблета и мобилних апликација који се не помињу ни у закону, ни у градској одлуци. Тако је направљен јаз међу легалним таксистима који се боре за сваки динар.

Регистровани таксисти су желели да возе по прописаној цени, старт 60 динара, пређени километар 50, али су се одлучили за ниже тарифе када су видели да надлежни не желе да санкционишу нелојалну конкуренцију. Сада се таксисти међусобне боре за путнике кршећи градску одлуку о ценама. Био је то изнуђен потез, јер би у супротном сви пропали. Ко би од тога имао корист, осим нелегалних таксиста и појединаца у градској управи који их из неких разлога штите – каже Марковић.

Осим што мало ко поштује градски ценовник, у крагујевачком такси превозу постоји и сијасет других неправилности. На улицама има више аутомобила и возача него што је прописано, бројна такси возила не испуњавају законом дефинисане услове, а има и таксиста који не поседују сертификате и лиценце које издаје локална управа.

Иако је тек ступио на дужност, градоначелник Дашић је рекао да ће решавање проблема у крагујевачком такси превозу бити један од приоритетних задатака нове управе.

– Не могу да знам зашто тај проблем до сада није решен, али вас уверавам да се налази на листи приоритета нове управе. Својим сарадницима сам већ дао одређене инструкције и очекујем да у најкраћем року будем информисан о моделима који су примењени у другим великим градовима, како бисмо проценили шта је најбоље за Кргујевац. Не желим да ломим преко колена, али нећу ни да дозволим да се проблем нерегулисаног такси превоза бесконачно развлачи. Прикладно и ефикасно решење можете да очекујете већ ове јесени – поручио је Дашић.

До пре само двадесетак година у Крагујевцу је било једва неколико десетина такси превозника. На почетку транзиције, када су затворене велике фабрике, многи радници без посла су решили да се окушају у такси превозу, покушавајући да збрину своје породице. Данас у граду на Лепеници има око 850 таксиста и сви би могли солидно да зараде да су градске службе ревносније у борби са онима који не поштују прописе.

Искључено 20 возила, написано 90 пријава

Од 27. јуна када је у Крагујевцу проглашена ванредна ситуација због другог налета короне, службеници Одељења за инспекцијски надзор су уз асистенцију Саобраћајне полиције извршили 158 провера такси превозника. На улицама је затечено 8 нерегистрованих таксиста, којима су, уз прекршајне налоге, возила искључена из собраћаја.

Од почетка године из саобраћаја је искључено 20 возила, а комунална милиција је поднела 90 прекршајних налога због неукљученог таксиметра, наведено је у прилогу који нам је послао Секретаријат за инспекцијске послове и комуналну милицију града Крагујевца.     

Коментари5
18987
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aleksandar Marinkovic
Ne zelim da budem maliciozan,jedna statistika kaze da je vise od polovine Srba funkcionalno nepismena!Ovi komentari to i potvrdjuju.U stilu Ilije Čvorovica se tumaci kako se na sve strane radi klijentima o glavi(novčaniku)!Ovde niko ne trazi povlastice,nego iskljucivo postovanje zakona!Zelimo vece plate,bolji zivot?Porez mora da se plati,radnik mora biti prijavljen,cenu usluge ne prave taksisti,nego lokalne uprave!Na netu mozete proveriti cene za celu Evropu po gradovima,za jedan grad su iste!
Боро
Tkz. "nelegalni taksisti" su uglavnom radnici Zavoda Crvena Zastava, kojima je ova država, na prevaru, uništila tu istu fabriku, rastočila u delove i prodala u staro gvoždje, kao i celu ostalu Kragujevačku industriju. A voze, zamislite koga? Iste te radnike, svoje kolege, ostale bez posla i ostavljeni od društva, na ulici, da se samosnalaze. I oni to upravo i rade. Očekivao sam da prvi potezi nove vlasti budu borba protiv droge i narko dilera, i zelenaša, kojih u Kragujevcu ne nedostaje.
Саша
Нисаммзнао да су такаисти повлашћена класа.Нема ни квота за фризере, ни за зубаре, ни за продавнице, ни за механичаре па опет посла има за оног који ради како ваља. Ја бих препоручио да се укине ово квази мафијаштво звано таксизам, укину "дозволе" и људи омогући да сами бирају код кога ће. Па ко дере по ушима или не ради како треба нема шта да тражи у том послу. Памет у глабу људи моји.
bambi
A sta je to legalni taksista? Da li su legalni taksisti koji vam od Surcina do Terazija naplate kao od Surcina do Lisabona avionom?
Ivan
Legalni taksista je onaj koji plaća porez Drzavi i ne skuplja putnike po autobuskim stajalistima, pre autobusa! Registruj firmu, i budi taksista! Ne moze samo dobra volja i teraj Misko! Drzava gubi, grad gubi! Mora se stati sivoj ekonomiji na put!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља